Chcete sa odfotiť pred Polusom? Nahlásia to

Je celkom prirodzené, že sa ľudia fotografujú na miestach, ktoré sa im páčia. Ak návštevník Bratislavy neobíde Polus City Center a má so sebou fotoaparát, asi zatúži odfotografovať sa pred jeho vydareným exteriérom s fontánkou či niekde v exkluzívnom ...


FOTO SME – PAVOL MAJER

Je celkom prirodzené, že sa ľudia fotografujú na miestach, ktoré sa im páčia. Ak návštevník Bratislavy neobíde Polus City Center a má so sebou fotoaparát, asi zatúži odfotografovať sa pred jeho vydareným exteriérom s fontánkou či niekde v exkluzívnom interiéri. Nikomu v takej chvíli nenapadne, že by sa pritom dopúšťal nejakého priestupku. Veď nejde o národnú banku ani o vojenský objekt, ale o verejne dostupné priestranstvo. Vedenie Polusu sa však pred časom rozhodlo, že to chce mať pod kontrolou. Vraj preto, lebo fotografie Polus City Center sa objavili v médiách v nelichotivých súvislostiach alebo „boli zasadené do nepravdivého kontextu. To poškodilo dobré meno Polus City Center, ktoré sa automaticky chce proti zneužitiu tohto druhu brániť,“ uviedla Lucia Boudisová z C&M advertising, s. r. o., v písomnom stanovisku.

Vedenie Polusu preto ochrankárov inštruovalo, aby každé fotenie – aj evidentných turistov – hlásili marketingovej manažérke Polusu Dane Horváthovej.

„V žiadnom prípade turistom nebránime, aby sa pred Polusom či v ňom fotografovali. Len ak ich okoloidúci ochrankár uvidí, oznámi mi to bez toho, aby to návštevníkov nejakým spôsobom obťažovalo. Na súhlas však čakať nemusia,“ povedala nám. Pred časom publikovaný prípad, keď ochrankár bránil vo fotografovaní evidentne turistom, označila za osobnú chybu príslušníka civilnej bezpečnostnej služby. Viac by sa to vraj nemalo zopakovať.

Dalo by sa pochopiť, keby sa vedenie Polusu bránilo využívaniu fotografií centra na komerčné účely bez jeho vedomia, ale výlučne len na ne. Keby tam chcel niekto odfotiť, povedzme, nový typ auta alebo modelku, istotne by sa mal prinajmenšom ohlásiť vedeniu Polusu. Ale brániť sa fotografovaniu na každý iný účel, aj keby šlo priam o kritiku v novinách, je prinajmenšom nešťastný marketingový prístup. A pokiaľ ide o turistov, najmä zahraničných, zostáva len dúfať, že si ich ochrankári nepomýlia.

JANA MARTINKOVÁ

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 709
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 732
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 197
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 492
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 463
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 618
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 629
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 446
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 123
  10. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 122