SME
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Malinô Brdo na bicykli rozhodne nie je malina

Celý deň jazdiť Malinô Brdo rozhodne nie je malina. Ale môže to byť čerešnička vášho pobytu v tomto kraji.

Lanovkou na štart.Lanovkou na štart. (Zdroj: Ján Tekel)

Tradične si sem v zime chodia užívať lyžiari a snoubordisti, v lete zas turisti a bikeri. Ak patríte k tým druhým, píšeme práve pre vás.

Hodnotenie: 4

Na stupnici od 1 do 5 udeľujeme 4, pretože v budúcnosti očakávame ešte nejaké vylepšenia a ešte viac tratí, potom by sme už pre Malinô nemali vyššiu známku.

Ak pribudnú ešte nejaké pletivá na lávkach, prípadne sa vyrieši lepšie odvodňovanie v spodnej časti freeridky, bude to len lepšie.

Pri ceste do bikeparku môžeme využiť ešte prirodzene sa núkajúcu zastávku na starej známej odbočke v Ružomberku pri Tescu, kde nakúpime všetko, čo nás neskôr bude zásobovať dostatkom energie.

Odtiaľ už smerujeme na parkovisko k bikeparku, kde nie je nič výnimočné vidieť aj viaceré autá s poľskými ŠPZ-kami.

Po kúpe lístkov (pri troche šťastia v akcii) a zložení zálohy nasadáme na lanovku. Dvojmiestna lanovka pojme akurát dvoch ľudí a dva bicykle; po niekoľkých minútach jazdy v nej sa dostávame von.

1.jpg

Na úvod odporúčame freeride, potom Biďasken

Na začiatok si vyberáme freeridovú trať. Je užitočné využiť, že sa na nej človek môže v pohode rozjazdiť, keďže si náročnosť trate volí sám svojou rýchlosťou. Je tu množstvo hlinených klopených zákrut, na zahriatie skrehnutých svalov odporúčame najstrmšiu vyroletovanú časť, kde človeku ostáva len pustiť brzdy, aby sa lepšie mohol držať svojich rajdov.

A potom môžeme skúsiť novinku – odbočka nás vedie na northshorový Biďasken. Zaujímavý názov, možno aj niekto pozná význam toho slova. Celá trať je úplne fajn. Najprv sa ide hlineným povrchom, kde sú klasické točky, hopy. Ale prídu aj adrenalínovejšie chvíľky. Prvé pokušenie prichádza na northshore, ktorý sa drasticky zužuje a vyústi skokom do boku alebo nárazom do stromu.

Prechádzame na ďalší northshore, ktorý sa v strede úplne zúži na šírku stromu a končí menším skokom. Pre odvážnych paráda! Treba si však dávať pozor a nepreceňovať svoje sily. Pokračujeme už len takými ľahšími northshormi. Zoskoky z nich sú veľmi príjemné, sem-tam síce do koreňov, ale nič dramatické.

Celá trať pôsobí ako preliezačka pre veľké deti – má kopec hravých pasáží, na ktorých sa môžete vyšantiť. Jediným problémom bolo chýbajúce pletivo. Ak je sucho, je to v poriadku. Zamokra sa však preliezačka mení na šmykľavku – a to si treba už jazdu takýmto terénom zvážiť.

2.jpg

A opäť freeride...

Na ďalšiu jazdu si vyberáme celú bývalú freeridku. Ak sem zavítate ku koncu sezóny, môžete čakať, že už bude dosť zroletovaná, čo vám pripomenie, prečo sa bicykle volali voľakedy „kostitrasy“. Pripravte sa na kopec klopeniek, pohupov, občas nejaký skok.

Táto trať je určite ľahšia ako Biďasken, aj keď úvod je spoločný. Po medzníkovom uphille sa odbočí na trať menom Modrý zamat. Zamatová trať je skvelá, len škoda tých hlbokých blatových brázd, ktoré sme pri našej návšteve museli absolvovať. .

... a záverečný downhill

A na záver výzva pre všetkých, ktorí majú ešte stále silu. Ale nielen to, teraz budú potrebovať aj odvahu a najmä skúsenosti. Neoľutujú však a zistia, že na záver to najlepšie.

Trať je od vrchu až dole plná úsekov, ktoré budú chcieť zdolať. Všade samá strmina, odklopené šikminy, klzké korene a odletujúce kamene. Takto to má vyzerať pre skutočných bikerov. Táto trať dá skutočne zabrať – a to nielen fyzicky, ale aj psychicky.

Čo dodať? Specialized Bikepark Malinô Brdo patrí medzi top bike parky na Slovensku. Niet divu, že sa tu minulý rok konali okrem 3. kola slovenského pohára aj majstrovstvá SR. A chodia sem bikeri nielen zo Slovenska, ale aj zo zahraničia. Kto raz prišiel, teší sa na skorý návrat.

mapa_m.jpg

Kliknite na mapku pre zväčšenie.

K mapke: Specialized Bike park Malinô Brdo sa nachádza v areáli SKI PARK Ružomberok v malebnom prostredí Veľkej Fatry vo výške 545 až 1 209 m n. m. Bike park je lokalizovaný necelé dva kilometre od Ružomberka.

Oplatí sa vedieť

Prístup

Keďže Ružomberok leží na hlavnom ťahu Žilina – Vysoké Tatry, po D1 sem trafíte, aj keby ste nechceli. Hlavným orientačným bodom je Tesco. Keď popri ňom prejdete, ste už asi iba 1 kilometer od vášho cieľa.

Ceny

Cena za jednu jazdu je 3,50 €, tri jazdy stoja 8,50 €. Za lístok na 5 jázd zaplatí dospelý 12,50 € a za 10 jázd 22,00 €. K dispozícii sú tiež neprenosné čipové karty s fotkou na 40 jázd za 72,00 € a 60 jázd za 96,00 €. Kto vystihne nejakú akciu, dokáže jazdiť celý deň aj za 10 €. Stačí si pozrieť kalendár akcií na webovej stránke.

Ubytovanie

Kontakt

tel.: 0907 839 754

mail: skipark@skipark.sk
web: http://bikepark.skipark.sk

Presný popis tratí aj s prevýšeniami nájdete na webovej stránke http://bikepark.skipark.sk/?go=trate.

Ak by mal niekto záujem o ubytovanie priamo v areáli, nie je problém, nachádza sa tu niekoľko ubytovacích zariadení. Hore v chate Daria alebo pri dolnej stanici lanovky sú apartmány Hrabovo s luxusným výhľadom.

Cenovo dostupnejšie sú Fatraparky alebo chata Skalka. Dostatočne akční môžu aj bivakovať v teplom spacáku pod holým nebom.

Len si pre istotu treba vziať so sebou nejaký repelent proti komárom a medveďom. Mesto Ružomberok je tiež plné možností, stačí len trochu browsovať po webe.

Stravovanie

Pri lanovke si môžete dať aj nejakú kávičku a drobné občerstvenie, alebo ak chcete, môžete skočiť do reštaurácie Slovenská koliba či do klasickej reštaurácie priamo v areáli.

Ďalšie možnosti stravovania sú v meste Ružomberok so vzdialenosťou do troch kilometrov (reštaurácie, koliba, pizzeria atď.). Alebo ak máte naponáhlo, pomôže aj blízke Tesco.

Odporúčame

Vlkolínec

Kto zostáva v stredisku dlhšie a nechce úplne každý deň stráviť na bicykli, môže sa zobrať s rodinou či priateľmi do írečitého Vlkolínca. Táto mestská časť Ružomberka je plná starodávnych drevených domčekov. Unikátny krajinno-sídelno-architektonický komplex bol v roku 1993 zapísaný do zoznamu svetového kultúrneho dedičstva UNESCO.

Do zoznamu pamiatkového fondu je zapísaných 73 objektov, podstatnú časť z nich tvoria drevenice, respektíve hospodárske dvory (usadlosti). Živá obec pamiatkovej rezervácie ľudovej architektúry je vyhlásená na Slovensku za pamiatkovú rezerváciu.

Je však stále aj obývanou obcou so svojimi trvalými obyvateľmi a tiež „chalupármi" či majiteľmi dreveníc, sezónne prebývajúcimi vo Vlkolínci. V rámci karpatského regiónu bol Vlkolínec vyhodnotený ako najlepšie zachovaný reprezentant svojho druhu. Jeho výnimočnosť pomáha dotvárať aj okolitá scenéria Veľkej Fatry.

Tento seriál pripravujeme v spolupráci s časopisom Biker.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  7. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 279
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 280
  3. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 6 043
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 5 110
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 811
  6. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 722
  7. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 3 585
  8. Nechcete prísť o vozidlo do pár sekúnd? Vyhnite sa tejto chybe. 2 918
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  3. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  5. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  6. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 8 824
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 106
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 747
  4. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 6 621
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 073
  6. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 822
  7. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 790
  8. Ján Valchár: Peter Veľký, Vladimír Malinký a Alexander Zbytočný. 2 240
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  5. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu