SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Rusi dávajú vodke zbohom a obracajú sa k pivu

Moskva 7. augusta (TASR) - Škóti milujú svoju whisky, Taliani svoju grappu a Rusi obracajú do seba svoju vodku, ako keby to bola voda. Môže to byť klišé ...

Moskva 7. augusta (TASR) - Škóti milujú svoju whisky, Taliani svoju grappu a Rusi obracajú do seba svoju vodku, ako keby to bola voda. Môže to byť klišé - ale pre Rusko to už prestáva platiť s meniacimi sa chuťami a zvykmi od Baltu po Pacifik.

"Pivo poráža vodku," píše vo svojom najnovšom vydaní časopis Itogi. Ruské pivovary sa niekoľko rokov tešia prudkému dvojcifernému rastu. Poprechádzajte sa pozdĺž moskovskej ukážkovej dopravnej tepny Tverskaja ulica a nájdete pivo všade, dokonca u mladých žien v krátkych sukniach v chladnom tieni s pollitrovými krígľami v jednej ruke. Plagáty propagujú značky s menami ako Golden Keg, Old Miller alebo Siberian Crown. Pivné záhrady v tieňoch kremeľského múru ponúkajú čerstvo načapované pivo. Za posledných päť rokov sa konzumácia piva v Rusku zdvojnásobila. Výroba zlatistého moku rastie rýchlejšie ako ktorýkoľvek ekonomický sektor. Tento rok ruské pivovary vyrobia 63 miliónov hektolitrov - o desať percent viac ako minulý rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Rusi, ktorí vypijú 40 litrov piva na hlavu ročne, sú na treťom mieste po Čechoch a Nemcoch. Tí stále vedú s veľkým náskokom s takmer 120 litrami. Ale Rusi ich doháňajú.

Jeden prieskum verejnej mienky ukazuje, že pivo nahradzuje v Rusku vodku v úlohe najpopulárnejšieho nápoja, čomu napomáha jeho výrazne zlepšená kvalita a obrovské reklamné kampane. Zahraničné pivovary ako sú Carlsberg, Sun Interbrew, Efes alebo Detroit Brewing pozdvihli ruské pivovary na úroveň pomocou milióndolárových investícií.

Pivo je v Rusku prostredníctvom reklamy najpropagovanejším produktom zo všetkých. Jedna značka Tolstjak používa slogan Sloboda pre skutočného muža. "Počas nasledujúcich niekoľkých rokoch budeme môcť zvýšiť ročný obrat o päť percent," tvrdí Vjačeslav Mamontov, manažér Národnej asociácie pivovarov. Nemecký pivovarnícky priemysel môže iba snívať o takom raste.

Skryť Vypnúť reklamu

Dnešné ruské pivo nemá nič spoločného s notoricky uniformovane vyrábaným produktom sovietskej éry, keď v polovici 80. rokov fľaša Šiguljovskojego stála 15 kopejok. Dokonca, keď sa čvachtalo asi polhodinu v kufri volgy, toto svetlé pivo s približne troma percentami alkoholu už nemohlo vytvoriť penu, ktorá by stála za reč. Prechod z vysokoalkoholickej vodky na pivo tiež ukazuje zmenu v ruskej spoločnosti. V ponurých sovietskych časoch, ktorej fakticky chýbala akákoľvek kultúra, sa ľudia stretávali doma, aby si vychutnali domácu kuchyňu a niekoľko kvapiek. Dnes však ulice Moskvy a Petrohradu a ďalších miest lemujú hostince a reštaurácie. Ruské pivo sa pije všade - na uliciach v spoločnosti. Obchody a stánky ich predávajú vo fľašiach. Kupovanie v kartónoch neexistuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Tradičná ruská náklonnosť k vysokopercentnému alkoholu má stále svoj účinok na trh s pivom, keď sa silné pivo podieľa pätinou na celkovej konzumácii. Nealkoholické pivo v Rusku - aj napriek nulovej hladine alkoholu, oficiálne vyžadovanej za volantom auta, sa podieľa iba 1,5 percenta.

Konzumenti piva, dosť zvedaví na to, aby si prečítali, čo v ruskom pive je, nájdu na etikete v zozname obsahu kukuricu alebo ryžu, pričom ďalšie zmesi obsahujúce citrón alebo cherry si získavajú pôdu na trhu.

Vystrašení konkurenciou spustili výrobcovia vodky svoju vlastnú kampaň. Tento sektor trpí z vysokého množstva pokútneho neokolkovaného alkoholu. Odhaduje sa, že podiel tohto druhu alkoholu tvorí na ruskom trhu takmer 30 percent. V samotnej Moskve len počas jedného týždňa v apríli skonfiškovali 11.700 fliaš nelegálnej pálenky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 664
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 469
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 344
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 175
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 748
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 632
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 570
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 468
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 426
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 317
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu