SME
Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

Otvoria diaľnicu Mierová – Senecká

V sobotu pustia na diaľnicu Mierová – Senecká prvých ľudí. Zatiaľ nie motoristov, ale korčuliarov, chodcov a cyklistov. Nešportové typy prevezie po tomto úseku diaľnice pristavený autobus. Kým minulá vláda otvárala diaľnice so zahraničnými hviezdami, ...


Už čoskoro pustia na diaľnicu Mierová – Senecká autá. Motoristi sa tešia, že sa trochu zmenšia zápchy pri východe z Bratislavy na Senec.

FOTO SME – PAVOL MAJER

V sobotu pustia na diaľnicu Mierová – Senecká prvých ľudí. Zatiaľ nie motoristov, ale korčuliarov, chodcov a cyklistov. Nešportové typy prevezie po tomto úseku diaľnice pristavený autobus. Kým minulá vláda otvárala diaľnice so zahraničnými hviezdami, táto pozýva slovenskú verejnosť. „Je to jedinečná a posledná možnosť, už nikdy nebudú mať ľudia príležitosť prejsť sa po diaľnici pešo či na bicykli. Máme sa čím pochváliť, je to nádherná stavba,“ povedal riaditeľ Doprastavu Dušan Mráz. Deň otvorených dverí na diaľnici bude od 9.00 do 15.00 h. Pre motoristov diaľnicu otvoria 30. augusta presne o 14.00 h.

Diaľnica ušetrí motoristom čas, pri ceste do Rakúska alebo na stredné Slovensko nebudú musieť prechádzať cez mesto, ale ho obídu. Úsek Mierová – Senecká totiž spojil diaľnicu pri Zlatých pieskoch s diaľnicou od Prístavného mosta po Mierovú ulicu. Za Prístavným mostom treba prejsť už len Einsteinovu ulicu, z ktorej sa tiež v budúcnosti má stať diaľnica, a napojiť sa na diaľnicu do Rakúska.

Doprastav úsek Mierová – Senecká dokončil asi o mesiac skôr, ako bolo dohodnuté. Výstavba sa však predražila, za čo Doprastav kritizovali. Ako dôvod toho, prečo sa výstavba úseku diaľnice D 61 Mierová – Senecká predražila, predseda predstavenstva Doprastavu Ivan Šesták uviedol niektoré okolnosti, s ktorými investor ani dodávateľ nepočítali pri uzatváraní zmluvy – napríklad odstránenie smetiska so 182-tisíc tonani odpadov pri križovatke s Ivánskou cestou. O smetisku vraj nevedeli, išlo o staré jamy po ťažbe štrkov, prekryté starou cestou. Ďalšie dodatky k zmluve sa týkali zmeny oceľových zvodidiel na mostoch za bezpečnejšie betónové, zriadenie dispečerského centra, namontovanie kamier, zosilnenie protihlukových stien, ale aj výstavba nových objektov, najmä diaľničnej prípojky do Vajnor, s ktorou sa pôvodne nepočítalo. Výstavba sa teda z pôvodných vyše 2,7 miliardy korún predražila o viac ako miliardu.

ANDREA HAJDÚCHOVÁ

Diaľnica D 61 od Prístavného mosta po diaľnicu pri Zlatých pieskoch odľahčí od dopravy Bajkalskú a Trnavskú ulicu, ale zaťaží Prístavný most. V smere od Petržalky by teda mali vyznačiť tri jazdné pruhy bez odstavného pruhu. Z diaľnice by v budúcnosti mala viesť cesta aj na letisko. Výstavbu financovali zo štátneho rozpočtu, z fondu Phare a z pôžičky Európskej investičnej banky. Kvôli diaľnici bolo asanovaných 36 rodinných domov a vyrúbaných 1263 stromov a 1231 metrov štvorcových kríkov v katastri Ružinova. (haj)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 981
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 958
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 205
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 249
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 905
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 623
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 904
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  4. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky XCIII - Kostol sv. Jána Krstiteľa, Pominovec
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 363
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 430
  3. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 389
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 704
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 907
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 716
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 529
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 342
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu