SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Výstavba diaľníc sa podľa tretieho sektora predraží o desiatky miliárd korún

Banská Bystrica 25. júna (TASR) - O 2,35 miliardy Sk viac ako pôvodne plánovalo - spolu 13,25 miliardy Sk chce žiadať na výstavbu diaľnic v roku 2003 ...

Banská Bystrica 25. júna (TASR) - O 2,35 miliardy Sk viac ako pôvodne plánovalo - spolu 13,25 miliardy Sk chce žiadať na výstavbu diaľnic v roku 2003 z rozpočtu Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR. O rok neskôr by to malo byť 13,48 miliardy Sk, teda o 1,18 miliardy Sk viac oproti pôvodnému predpokladu. V roku 2005 má ísť o 15,844 miliardy Sk (navýšenie o 3,24 miliardy Sk oproti pôvodnému plánu) a v roku 2006 o 17 miliárd Sk (navýšenie o 2,91 miliardy Sk).

Sumy na výstavbu diaľnic, uvádza ďalej v stanovisku Juraj Mesík z Krajského grémia tretieho sektora (KG3S) Banskobystrického kraja, podľa plánov vlády pritom zďaleka nie sú konečné. "Skrývajú v sebe ešte jednu obrovskú manipuláciu - kalkulujú totiž len s jednorúrovými tunelmi, teda takými, ktoré nebudú štvorpruhové ako na skutočnej diaľnici, ale iba dvojpruhové ako na bežnej ceste," tvrdí J. Mesík. Takéto tunely podľa neho onedlho EÚ nebude považovať za prijateľné a bude nutné investovať do nich ďalšie desiatky miliárd Sk. Len v priestore Považia a Kysúc pritom ide o 22 kilometrov "v rozpočte zatajených" tunelov.

SkryťVypnúť reklamu

"Všetci pritom vieme, že na spojenie Bratislavy a Košíc diaľnicou existuje o desiatky miliárd Sk lacnejšie, o 50 kilometrov kratšie a o 10 rokov rýchlejšie realizovateľné riešenie, ako je tunelová verzia vlády Mikuláša Dzurindu," zdôraznil J. Mesík.

Doplnil, že keď vo februári 2001 Dzurindov kabinet schválil tzv. "Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest", jeho súčasťou bol aj rozpočet na ich budovanie. Už vtedy poukazovalo KG3S na to, že tento rozpočet je zámerne hlboko podcenený a realizácia vládou naplánovaných diaľnic zatne do peňazí daňovníkov podstatne hlbšiu sekeru.

V júni 2002, len o 16 mesiacov po schválení "Nového projektu" MDPT SR priznalo, že schválený rozpočet nie je reálny a na výstavbu diaľnic podľa projektu je nutné výdavky v nasledujúcich štyroch rokoch zvýšiť o 9,7 miliardy na rekordných 59,3 miliardy Sk.

SkryťVypnúť reklamu

* dc zll

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. Dôležitosť duševnej pohody
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 367
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 601
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 345
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 278
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 003
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 007
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 3 616
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 292
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 769
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 625
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 178
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 894
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 858
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 785
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 530
  8. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru! 1 969
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu