SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Iračania majú dosť tradičných jedál, chcú fastfood

Tradičným arabským jedlám v Bagdade čoraz viac konkurujú hamburgery, pizza, hranolky či hotdogy.

Jedna z nových reštaurácií v Bagdade.Jedna z nových reštaurácií v Bagdade. (Zdroj: TASR)

BAGDAD. Iracká metropola Bagdad zažíva boom reštaurácií s rýchlym občerstvením v americkom štýle. Tradičným arabským jedlám tam čoraz viac konkurujú hamburgery, pizza, hranolky či hotdogy.

Za prudkým rozmachom fast foodu v Bagdade však nestoja nadnárodné spoločnosti, ale miestni irackí podnikatelia a investori zo susedných krajín. Irak v tomto smere považujú za trh s nevyužitým potenciálom, nízkou konkurenciou a možnosťou veľkých ziskov.

Nové reštaurácie sa tešia veľkému záujmu Bagdadčanov, ktorí sú po rokoch násilností a ekonomického úpadku ochotní vyskúšať i nové západné špeciality. Pre mnohých sú tieto aj akýmsi symbolom pokroku a modernizácie Iraku. Neváhajú pritom podstúpiť ani určité riziko spojené s možnými útokmi militantov.

Skryť Vypnúť reklamu

"Máme dosť tradičných jedál. Chceme okúsiť aj niečo iné," uviedol štátny zamestnanec Usáma Aní, ktorý si v jednom z preplnených fast foodov dával pizzu.

Reštaurácie s názvami ako Florida Fried Chicken, Mr. Potato, Pizza Boat a Burger Friends sú situované prevažne v západnej štvrti Mansúr.

Irackí zdravotníci sa prirodzene z nových amerických pokrmov príliš netešia a varujú pred rizikami ich častej konzumácie hlavne u detí.

Uznávajú však, že návštevy reštaurácií s rýchlym občerstvením môžu Iračanom prinášať určité psychologické benefity.

"Ľudia môžu po psychologickej stránke profitovať z posedenia na tichom, čistom a relatívne luxusnom mieste, oddelenom od zvyčajného chaosu na uliciach irackých miest," konštatoval bagdadský lekár Sarmad Hámid.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 991
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 745
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 822
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 338
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 838
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 149
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 756
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 411
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 330
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 5 462
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu