Polícia vyšetruje dôvody zaplavenia českého metra

Praha 20. augusta (TASR) - Polícia začala vyšetrovanie činnosti pražskej povodňovej komisie a krízového štábu kvôli podozreniu, či k zaplaveniu metra ...

Praha 20. augusta (TASR) - Polícia začala vyšetrovanie činnosti pražskej povodňovej komisie a krízového štábu kvôli podozreniu, či k zaplaveniu metra pri povodniach nedošlo kvôli nedbalosti.

Spory odborníkov v médiách o zaplavené metro sa vyostrili natoľko, že polícia je podľa námestníka policajného prezidenta Miroslava Antla povinná sa prípadom zaoberať.

"Skúmame trestnú zodpovednosť konkrétnych osôb. Máme podozrenie zo spáchania trestného činu z nedbalosti," uviedol pre denník Právo Antl. Generálny riaditeľ pražských Dopravných podnikov Milan Houfek už predtým odmietol názory expertov, podľa ktorých metro nemuselo byť zaplavené.

Stavební špecialisti s Houfkom nesúhlasia a tvrdia, že trasy metra A a B mali povodni odolať a že zlyhali pracovníci zodpovední za ochranný systém metra.

Objavili sa špekulácie, že mesto udržiavalo prevádzku metra do poslednej chvíle a tlakové uzávery neboli uzavreté včas, čo Houfek odmieta. Otvorené podľa neho zostali len vráta tunela medzi stanicami Křižíkova a Florenc a od Staroměstskej k rieke Vltave. Hoci na mieste boli pripravení zamestnanci podniku, nemohli vráta uzavrieť, pretože do priestoru pretekala voda cez iné, už uzavreté vráta.

Ďalšou príčinou zaplavenia metra boli podľa Houfka aj veľké priesaky, na dvoch miestach sa okrem toho prelomili steny. Metro je stavané na storočnú vodu, súčasné záplavy však boli väčšie, uviedol Houfek.

Podľa špecialistov boli zaplavené stanice na trase A a B, vyprojektované na protiatómové úkryty, ktoré sú dostatočne odolné voči akejkoľvek vode. Technické zariadenia majú takú kapacitu, aby sa ľudia v úkrytoch neutopili.

Zodpovednosť za zaplavenie 17 staníc metra majú podľa ďalších špekulácií aj tí, čo vyhlasovali, že situácia nie je kritická, nezačali včas evakuáciu v metre a neuviedli včas do pohotovosti pracovníkov ochranného systému.

Neboli včas uzavreté vráta do vestibulu metra a na nástupištiach. Vráta v tuneloch pracovníci ochranného systému nehermetizovali, zanedbali i hermetizáciu okolo káblov a potrubí.

Škoda po povodniach sa na pražskom metre odhaduje na dve miliardy českých korún. Obnovenie jeho prevádzky si vyžiada veľa mesiacov.

(spravodajkyňa TASR Dana Meissnerová) mak dem

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507