Ľudia si môžu hlasovaním vybrať české a slovenské klenoty pohraničia

Hlasovaním cez internet si môžu ľudia od dnešného dňa vybrať klenoty slovenského a českého pohraničia. Teda, hrady, múzeá alebo rôzne prírodné krásy, ktoré sa nachádzajú v pohraničných regiónoch.

BRATISLAVA. Hlasovaním cez internet si môžu ľudia od dnešného dňa vybrať klenoty slovenského a českého pohraničia. Teda, hrady, múzeá alebo rôzne prírodné krásy, ktoré sa nachádzajú v pohraničných regiónoch Slovenskej a Českej republiky. Výstavisko Expo Center v Trenčíne v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch (SACR) a českou centrálou cestovného ruchu CzechTourism vyhlásilo cezhraničnú súťaž Klenoty pohraničia/Klenoty příhraničí.

"Súťaž bude končiť 8. mája a výsledky vyhlásia 10. mája na Trenčianskom hrade," priblížil na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave riaditeľ obchodu a marketingu Expo Center Pavol Hozlár.

Svoje štyri najväčšie klenoty nominovali do súťaže tri slovenské a tri české pohraničné kraje. Na slovenskej strane sú to Trenčiansky, Žilinský a Trnavský kraj, v Českej republike sa do súťaže zapojili Zlínsky, Moravskosliezsky a Juhomoravský kraj. Medzi vybranými 24 klenotmi sa nachádzajú napríklad hrady, múzeá, prírodné krásy či rôzne kultúrne pamiatky.

V prípade Žilinského kraja sa o priazeň ľudí uchádza napríklad Oravský hrad či Múzeum liptovskej dediny v Pribyline. Trenčiansky kraj nominoval do súťaže Bojnický zámok či hrad Beckov. Trnavský kraj zase bojuje o záujem Holičským zámkom či Katedrálou sv. Jána Krstiteľa.

Moravskosliezsky kraj sa do súťaže zapojil napríklad Zámkom Hradec nad Moravicou či Stodolnou ulicou v Ostrave. Zlínsky kraj sa uchádza o hlasy ľudí ZOO a Zámkom Zlín Lešná či Baťovým kanálom. Juhomoravský kraj sa zapojil do súťaže prostredníctvom Moravského krasu alebo hradom Špilberk. Hlasovať za svoje klenoty môžu ľudia na viacerých internetových stránkach, napríklad na sacr.sk, slovakia.travel.sk alebo czechtourism.cz.

Súťaž je zároveň súčasťou sprievodného programu prvého ročníka výstavy cezhraničného cestovného ruchu regiónov Slovenskej a Českej republiky Region Tour Expo 2012 v Trenčíne. Tá sa má konať v dňoch 10. až 12. mája. "Výstava je určená pre konečného spotrebiteľa, teda pre rodiny s deťmi," opísal Hozlár. Zúčastnia sa na nej podľa jeho slov aj malé subjekty pôsobiace v cestovnom ruchu, ktoré sa ťažko sa dostávajú na veľké veľtrhy.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004