Iračania majú dosť tradičných jedál, chcú fastfood

Tradičným arabským jedlám v Bagdade čoraz viac konkurujú hamburgery, pizza, hranolky či hotdogy.

Jedna z nových reštaurácií v Bagdade.(Zdroj: TASR)

BAGDAD. Iracká metropola Bagdad zažíva boom reštaurácií s rýchlym občerstvením v americkom štýle. Tradičným arabským jedlám tam čoraz viac konkurujú hamburgery, pizza, hranolky či hotdogy.

Za prudkým rozmachom fast foodu v Bagdade však nestoja nadnárodné spoločnosti, ale miestni irackí podnikatelia a investori zo susedných krajín. Irak v tomto smere považujú za trh s nevyužitým potenciálom, nízkou konkurenciou a možnosťou veľkých ziskov.

Nové reštaurácie sa tešia veľkému záujmu Bagdadčanov, ktorí sú po rokoch násilností a ekonomického úpadku ochotní vyskúšať i nové západné špeciality. Pre mnohých sú tieto aj akýmsi symbolom pokroku a modernizácie Iraku. Neváhajú pritom podstúpiť ani určité riziko spojené s možnými útokmi militantov.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Máme dosť tradičných jedál. Chceme okúsiť aj niečo iné," uviedol štátny zamestnanec Usáma Aní, ktorý si v jednom z preplnených fast foodov dával pizzu.

Reštaurácie s názvami ako Florida Fried Chicken, Mr. Potato, Pizza Boat a Burger Friends sú situované prevažne v západnej štvrti Mansúr.

Irackí zdravotníci sa prirodzene z nových amerických pokrmov príliš netešia a varujú pred rizikami ich častej konzumácie hlavne u detí.

Uznávajú však, že návštevy reštaurácií s rýchlym občerstvením môžu Iračanom prinášať určité psychologické benefity.

"Ľudia môžu po psychologickej stránke profitovať z posedenia na tichom, čistom a relatívne luxusnom mieste, oddelenom od zvyčajného chaosu na uliciach irackých miest," konštatoval bagdadský lekár Sarmad Hámid.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 204
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 869
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 207
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 997
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 237
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 620
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 964
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 305
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 036
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 921