SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Gréci bojkotujú drahé obchody

BRATISLAVA, ATÉNY - Grécko trpí vysokými cenami. Odborové a spotrebiteľské organizácie vyhlásili nadnes bojkot gréckych obchodov. Akcia má upozorniť na prehnané zdražovanie, ktoré zaregistrovali domáci obyvatelia ale aj turisti po zavedení eura.


ILUSTRAČNÉ FOTO – TASR

Podľa pracovníčky slovenskej cestovnej kancelárie, ktorá sa špecializuje na zájazdy do Grécka, ceny v tamojších obchodoch stúpli v dôsledku zaokrúhľovania pri nahradení miestnej drachmy eurom. „Najdrahšie sú ostrovy a niektoré časti Peloponézskeho polostrova. Chalkidický polostrov zostal relatívne stabilný,“ povedala.

Skúsenosti niektorých slovenských turistov vracajúcich sa z Grécka však hovoria o podstatne vyššom raste cien oproti minulému roku. „Vyzerá to tam, akoby všetky ceny kedysi prepočítané na marky, jednoducho začali prepočítavať na eurá,“ myslí si cestovateľ z Fiľakova, ktorý sa práve vrátil z Peloponézu. Takáto prax by znamenala, že ceny by v niektorých prípadoch stúpli dvojnásobne. Podľa cestovnej kancelárie to nie je prípad Grécka. „Ceny sú tam vysoké, treba zvažovať výdavky, veď večera môže vyjsť aj na sedemsto korún. Ale o dvojnásobnom raste sa nedá hovoriť,“ informovala zamestnankyňa cestovnej kancelárie.

Podľa oficiálnych štatistík došlo v posledných dvanástich mesiacoch k zvyšovaniu cien najmä potravinárskych tovarov a služieb v rozpätí od jedenástich do štyridsiatich percent.

Protestujúce organizácie vyzývajú obyvateľov, aby sa dnes úplne vzdali nákupov. „Občania nebudú nič kupovať. Ak zodpovední za toto zdražovanie nič nezmenia, budeme cielene bojkotovať produkty a podniky,“ vyhlásil hovorca miestneho spotrebiteľského inštitútu INKA. Čiastočný bojkot, teda nákupy len nevyhnutných tovarov, by mohol trvať až do piatku.

(jj, tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 594
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 025
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 435
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 114
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 865
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 320
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 491
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 567
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 289
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 998
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu