Leteckí experti potvrdili, že lietadlo IL-86 spadlo kvôli stabilizátoru

Moskva 31. júla (TASR) Jedinou príčinou havárie ruského dopravného lietadla IL-86 v nedeľu na okraji Moskvy bola technická porucha zaseknutý zadný horizontálny ...

Moskva 31. júla (TASR) Jedinou príčinou havárie ruského dopravného lietadla IL-86 v nedeľu na okraji Moskvy bola technická porucha zaseknutý zadný horizontálny stabilizátor. Ten už dve sekundy po štarte lietadla spôsobil extrémne stúpanie, pokles rýchlosti lietadla a jeho pád. V Moskve to dnes oznámil Rudolf Tejmurezov, riaditeľ Medzištátneho leteckého výboru (MAK), ktorý analyzoval záznamy z čiernych skriniek lietadla a skúmal aj trosky na mieste dopadu.

Vedenie MAK tak dnes potvrdilo predbežné závery riaditeľa leteckej prevádzky letiska Šeremetievo-1 Borisa Nekrasova a vedúceho skupiny expertov MAK Valerija Čerňajeva.

Pilot lietadla sa pokúsil o korekciu prudkého stúpania už šesť sekúnd po štarte, ale jeho úsilie neprinieslo očakávaný výsledok. Zaseknutý stabilizátor v krajnej polohe pod uhlom 12 stupňov objavili vyšetrovatelia aj na mieste dopadu lietadla. Vyšetrovateľom pomohlo aj to, že zadná časť stroja bola pri dopade poškodená najmenej.

Zatiaľ zostáva otázkou, ako k poruche došlo, pretože ovládanie stabilizátora má až štyri úrovne ochrany. V minulých dňoch niektorí experti, ktorí nie sú členmi MAK, informovali, že stabilizátor sa nemohol dostať do krajnej polohy samovoľne. Podľa nich ho museli prepnúť samotní piloti a až tak sa stabilizátor zasekol. Pri štarte postačovalo nastaviť uhol tri stupne, ale stabilizátor sa zasekol v krajnej polohe pod uhlom až 12 stupňov.

Stredisko MAK dnes informovalo aj o dôvodoch, prečo jedna z čiernych skriniek IL-86 nezaznamenala rozhovory pilotov. Nahrávacie zariadenie malo vnútornú chybu.

Po nehode IL-86 na okraji Moskvy neboli lety tohto typu lietadla pozastavené. Vyše sto vyrobených strojov sa však v najbližšej dobe bude musieť podrobiť dôkladnej kontrole ovládania stabilizátora.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) pel

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 4 047
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 952
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 643
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 491
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 850
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 546
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 430
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 836
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 827
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 448