SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Polícia vyšetruje dôvody zaplavenia českého metra

Praha 20. augusta (TASR) - Polícia začala vyšetrovanie činnosti pražskej povodňovej komisie a krízového štábu kvôli podozreniu, či k zaplaveniu metra ...

Praha 20. augusta (TASR) - Polícia začala vyšetrovanie činnosti pražskej povodňovej komisie a krízového štábu kvôli podozreniu, či k zaplaveniu metra pri povodniach nedošlo kvôli nedbalosti.

Spory odborníkov v médiách o zaplavené metro sa vyostrili natoľko, že polícia je podľa námestníka policajného prezidenta Miroslava Antla povinná sa prípadom zaoberať.

"Skúmame trestnú zodpovednosť konkrétnych osôb. Máme podozrenie zo spáchania trestného činu z nedbalosti," uviedol pre denník Právo Antl. Generálny riaditeľ pražských Dopravných podnikov Milan Houfek už predtým odmietol názory expertov, podľa ktorých metro nemuselo byť zaplavené.

SkryťVypnúť reklamu

Stavební špecialisti s Houfkom nesúhlasia a tvrdia, že trasy metra A a B mali povodni odolať a že zlyhali pracovníci zodpovední za ochranný systém metra.

Objavili sa špekulácie, že mesto udržiavalo prevádzku metra do poslednej chvíle a tlakové uzávery neboli uzavreté včas, čo Houfek odmieta. Otvorené podľa neho zostali len vráta tunela medzi stanicami Křižíkova a Florenc a od Staroměstskej k rieke Vltave. Hoci na mieste boli pripravení zamestnanci podniku, nemohli vráta uzavrieť, pretože do priestoru pretekala voda cez iné, už uzavreté vráta.

Ďalšou príčinou zaplavenia metra boli podľa Houfka aj veľké priesaky, na dvoch miestach sa okrem toho prelomili steny. Metro je stavané na storočnú vodu, súčasné záplavy však boli väčšie, uviedol Houfek.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa špecialistov boli zaplavené stanice na trase A a B, vyprojektované na protiatómové úkryty, ktoré sú dostatočne odolné voči akejkoľvek vode. Technické zariadenia majú takú kapacitu, aby sa ľudia v úkrytoch neutopili.

Zodpovednosť za zaplavenie 17 staníc metra majú podľa ďalších špekulácií aj tí, čo vyhlasovali, že situácia nie je kritická, nezačali včas evakuáciu v metre a neuviedli včas do pohotovosti pracovníkov ochranného systému.

Neboli včas uzavreté vráta do vestibulu metra a na nástupištiach. Vráta v tuneloch pracovníci ochranného systému nehermetizovali, zanedbali i hermetizáciu okolo káblov a potrubí.

Škoda po povodniach sa na pražskom metre odhaduje na dve miliardy českých korún. Obnovenie jeho prevádzky si vyžiada veľa mesiacov.

SkryťVypnúť reklamu

(spravodajkyňa TASR Dana Meissnerová) mak dem

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 25 509
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 246
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 438
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 389
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 650
  6. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 027
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 1 800
  8. Jediná slovenská univerzita s akreditáciou AACSB 1 706
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 14 645
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 526
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 462
  4. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 5 438
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 843
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 610
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 472
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 380
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu