SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

Lacné aerolínie údajne ohrozujú bezpečnosť leteckej dopravy

Londýn 19. júna (TASR) - Je nebo nad Britániou menej bezpečné kvôli aerolíniám, ktoré ponúkajú najlacnejšie letenky? Túto alarmujúcu otázku si dnes ...

Londýn 19. júna (TASR) - Je nebo nad Britániou menej bezpečné kvôli aerolíniám, ktoré ponúkajú najlacnejšie letenky? Túto alarmujúcu otázku si dnes v článku o bezpečnosti leteckej dopravy položil denník Times.

Noviny sa pritom odvolávajú na tajnú správu, podľa ktorej sú piloti spoločností ponúkajúcich lacné lety pod takým tlakom, aby splnili náročný letový rozpis, že odmietajú poslúchnuť príkazy dispečerov z kontrolných veží.

A hoci správa nemenuje konkrétnu spoločnosť, Times bez udania zdroja uvádzajú, že ide o RyanAir so sídlom v Írsku. Marketingový riaditeľ RyanAiru to samozrejme popiera a tvrdí, že ich piloti nie sú pod väčším časovým tlakom než kolegovia napríklad z British Airways.

SkryťVypnúť reklamu

To ale vyvracajú štatistické čísla: aerolínie ako RyanAir, easyJet alebo Go majú niekedy medzi pristátím a ďalšou cestou jedného stroja len 25 minút. Ich lietadlá sa denne otočia aj štyrikrát, zatiaľ čo British Airways len dvakrát.

Spomínaná správa vznikla na základe telefonátu letového dispečera, ktorý využil horúcu linku na oznamovanie sťažností. Dispečer uviedol, že keď sa piloti lacných aerolínií ocitnú v časovej tiesni, približujú sa k letisku príliš rýchlo a niekedy musia prerušiť pristávací manéver, pretože sa dostanú nebezpečne blízko k lietadlu pred nimi.

Podľa citovanej správy si niektorí piloti, aby ušetrili čas dokonca skracujú cestu tak, že letia nízko alebo nad husto obývanými oblasťami. Navyše vraj odvrávajú dispečerom a sú slovne agresívni.

SkryťVypnúť reklamu

Pochybnosti o bezpečnosti vyvolali teda hádky medzi pilotmi a letovými dispečermi, ale podľa odborníkov to nie je bežný trend. Potvrdzuje to aj David Learmont z odborného časopisu Flight International: "Piloti odvrávajú len výnimočne. Keď si ale prečítate spomínanú správu, budí to dojem, že sa s dispečermi hádajú ako vodiči s policajtmi. V skutočnosti pokyny dispečerov dodržujú, veď sú zodpovední za stovky, ba i tisíce životov."

Faktom však je, že situácia v leteckej doprave sa naozaj zhoršuje. Potvrdzuje to ďalšia správa, podľa ktorej sa počet vážnych incidentov civilných lietadiel oproti vlaňajšku zdvojnásobil. Išlo o prípady, keď sa napríklad lietadlá vo vzduchu len tesne minuli. Aj britskí dispečeri sa sťažujú na preťaženie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na krásnom, modrom Jadrane
  2. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  3. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  4. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  5. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  6. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  7. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  8. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  1. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  2. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  4. Na krásnom, modrom Jadrane
  5. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  7. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  8. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 5 762
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 257
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 2 969
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 396
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 905
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 707
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 1 482
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 263
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  2. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  3. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  4. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  8. Natália Šepitková: V Dánsku sa nešibe ani neoblieva. Aké majú veľkonočné zvyky?
  1. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 926
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 748
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 6 052
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 4 104
  5. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 021
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 231
  7. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 3 183
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 369
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu