SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Boeing a Airbus sa po teroristických útokoch dostali už do konsolidačnej fázy

Hamburg/Farnbourough 18. júla (TASR) - Desať mesiacov po teroristických útokoch v Spojených štátoch sa situácia dvoch hlavných výrobcov civilných dopravných ...

Hamburg/Farnbourough 18. júla (TASR) - Desať mesiacov po teroristických útokoch v Spojených štátoch sa situácia dvoch hlavných výrobcov civilných dopravných lietadiel na svete, Boeingu a Airbusu, skonsolidovala. Spolu majú vo svojich zákazkových knihách objednávky od zákazníkov na 2800 strojov. Prvýkrát v histórii je európsky Airbus v lepšej situácii než americký Boeing. Airbus registruje 1531 objednávok a Boeing 1269.

Výrobcovia lietadiel majú svoje výrobné kapacity vyťažené na 4-5 rokov. Airbus plánuje vyrobiť tento rok 300 strojov a jeho konkurent 380. Na budúci rok vyrobia po 300 lietadiel. Ich ročný počet začnú postupne zvyšovať od roku 2004.

Skryť Vypnúť reklamu

Nosným modelom Airbusu je A320, ktorého už vyrobil 1000 kusov a na ďalších 524 má záväzné objednávky. Stroj na krátke a stredne dlhé trate je hlavným zdrojom jeho zisku. Z hľadiska prevádzkovania je najvýhodnejší veľkokapacitný model A330-200, ktorý je predchodcom konštruovaného modelu A380 pre 555 cestujúcich. Prototyp superjumba vzlietne v roku 2004. Pre jeho montáž tento utorok oficiálne začali budovať montážnu halu na okraji francúzskeho Toulouse. Airbus na A380 zaknihoval už 97 záväzných objednávok. Ako prvá spoločnosť ho dostane Singapur Airlines, ktorá ho od roku 2006 nasadí na svoje pravidelné linky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 562
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 850
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 656
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 289
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 393
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 381
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 293
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 309
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 484
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu