Pobyt v Grécku môže pre turistov zdražieť

Zvýšenie daní v Grécku pocítia aj naši turisti. Grékov trápi ich povesť.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

BRATISLAVA. Grécko musí šetriť, no dovolenkári, ktorí do krajiny prídu, si asi priplatia. Očakáva sa totiž, že po zvýšení DPH a spotrebných daní stúpnu v Grécku ceny potravín, jedál v reštauráciách, ale aj pohonných látok.

Biznis na hrane

„Je pravdepodobné, že zvýšenie nepriamych daní sa premietne aj do cien v turistickom ruchu,“ povedal analytik INESS Juraj Karpiš.

Ak podnikatelia neznížia svoje marže, turisti musia podľa neho rátať v gréckych destináciách s drahším pobytom.

„Marže hotelierov v Grécku za posledné dva roky klesli na minimum. Ceny preto pôjdu určite nahor,“ hovorí analytik Mag Consulting Jaromír Beránek.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podnikatelia v gréckom turizme už pred schválením úsporného balíčka fungovali podľa Beránka na hrane. Nízkymi cenami sa totiž snažili prilákať do krajiny turistov.

Dovolenkári, ktorí si zájazd už kúpili, si môžu zrejme vydýchnuť. Podľa viceprezidenta Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Pavla Komoru majú totiž hotelieri pobyty zazmluvnené. Priznal však, že sa Grécko našim cestovkám nedarí predávať, hoci je v letoviskách pokoj.

Ceny sa zvýšia

Reštaurácie, supermarkety, ale aj čerpacie stanice v letoviskách Faliraki a Kolymbia na Rhodose sa chystajú zvýšiť ceny už 1. júla. Ich prevádzkovatelia zatiaľ nechceli povedať, o koľko.

Na vedľajších výdavkoch turistov sa zvýšenie daní podľa Komoru prejaví len minimálne. „Boj o zákazníka funguje. A to, že pivo zdražie o pár centov, je zanedbateľné pri celkových nákladoch.“

Grékov však trápi aj iný vplyv úsporného balíčka. „ Pohľad na krízu v Grécku odrádza ľudí pricestovať,“ povedal grécky novinár Nikos Malkoutzis.

Zvýšenie DPH podľa neho nie je až také závažné ako zlý dojem, ktorý krajina zanechala. „Turistov, ktorých teraz ekonomika potrebuje, odrádzajú obrázky vzbúr a nepokojov.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  9. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  10. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  1. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?
  2. Pivovarníci rozdeľujú peniaze
  3. Najkrajšie americké národné parky
  4. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  5. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  6. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  8. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  9. Keď Slováci krotia morský vietor
  10. Ochrana pred tropickou horúčavou
  1. Najkrajšie americké národné parky 15 467
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 780
  3. Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz? 8 238
  4. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 6 650
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 603
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 683
  7. Vizuálny smog je problém 2 641
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 495
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 382
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 122