BRATISLAVA – Najväčšie letisko v Bratislave, projektované na milión cestujúcich ročne, využíva iba tretinu svojej kapacity. Niekoľko rokov chýbal národný letecký prepravca a stagnovala medzinárodná i vnútroštátna preprava.
Najlepším rokom, čo do počtu prepravených cestujúcich, bol rok 1998. Letelo ich takmer pol milióna. Nasledujúci rok nastal veľký prepad, vo vnútroštátnej preprave takmer o dve tretiny.
„V tom roku prestala lietať spoločnosť Tatra Air, trištvrte roka nelietali Slovenské aerolínie, zhoršila sa ekonomická situácia, ľudia pocítili dopad ekonomického balíčka,“ hovorí Ivana Paulínyová z marketingu Slovenskej správy letísk.
V rokoch 2000 a 2001 prevádzkové výkony letísk postupne stúpali, i keď prepad po roku 1998 sa ešte nevyrovnal. Nízke prepravené počty ľudí zostávajú najmä vo vnútroštátnej preprave, lebo jediná linka Bratislava – Košice fungovala až do vlaňajška s obmedzeniami. Niekoľko rokov ju prevádzkovali Slovenské aerolínie, ktoré od roku 2001 využívali vládne lietadlo – ak stroj potreboval štát, let do Košíc sa rušil, čo pasažierov odrádzalo a cestovali radšej vlakom.
Za posledné mesiace rastie najmä počet pasažierov charterových dovolenkových letov. Od januára stúplo množstvo pasažierov oproti rovnakému obdobiu minulého roka dvaapolkrát.
Dvojnásobne narástol aj počet cestujúcich na vnútroštátnej linke do Košíc, ktorú otvorila nová spoločnosť SkyEurope. Keďže košické letisko pri 150 tisícoch cestujúcich ročne už kapacitne nestačilo, vláda nedávno rozhodla o výstavbe nového terminálu. Dokončia ho v máji 2003 a bude mať kapacitu milión cestujúcich.
(ru)