SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Mesto obmedzilo reklamu pri cestách

Vraj kvôli väčšej bezpečnosti na cestách sprísnilo mesto podmienky pre umiestňovanie reklamných nosičov vedľa ciest. Zväčšilo vzdialenosť bilboardov a iných panelov od cesty, a tiež medzi nimi navzájom. V praxi to bude znamenať menej reklamy vedľa ciest.


Magistrát vypracoval nové pravidlá o umiestňovaní reklamných nosičov.

FOTO SME – ĽUBOŠ PILC

Nové pravidlá neplatia už pre povolené reklamné nosiče. Tým však nájomné zmluvy končia v priemere o tri roky a ich predĺženie sa bude hodnotiť už po novom.

Umiestnenie reklamy vedľa ciest určuje smernica ministerstva dopravy. Nové zásady v Bratislave spracovali úradníci magistrátu ako interný pokyn primátora a v porovaní so smernicou podmienky v ňom pritvrdili.

Zástupcovia Asociácie vonkajšej reklamy považujú nové pravidlá za neodborné a likvidačné. Vypočítali, že budú znamenať likvidáciu 550 až 600 bilboardov a asi tisíc menších reklamných zariadení. Reklamné agentúry prídu ročne o 55 miliónov korún na tržbách a za demontáž vyplatia 15 miliónov korún. O peniaze však príde aj mesto. Ročne stratí desať miliónov korún na nájomnom a tri milióny na daniach z reklamy. Okrem bezpečnosti na ceste argumentom magistrátu je, že ľudia sa sťažujú na množstvo reklamy. „Nechali sme si urobiť prieskum verejnej mienky. Až 84 % respondentov v Bratislave považuje reklamu na bilboardoch za prirodzenú súčasť veľkomesta,“ povedal výkonný riaditeľ asociácie Igor Adamčík. „Mesto argumenty v rukách nemá ani v otázke bezpečnosti na cestách.“ Podľa neho tieto zásahy systémovým riešením nie sú. Narastie len počet načierno postavených bilboardov.

Podmienky však nie sú rovnaké pre všetky reklamné agentúry. Zmluva mesta so spoločnosťou JCDecaux ešte z čias primátora Hoffbauera zaručuje reklamným zariadeniam spomínanej spoločnosti 50 metrové ochranné pásmo. Preto do vzdialenosti 50 metrov od nosiča spomínanej firmy nesmie byť reklama od inej agentúry. Asociácia vonkajšej reklamy ešte v júni minulého roka podala podnet na protimonopolný úrad, aby zmluvu preskúmal, pretože obmedzuje podnikateľskú súťaž. Ako potvrdila tlačová tajomníčka Wanda Zavadská, úrad za rok nerozhodol a vec stále šetrí.

V súčasnosti sa asociácia snaží rokovať s mestom, konkrétne dohody zatiaľ nevznikli.

INGRID DROZDÍKOVÁ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 370
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 246
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 399
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 461
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 744
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 616
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 264
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 100
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 065
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 5 966
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu