SME

Právnik radí: Cestovná kancelária nesplnila svoje povinnosti

S rodinou sme si v jednej cestovnej kancelárii objednali dvojtýždňový zájazd s celodennou stravou do Talianska. Po príchode na miesto nám, rovnako ako aj niektorým ďalším účastníkom zájazdu, v hoteli, v ktorom sme mali mať zabezpečené stravovanie, odmiet

li poskytovať celodennú stravu s tým, že cestovná kancelária im za ňu nezaplatila, ako boli dohodnutí. Z tohto dôvodu nám počas celého pobytu poskytovali iba raňajky. Delegát cestovnej kancelárie sa síce ochotne snažil odstrániť tento nedostatok, avšak neúspešne. Na našu žiadosť spísal na mieste o tom aj záznam. Po príchode domov nám v cestovnej kancelárii povedali, že oni za nič nemôžu, lebo za stravu hotelu riadne zaplatili, a s prípadnými nárokmi sa máme obrátiť priamo na hotel. My sme si však celý zájazd vrátane stravy objednali v cestovnej kancelárii, nemáme preto možnosť uplatňovať svoje nároky priamo voči nej? Ivan L.

SkryťVypnúť reklamu

Ak cestovná kancelária neposkytne objednávateľovi zájazdu služby, na ktoré sa zaviazala zmluvou o obstaraní zájazdu, alebo ich podstatnú časť riadne a včas, je povinná bezodkladne urobiť také opatrenia, aby mohol zájazd pokračovať. Ak to nemožno dosiahnuť inak, aj poskytnutím služieb nižšej kvality. V takom prípade je povinná vrátiť objednávateľovi zájazdu rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami. Ak nemožno zabezpečiť ani služby nižšej kvality alebo ich objednávateľ zájazdu odmietne, je cestovná kancelária povinná bezodkladne mu vrátiť rozdiel ceny zájazdu.

Pri porušení povinností cestovnej kancelárie zo zmluvy, ktorou obstarala zájazd, za porušenie týchto povinností zodpovedá cestovná kancelária, a to bez ohľadu na to, či tieto povinnosti má splniť priamo ona alebo iní dodávatelia služieb poskytovaných v rámci tohto zájazdu. Objednávateľ zájazdu je pritom povinný uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to buď u dodávateľa služby, alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie (delegáta), o tomto uplatnení treba urobiť písomný záznam v spolupráci s delegátom. Nároky z chybne poskytnutých služieb voči cestovnej kancelárii pritom treba uplatniť písomne bezodkladne, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak tento nárok zaniká. S uplatnením nároku treba predložiť aj písomný záznam urobený v spolupráci s delegátom.

SkryťVypnúť reklamu

Ak porušením povinností cestovnej kancelárie bude objednávateľovi zájazdu spôsobená škoda, tento má nárok aj na jej náhradu.

Vo vašom prípade môžete uplatniť svoje nároky priamo voči cestovnej kancelárii, nechávam na zváženie aj možnosť oznámiť porušenie povinností Slovenskej obchodnej inšpekcii.

JUDr. MARTIN GAJARSKÝ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 703
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 105
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 115
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 267
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 99 344
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 524
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 280
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 873
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 228
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 874
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu