SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Rusi dávajú vodke zbohom a obracajú sa k pivu

Moskva 7. augusta (TASR) - Škóti milujú svoju whisky, Taliani svoju grappu a Rusi obracajú do seba svoju vodku, ako keby to bola voda. Môže to byť klišé ...

Moskva 7. augusta (TASR) - Škóti milujú svoju whisky, Taliani svoju grappu a Rusi obracajú do seba svoju vodku, ako keby to bola voda. Môže to byť klišé - ale pre Rusko to už prestáva platiť s meniacimi sa chuťami a zvykmi od Baltu po Pacifik.

"Pivo poráža vodku," píše vo svojom najnovšom vydaní časopis Itogi. Ruské pivovary sa niekoľko rokov tešia prudkému dvojcifernému rastu. Poprechádzajte sa pozdĺž moskovskej ukážkovej dopravnej tepny Tverskaja ulica a nájdete pivo všade, dokonca u mladých žien v krátkych sukniach v chladnom tieni s pollitrovými krígľami v jednej ruke. Plagáty propagujú značky s menami ako Golden Keg, Old Miller alebo Siberian Crown. Pivné záhrady v tieňoch kremeľského múru ponúkajú čerstvo načapované pivo. Za posledných päť rokov sa konzumácia piva v Rusku zdvojnásobila. Výroba zlatistého moku rastie rýchlejšie ako ktorýkoľvek ekonomický sektor. Tento rok ruské pivovary vyrobia 63 miliónov hektolitrov - o desať percent viac ako minulý rok.

SkryťVypnúť reklamu

Rusi, ktorí vypijú 40 litrov piva na hlavu ročne, sú na treťom mieste po Čechoch a Nemcoch. Tí stále vedú s veľkým náskokom s takmer 120 litrami. Ale Rusi ich doháňajú.

Jeden prieskum verejnej mienky ukazuje, že pivo nahradzuje v Rusku vodku v úlohe najpopulárnejšieho nápoja, čomu napomáha jeho výrazne zlepšená kvalita a obrovské reklamné kampane. Zahraničné pivovary ako sú Carlsberg, Sun Interbrew, Efes alebo Detroit Brewing pozdvihli ruské pivovary na úroveň pomocou milióndolárových investícií.

Pivo je v Rusku prostredníctvom reklamy najpropagovanejším produktom zo všetkých. Jedna značka Tolstjak používa slogan Sloboda pre skutočného muža. "Počas nasledujúcich niekoľkých rokoch budeme môcť zvýšiť ročný obrat o päť percent," tvrdí Vjačeslav Mamontov, manažér Národnej asociácie pivovarov. Nemecký pivovarnícky priemysel môže iba snívať o takom raste.

SkryťVypnúť reklamu

Dnešné ruské pivo nemá nič spoločného s notoricky uniformovane vyrábaným produktom sovietskej éry, keď v polovici 80. rokov fľaša Šiguljovskojego stála 15 kopejok. Dokonca, keď sa čvachtalo asi polhodinu v kufri volgy, toto svetlé pivo s približne troma percentami alkoholu už nemohlo vytvoriť penu, ktorá by stála za reč. Prechod z vysokoalkoholickej vodky na pivo tiež ukazuje zmenu v ruskej spoločnosti. V ponurých sovietskych časoch, ktorej fakticky chýbala akákoľvek kultúra, sa ľudia stretávali doma, aby si vychutnali domácu kuchyňu a niekoľko kvapiek. Dnes však ulice Moskvy a Petrohradu a ďalších miest lemujú hostince a reštaurácie. Ruské pivo sa pije všade - na uliciach v spoločnosti. Obchody a stánky ich predávajú vo fľašiach. Kupovanie v kartónoch neexistuje.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičná ruská náklonnosť k vysokopercentnému alkoholu má stále svoj účinok na trh s pivom, keď sa silné pivo podieľa pätinou na celkovej konzumácii. Nealkoholické pivo v Rusku - aj napriek nulovej hladine alkoholu, oficiálne vyžadovanej za volantom auta, sa podieľa iba 1,5 percenta.

Konzumenti piva, dosť zvedaví na to, aby si prečítali, čo v ruskom pive je, nájdu na etikete v zozname obsahu kukuricu alebo ryžu, pričom ďalšie zmesi obsahujúce citrón alebo cherry si získavajú pôdu na trhu.

Vystrašení konkurenciou spustili výrobcovia vodky svoju vlastnú kampaň. Tento sektor trpí z vysokého množstva pokútneho neokolkovaného alkoholu. Odhaduje sa, že podiel tohto druhu alkoholu tvorí na ruskom trhu takmer 30 percent. V samotnej Moskve len počas jedného týždňa v apríli skonfiškovali 11.700 fliaš nelegálnej pálenky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 978
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 002
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 223
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 248
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 907
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 611
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 903
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Lubo Repka: Ingapirca je najvýznamnejšia archeologická lokalita v Ekvádore
  2. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  3. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  4. Niko Staš: Časová schránka ukrytá medzi skaliskami
  5. Lubo Repka: Guayaquil - najnebezpečnejšie mesto v Ekvádore
  6. Lubo Repka: Ekvádorské Andy
  7. Irena Šimuneková: Uhlisko
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 360
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 546
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 385
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 707
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 891
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 781
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 574
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 379
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu