SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Právnik radí: Cestovná kancelária nesplnila svoje povinnosti

S rodinou sme si v jednej cestovnej kancelárii objednali dvojtýždňový zájazd s celodennou stravou do Talianska. Po príchode na miesto nám, rovnako ako aj niektorým ďalším účastníkom zájazdu, v hoteli, v ktorom sme mali mať zabezpečené stravovanie, odmiet

li poskytovať celodennú stravu s tým, že cestovná kancelária im za ňu nezaplatila, ako boli dohodnutí. Z tohto dôvodu nám počas celého pobytu poskytovali iba raňajky. Delegát cestovnej kancelárie sa síce ochotne snažil odstrániť tento nedostatok, avšak neúspešne. Na našu žiadosť spísal na mieste o tom aj záznam. Po príchode domov nám v cestovnej kancelárii povedali, že oni za nič nemôžu, lebo za stravu hotelu riadne zaplatili, a s prípadnými nárokmi sa máme obrátiť priamo na hotel. My sme si však celý zájazd vrátane stravy objednali v cestovnej kancelárii, nemáme preto možnosť uplatňovať svoje nároky priamo voči nej? Ivan L.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak cestovná kancelária neposkytne objednávateľovi zájazdu služby, na ktoré sa zaviazala zmluvou o obstaraní zájazdu, alebo ich podstatnú časť riadne a včas, je povinná bezodkladne urobiť také opatrenia, aby mohol zájazd pokračovať. Ak to nemožno dosiahnuť inak, aj poskytnutím služieb nižšej kvality. V takom prípade je povinná vrátiť objednávateľovi zájazdu rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami. Ak nemožno zabezpečiť ani služby nižšej kvality alebo ich objednávateľ zájazdu odmietne, je cestovná kancelária povinná bezodkladne mu vrátiť rozdiel ceny zájazdu.

Pri porušení povinností cestovnej kancelárie zo zmluvy, ktorou obstarala zájazd, za porušenie týchto povinností zodpovedá cestovná kancelária, a to bez ohľadu na to, či tieto povinnosti má splniť priamo ona alebo iní dodávatelia služieb poskytovaných v rámci tohto zájazdu. Objednávateľ zájazdu je pritom povinný uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to buď u dodávateľa služby, alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie (delegáta), o tomto uplatnení treba urobiť písomný záznam v spolupráci s delegátom. Nároky z chybne poskytnutých služieb voči cestovnej kancelárii pritom treba uplatniť písomne bezodkladne, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak tento nárok zaniká. S uplatnením nároku treba predložiť aj písomný záznam urobený v spolupráci s delegátom.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak porušením povinností cestovnej kancelárie bude objednávateľovi zájazdu spôsobená škoda, tento má nárok aj na jej náhradu.

Vo vašom prípade môžete uplatniť svoje nároky priamo voči cestovnej kancelárii, nechávam na zváženie aj možnosť oznámiť porušenie povinností Slovenskej obchodnej inšpekcii.

JUDr. MARTIN GAJARSKÝ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 810
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 210
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 238
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 181
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 749
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 673
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 361
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 340
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 250
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 111
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu