Skyguide: Výstražný systém bol v čase tragickej zrážky lietadiel vypnutý

Zürich 3. júla (TASR) - Automatický systém, ktorý letových dispečerov varuje pred možnou zrážkou dvoch lietadiel, bol v čase leteckej katastrofy nad ...

Zürich 3. júla (TASR) - Automatický systém, ktorý letových dispečerov varuje pred možnou zrážkou dvoch lietadiel, bol v čase leteckej katastrofy nad Bodamským jazerom v noci na utorok vypnutý. Oznámilo to dnes švajčiarske riadiace stredisko letovej prevádzky Skyguide.

Podľa hovorcu strediska, ktoré v pondelok neskoro večer monitorovalo lety nad južným Nemeckom, bol výstražný systém vypnutý v dôsledku rutinnej údržby, vždy vykonávanej v noci, keď je letecká doprava menej hustá ako v iných častiach dňa.

Letový dispečer strediska Skyguide vydal v noci na utorok obidvom lietadlám príslušné inštrukcie 50 sekúnd pred ich tragickou zrážkou. Skôr by ho pred ňou asi nebol varoval ani výstražný systém.

V rámci všeobecne akceptovaných medzinárodných noriem však možno 50 sekúnd považovať za dostatočný čas, aj keď nie ideálny čas na realizáciu korekcie letu.

Skyguide krátko predtým oznámil, že pilot ruského lietadla Tu-154, ktorému hrozila zrážka s nemeckým nákladným strojom Boeing 757 zásielkovej služby DHL, začal klesať až na tretie vyzvanie dispečera.

Podľa expertov, ktorí preskúmali čiernu schránku havarovaného Tupoleva, však pilot ruského lietadla vykonal potrebnú operáciu v priebehu 25 sekúnd, teda prakticky bez oneskorenia.

Zo zodpovednosti za leteckú zrážku nad južným Nemeckom, pri ktorej zahynulo 71 ľudí, väčšinou baškirských detí, obvinil v utorok riaditeľ postihnutých ruských aerolínií Bashkirian Airlines švajčiarskych leteckých dispečerov.

"Podľa môjho posúdenia to bola vina leteckých dispečerov, ktorí vo vzduchu naviedli na seba dve lietadlá," citujú z vyhlásenia riaditeľa aerolínií Nikolaja Odegova ruské agentúry. Ruskí piloti boli veľmi skúsení a bez problémov ovládali pilotný jazyk angličtinu, argumentoval Odegov.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 863
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 615
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 496
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 363
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 936
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 739
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 483
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 812
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 733
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 553