Budapešť 28. júla (TASR) - Prerobená dunajská kompa vo forme plávajúceho ostrova s rajskou záhradou bude premávať desať dní medzi Reťazovým mostom a Lodenicovým ostrovom v Budapešti. Organizátori desiateho ročníka multikultúrneho festivalu Sziget chcú takto upozorniť na jedno z najväčších podujatí svojho druhu v Európe, ktoré sa začne v stredu.
Plávajúcu reklamu vytvorila umelecká skupina SuperGroup, ktorá v apríli "zabalením" konštrukcie Alžbetinho mosta vyzvala občanov na účasť v parlamentných voľbách.
Na palubu kompy sa dostanú iba prominentní účinkujúci festivalu, ktorých takto prevezú z centra maďarskej metropoly do dejiska festivalu.
Na festivale Sziget očakávajú vyše 300.000 návštevníkov. Medzi nimi, ako v predchádzajúcich ročníkoch, bude množstvo fanúšikov hudby aj zo Slovenska.
Najväčšími ťahákmi festivalu budú skupiny The Cure, Pulp, Muse, Die Toten Hosen, HIM a Nightwish. Na 50 miestach ostrova uvidia návštevníci v priebehu siedmich dní dovedna tisíc rôznych programov. Popri hudbe to budú aj výtvarné dielne, meditácie pre veriacich a programy zamerané na ekológiu.
(spravodajca TASR Ladislav Vallach) ed