Londýn 8. augusta (TASR) - Nástup spoločností, ktoré predávajú
letenky za výrazne nižšie ceny ako väčšina aerolínií - napríklad
RyanAir nebo EasyJet ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Londýn 8. augusta (TASR) - Nástup spoločností, ktoré predávajú letenky za výrazne nižšie ceny ako väčšina aerolínií - napríklad RyanAir nebo EasyJet - poriadne otriasol trhom leteckej dopravy. V letnej sezóne, keď je vzdušná premávka veľmi zahustená, však niektorí zákazníci na vlastnej koži zistili, že lacné lety majú aj svoju odvrátenú tvár, konštatujú britské noviny Times.
Zákazníci týchto leteckých spoločností sa napríklad musia zmieriť s rizikom aj niekoľkohodinového meškania, alebo s tým, že ak kvôli nejakej kalamite uviaznu na letisku v cudzine, ich prepravca toho veľa pre nich neurobí, teda rozhodne im nezaplatí hotel alebo inú dopravu.
Times na ilustráciu uverejnili príbeh Tima Colea, ktorý mal zaplatený let z francúzskeho mesta Nimes, kde trávil dovolenku. Jeho spoj mal odletieť o 22.30, na letisku sa však s ďalšími 160 pasažiermi dozvedel, že lietadlo odštartuje o dve hodiny neskôr.
Po polnoci prišla ďalšia správa - lietadlo nepoletí z Nimes, ale z Montpellier, pretože letisko v Nimes po polnoci neprijíma. Cestujúci sa preto snažili zohnať a zaplatiť nejaký autobus, ktorý by ich do Montpellier neskoro v noci odviezol, ale neuspeli.
Letecká spoločnosť sa potom rozhodla rozdeliť medzi cestujúcimi voľné miesta vo svojich ďalších lietadlách, ale mala k dispozícii len šesť voľných kresiel. Na ostatných podľa tejto metódy prišiel rad až po víkende, keď už mali byť v práci.