SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Leteckí experti potvrdili, že lietadlo IL-86 spadlo kvôli stabilizátoru

Moskva 31. júla (TASR) Jedinou príčinou havárie ruského dopravného lietadla IL-86 v nedeľu na okraji Moskvy bola technická porucha zaseknutý zadný horizontálny ...

Moskva 31. júla (TASR) Jedinou príčinou havárie ruského dopravného lietadla IL-86 v nedeľu na okraji Moskvy bola technická porucha zaseknutý zadný horizontálny stabilizátor. Ten už dve sekundy po štarte lietadla spôsobil extrémne stúpanie, pokles rýchlosti lietadla a jeho pád. V Moskve to dnes oznámil Rudolf Tejmurezov, riaditeľ Medzištátneho leteckého výboru (MAK), ktorý analyzoval záznamy z čiernych skriniek lietadla a skúmal aj trosky na mieste dopadu.

Vedenie MAK tak dnes potvrdilo predbežné závery riaditeľa leteckej prevádzky letiska Šeremetievo-1 Borisa Nekrasova a vedúceho skupiny expertov MAK Valerija Čerňajeva.

Skryť Vypnúť reklamu

Pilot lietadla sa pokúsil o korekciu prudkého stúpania už šesť sekúnd po štarte, ale jeho úsilie neprinieslo očakávaný výsledok. Zaseknutý stabilizátor v krajnej polohe pod uhlom 12 stupňov objavili vyšetrovatelia aj na mieste dopadu lietadla. Vyšetrovateľom pomohlo aj to, že zadná časť stroja bola pri dopade poškodená najmenej.

Zatiaľ zostáva otázkou, ako k poruche došlo, pretože ovládanie stabilizátora má až štyri úrovne ochrany. V minulých dňoch niektorí experti, ktorí nie sú členmi MAK, informovali, že stabilizátor sa nemohol dostať do krajnej polohy samovoľne. Podľa nich ho museli prepnúť samotní piloti a až tak sa stabilizátor zasekol. Pri štarte postačovalo nastaviť uhol tri stupne, ale stabilizátor sa zasekol v krajnej polohe pod uhlom až 12 stupňov.

Skryť Vypnúť reklamu

Stredisko MAK dnes informovalo aj o dôvodoch, prečo jedna z čiernych skriniek IL-86 nezaznamenala rozhovory pilotov. Nahrávacie zariadenie malo vnútornú chybu.

Po nehode IL-86 na okraji Moskvy neboli lety tohto typu lietadla pozastavené. Vyše sto vyrobených strojov sa však v najbližšej dobe bude musieť podrobiť dôkladnej kontrole ovládania stabilizátora.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) pel

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 945
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 679
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 309
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 206
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 759
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 404
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 294
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 158
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu