Včerajšie zemetrasenie v okolí Tokia osvedčilo aj spoľahlivosť zabezpečovacieho systému vlakového superexpresu. Všetky súpravy na známej trati Šinkansen, ktorá už štvrťstoročie tvorí chrbtovú kosť železničnej dopravy v celom Japonsku, automaticky spomalil
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
i a dosunuli sa do najbližšej stanice. Rýchlosť a presnosť povestných vlakových súprav Hikary (Lúč) a Kodama (Ozvena - s nižšou priemernou rýchlosťou, ale iba preto, že má hustejšie zastávky) oceňujú aj futbaloví fanúšikovia z celého sveta putujúci po japonských mestách za svojimi mužstvami. Chvália najmä komfort porovnateľný s leteckou dopravou. Mnohí dokonca dopravu na trati Šinkansen uprednostňujú pred lietadlom. Vystúpia pohodlne v centre mesta, nestrácajú čas prepravou a zdĺhavým odbavovaním v letiskových termináloch. Čaty upratovačiek v čistučkých uniformách na každej konečnej stanici vrátia vagóny Hikary či Kodamy do pôvodného bezchybného stavu.
Dnes bude Šinkansen na 380 km trati Tokio - Niigata vyťažený fanúšikmi Anglicka a Dánska, ktorí včera na centrálnej stanici v Tokiu dosť zúfalo bojovali o miestenky.
„Je to rozdiel, terigať sa takú diaľku klasickým vlakom, čo stojí na každom kúsku preľudneného Japonska. Z našej skupinky má miestenky zhruba polovica, možno budeme žrebovať alebo sa odolnejší obetujú,“ povedala dánskymi farbami pomaľovaná Katrin z Kodane. Neďaleko sa oveľa hlučnejšia skupinka Angličanov potužovala plechovkami piva. „Nebojte sa, nič sa nestane, naozajstní britskí fans nie sú výtržníci. Nič sa nestalo ani v emotívne silnejšom zápase s Argentínou v Sappore, napokon, s Dánmi sa máme radi. Nech vyhrá lepší a nech ide čo najďalej, aby zasa smotanu nezlízali Nemci,“ smeje sa robustný muž s nápisom Phil na vlastnom čele.