SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Športový areál zaplatia Texasania

Športový komplex, ktorý vznikne na Hálovej ulici v Petržalke bude jednou z najväčších investícií v Bratislave v súkromnom sektore. Predpokladané náklady sa hrubo odhadujú na sedem miliárd korún, pre porovnanie napríklad výstavba najväčšieho nákupno-zábavn

ého centra Aupark stála štyri milardy. Projekt navrhuje plaváreň, hotel, dve športové haly, verejné športoviská, administratívne priestory. Začiatok areálu bude na veľkej lúke na Hálovej ulici, premostí Chorvátske rameno a bude pokračovať na druhej strane.

Začiatkom septembra by mala začať texaská firma Landbase International pripravovať finančné pozadie projektu športového komplexu. Ako povedal Jaroslav Janáč za slovenskú spoločnosť Redid, s. r. o., ktorá si pozemky prenajala, ešte pred voľbami by chceli stihnúť územné konanie. Výsledok volieb by vraj príchod amerického kapitálu ovplyvniť nemal. Texaská spoločnosť podnikajúca v oblasti voľného času zabezpečí financie, bankovú garanciu a operátora. Stavať sa bude v etapách. Tou prvou bude plaváreň a hotel. Keď tieto dve prevádzky začnú zarábať, bude sa stavať ďalej. Podobne po častiach vznikal v Bratislave Polus.

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte v júni, keď poslanci mesta schvaľovali prenájom firme Redid, priamo na zastupiteľstve protestovali obyvatelia okolia Hálovej z občianskeho združenia Občania v akcii. Po odhlasovaní v nasledujúcich dňoch na bránach petržalských panelákov vyvesili mená poslancov mesta, ktorí podporili prenájom. Najkritizovanejšou časťou bola veľkokapacitnosť projektu a s ním spojené prehustenie sídliska, zvýšenie automobilovej dopravy. Okrem haly pre päťtisíc ľudí sa tu predpokladá druhá viacúčelová hala pre 15-tisíc ľudí. Kapacity týchto objektov sú dané partnermi, s ktorými investor spolupracuje, sú nimi agentúry organizujúce koncerty Madonny či Britney Spears. Janáč prisľúbil, že bude iniciovať stretnutie s občanmi, na ktorom chce vysvetliť, že projektu sa báť netreba.

Skryť Vypnúť reklamu

(dro)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 540
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 910
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 023
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 477
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 073
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 512
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 461
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 329
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 971
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu