Právnik radí: Cestovná kancelária nesplnila svoje povinnosti

S rodinou sme si v jednej cestovnej kancelárii objednali dvojtýždňový zájazd s celodennou stravou do Talianska. Po príchode na miesto nám, rovnako ako aj niektorým ďalším účastníkom zájazdu, v hoteli, v ktorom sme mali mať zabezpečené stravovanie, odmiet

li poskytovať celodennú stravu s tým, že cestovná kancelária im za ňu nezaplatila, ako boli dohodnutí. Z tohto dôvodu nám počas celého pobytu poskytovali iba raňajky. Delegát cestovnej kancelárie sa síce ochotne snažil odstrániť tento nedostatok, avšak neúspešne. Na našu žiadosť spísal na mieste o tom aj záznam. Po príchode domov nám v cestovnej kancelárii povedali, že oni za nič nemôžu, lebo za stravu hotelu riadne zaplatili, a s prípadnými nárokmi sa máme obrátiť priamo na hotel. My sme si však celý zájazd vrátane stravy objednali v cestovnej kancelárii, nemáme preto možnosť uplatňovať svoje nároky priamo voči nej? Ivan L.

Ak cestovná kancelária neposkytne objednávateľovi zájazdu služby, na ktoré sa zaviazala zmluvou o obstaraní zájazdu, alebo ich podstatnú časť riadne a včas, je povinná bezodkladne urobiť také opatrenia, aby mohol zájazd pokračovať. Ak to nemožno dosiahnuť inak, aj poskytnutím služieb nižšej kvality. V takom prípade je povinná vrátiť objednávateľovi zájazdu rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami. Ak nemožno zabezpečiť ani služby nižšej kvality alebo ich objednávateľ zájazdu odmietne, je cestovná kancelária povinná bezodkladne mu vrátiť rozdiel ceny zájazdu.

Pri porušení povinností cestovnej kancelárie zo zmluvy, ktorou obstarala zájazd, za porušenie týchto povinností zodpovedá cestovná kancelária, a to bez ohľadu na to, či tieto povinnosti má splniť priamo ona alebo iní dodávatelia služieb poskytovaných v rámci tohto zájazdu. Objednávateľ zájazdu je pritom povinný uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bezodkladne, a to buď u dodávateľa služby, alebo u povereného zástupcu cestovnej kancelárie (delegáta), o tomto uplatnení treba urobiť písomný záznam v spolupráci s delegátom. Nároky z chybne poskytnutých služieb voči cestovnej kancelárii pritom treba uplatniť písomne bezodkladne, najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak tento nárok zaniká. S uplatnením nároku treba predložiť aj písomný záznam urobený v spolupráci s delegátom.

Ak porušením povinností cestovnej kancelárie bude objednávateľovi zájazdu spôsobená škoda, tento má nárok aj na jej náhradu.

Vo vašom prípade môžete uplatniť svoje nároky priamo voči cestovnej kancelárii, nechávam na zváženie aj možnosť oznámiť porušenie povinností Slovenskej obchodnej inšpekcii.

JUDr. MARTIN GAJARSKÝ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 909
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 837
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 982
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 385
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 339
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 233
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 796
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 641
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 785
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 275