BRATISLAVA. "Od prevádzkovateľov služieb v cestovnom ruchu máme informácie o zvýšenom záujme domácich aj zahraničných turistov o letnú dovolenku na Slovensku," uviedol pre TASR generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský. Presné údaje o počte domácich a zahraničných návštevníkov však agentúra poskytne až po skončení sezóny.
Väčší záujem o letnú dovolenku na Slovensku zaznamenalo podľa Belinského aj konzulárne oddelenie v Moskve, ktoré už teraz vydáva viac víz ako pred minuloročnou letnou sezónou. "Okrem toho pozorujeme aj zvýšený záujem napríklad zo strany českých turistov, ktorí na Slovensku vyhľadávajú aktívnu dovolenku na horách a relax v termálnych vodách aquaparkov," priblížil Belinský.
Viac ako vlani sa o Slovensko zaujímajú aj Poliaci. Pre obavy o bezpečnostnú situáciu v Egypte alebo Tunisku radšej vyhľadávajú blízke bezpečné destinácie, akou je aj Slovensko. Obľúbené turistické miesta maďarských turistov na Slovensku tiež hlásia zvýšený záujem maďarských návštevníkov o letnú dovolenku na Slovensku. "Sprístupniť a zatraktívniť Slovensko pre zahraničných návštevníkov by mali aj nové letecké linky ČSA a ruskej spoločnosti UTAIR, ktoré budú lietať na bratislavské letisko," avizoval Belinský.
Väčšia obsadenosť izieb, či zvýšený dopyt po rôznych službách však neznamenajú pre podnikateľov v cestovnom ruchu aj vyššie tržby. Tie totiž závisia nielen od počtu návštevníkov, ale aj od toho, ako dlho si ich jednotlivé zariadenia dokážu udržať. "Minulé roky boli charakteristické tým, že si turisti skracovali dovolenkové dni. Je preto na subjektoch cestovného ruchu vytvoriť v rámci turistického regiónu lákavé produkty, ktoré by návštevníkov udržali na viac dní," vysvetlil Belinský.
Ako príklad uviedol lístok do piatich zábavných stredísk Slovakia Aqua fan pas, kde sa spojili viaceré subjekty v Tatrách a vytvorili pre viacdenných návštevníkov zľavnené vstupy do aquaparkov a na lanovky. "Tohtoročná letná sezóna je iná v tom, že subjekty cestovného ruchu si začínajú uvedomovať, že jedine spoluprácou v rámci regiónu a ponukou spoločných produktov cestovného ruchu alebo výhodných balíkov služieb majú šancu prilákať návštevníkov," dodal Belinský.