SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Košická Sosna získala cenu japonskej nadácie za životné prostredie

Bratislava 9. septembra (TASR) - Košická organizácia Sosna s kampaňou Za záchranu Slovenského krasu zvíťazila v 8. ročníku súťaže o Cenu Sasakawa Peace ...

Bratislava 9. septembra (TASR) - Košická organizácia Sosna s kampaňou Za záchranu Slovenského krasu zvíťazila v 8. ročníku súťaže o Cenu Sasakawa Peace Foundation za životné prostredie. Druhé miesto obsadilo občianske združenie Tatry z Liptovského Mikuláša s projektom 10 tisíc stromov Liptova a tretie Turčianska bicyklová skupina JUS z Martina s aktivitami na rozvoj bicyklovej dopravy.

Do súťaže, ktorú vyhlasuje japonská nadácia Sasakawa Peace Foundation (SPF) a Sasakawa Central Europe Fund (SCEF), sa tento rok prihlásilo 18 projektov. Zapojiť sa do nej mohli mimovládne neziskové organizácie aktívne v oblasti životného prostredia na Slovensku so svojím úspešným projektom, ktorý realizovali v roku 2001. Prvou cenou pre víťaza je šesťtisíc USD a študijný pobyt reprezentanta víťaznej organizácie v Japonsku, druhou cenou je štyritisíc a treťou dvetisíc USD.

Skryť Vypnúť reklamu

Na Slovensku sa do súťaže od jej vzniku v 1994 prihlásilo 114 environmentálnych projektov. V roku 2001 najvyššie ocenenie získala košická Spoločnosť priateľov Zeme za projekt znižovania odpadov a znečistenia v SR. Na druhom mieste sa umiestnilo Lesoochranárske zoskupenie VLK z Tulčíka s projektom Evolučné lesy a povodne. Greenpeace Slovensko s aktivitou PVC Nebezpečná hračka bolo ocenené na treťom mieste.

SPF bola založená v roku 1986 s cieľom podporiť medzinárodné porozumenie, výmenu a spoluprácu. Finančné prostriedky na činnosť získava zo súťaženia motorových lodí v Japonsku. V roku 1990 SPF založila fond pre strednú Európu - Sasakawa Central Europe Fund, ktorý rozvíja svoju činnosť v ČR, Maďarsku, Poľsku a SR. SCEF udeľuje granty a uskutočňuje vlastné projekty.

Skryť Vypnúť reklamu

* ad na

NNNN

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 619
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 367
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 860
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 497
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 980
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 363
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 029
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 640
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 561
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 306
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu