SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

EÚ: Najväčší záujem o Slovensko je pre kultúru a turistiku

BRUSEL 20. júna (SITA) – Iba 21 percent občanov členských štátov Európskej únie (EÚ) je za prijatie všetkých kandidátskych krajín, pričom 14 percent si myslí, že EÚ by nemala prijať ani jedného uchádzača o členstvo. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu inšt

itútu Eurobarometer, podľa ktorého viac ako 40 percent za prijatie iba niektorých krajín. Z týchto výsledkov si Európska komisia (EK) urobila záver, že občania EÚ si želajú, aby sa únia otvorila iba tým kandidátom, ktorí splnia predpísané kritériá. Bude to práve komisia, kto dá v októbri správu so záverom, ktoré krajiny budú k termínu vstupu spĺňať všetky kritériá a odporučí s nimi do konca tohto roka ukončiť rokovania o vstupe.
Z prieskumu Eurobarometer ďalej vyplýva, že rozšírenie dnes podporuje presná polovica obyvateľov únie a proti nemu je 30 percent. Podpora rozšíreniu sa tak oproti jesene znížila o jedno percento. Iba 11 percent občanov EÚ si myslí, že sa ich život po rozšírení zlepší, naopak zhoršenie očakáva 12 percent a nijakú zmenu až 64 percent. Napriek tomu, že výsledky všetkých štúdií dokazujú, že k nijakému sťahovaniu z nových do terajších štátov únie nedôjde, silnej imigrácie z budúcich nových členských krajín sa obáva až 48 percent obyvateľov EÚ. Táto imigrácia bude mať až podľa 70 percent opýtaných negatívne dôsledky na zamestnanosť a kriminalitu.
Z jednotlivých oblastí, o ktoré majú v súvislosti s prijímaním Slovenska a ďalších krajín občania EÚ najväčší záujem, stojí na prvom mieste kultúra, turistické zaujímavosti a história. Naopak, najmenej sa zaujímajú o šport, politiku a ekonomiku. Veľký záujem je o gastronómiu. Z jednotlivých členských krajín sa najlepšie informovaní o rozšírení cítia byť Fíni a Rakúšania a najmenej Briti a

vt;ph;ha
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 421
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 173
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 771
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 396
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 878
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 257
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 911
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 533
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 456
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 091
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu