SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Aj na Slovensku začínajú ľudia lietať

BRATISLAVA – Najväčšie letisko v Bratislave, projektované na milión cestujúcich ročne, využíva iba tretinu svojej kapacity. Niekoľko rokov chýbal národný letecký prepravca a stagnovala medzinárodná i vnútroštátna preprava.

BRATISLAVA – Najväčšie letisko v Bratislave, projektované na milión cestujúcich ročne, využíva iba tretinu svojej kapacity. Niekoľko rokov chýbal národný letecký prepravca a stagnovala medzinárodná i vnútroštátna preprava.

Najlepším rokom, čo do počtu prepravených cestujúcich, bol rok 1998. Letelo ich takmer pol milióna. Nasledujúci rok nastal veľký prepad, vo vnútroštátnej preprave takmer o dve tretiny.

„V tom roku prestala lietať spoločnosť Tatra Air, trištvrte roka nelietali Slovenské aerolínie, zhoršila sa ekonomická situácia, ľudia pocítili dopad ekonomického balíčka,“ hovorí Ivana Paulínyová z marketingu Slovenskej správy letísk.

Skryť Vypnúť reklamu

V rokoch 2000 a 2001 prevádzkové výkony letísk postupne stúpali, i keď prepad po roku 1998 sa ešte nevyrovnal. Nízke prepravené počty ľudí zostávajú najmä vo vnútroštátnej preprave, lebo jediná linka Bratislava – Košice fungovala až do vlaňajška s obmedzeniami. Niekoľko rokov ju prevádzkovali Slovenské aerolínie, ktoré od roku 2001 využívali vládne lietadlo – ak stroj potreboval štát, let do Košíc sa rušil, čo pasažierov odrádzalo a cestovali radšej vlakom.

Za posledné mesiace rastie najmä počet pasažierov charterových dovolenkových letov. Od januára stúplo množstvo pasažierov oproti rovnakému obdobiu minulého roka dvaapolkrát.

Dvojnásobne narástol aj počet cestujúcich na vnútroštátnej linke do Košíc, ktorú otvorila nová spoločnosť SkyEurope. Keďže košické letisko pri 150 tisícoch cestujúcich ročne už kapacitne nestačilo, vláda nedávno rozhodla o výstavbe nového terminálu. Dokončia ho v máji 2003 a bude mať kapacitu milión cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu

(ru)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 905
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 394
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 661
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 182
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 094
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 315
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 550
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 665
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 361
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu