Le Figaro: Automobil je najčastejšou príčinou smrteľných pracovných úrazov
Paríž 13. júna (TASR) - Hlavnú príčinu úmrtnosti súvisiacu
s pracovnou činnosťou predstavuje vo Francúzsku automobil, uvádza
v dnešnom čísle denník ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Paríž 13. júna (TASR) - Hlavnú príčinu úmrtnosti súvisiacu s pracovnou činnosťou predstavuje vo Francúzsku automobil, uvádza v dnešnom čísle denník Le Figaro.
Zdôraznila to predstaviteľka Medzirezortného výboru pre bezpečnosť cestnej premávky Isabelle Massinová, keď v utorok v hlavnom meste krajiny predstavila bilanciu rozsiahlej kampane, ktorú výbor vykonal v uplynulých rokoch medzi podnikmi. Jedným z cieľov kampane bolo, aby si vedúci predstavitelia podnikov uvedomili nebezpečenstvo na cestách pre ich zamestnancov a podieľali sa na výchove a príprave svojich pracovníkov v oblasti cestnej premávky.
Predstaviteľka výboru v úvode správy napísala, že uplynulom roku zahynulo 7720 ľudí pri dopravných nehodách. Z uvedeného počtu ľudí malo 1994 pracovné poslanie, alebo bolo na ceste z práce domov a naopak. Každé úmrtie predstavovalo pre podnik a spoločnosť náklady v sume 400.000 eúr. Oveľa vyššie a ťažšie vyčísliteľné sú sumy, ktoré treba vykalkulovať pre zranených po dopravných nehodách, ktoré ľudia utrpeli počas pracovného výkonu. V minulom roku sa to vzťahovalo na 26.192 ľudí, vodičov alebo chodcov, ktorí boli zranení pri dopravnej nehode.
Aj preto sa francúzska vláda v uplynulých piatich rokoch obrátila pri organizovaní preventívnych akcií na viacerých aktérov v oblasti bezpečnosti cestnej premávky, vrátane podnikov. Podľa Massinovej mnohé podniky kladne reagovali na pripravované akcie.
V dokumente sa uvádza, že sa môžu uplatniť sankcie na pracovníka, účastníka dopravnej nehody, ak sa ukáže, že nerešpektoval niektoré vnútorné dispozície. Týmito dispozíciami sú zákaz precestovať vozidlom viac ako 600 kilometrov za jeden deň, zákaz používať vozidlo bez nafukovacieho bezpečnostného vankúša a bez systému ABS pri služobných cestách, alebo povinnosť prenajať si auto pri ceste nad 200 kilometrov.
Niektoré podniky, napríklad filiálka BP-France svetoznámej ropnej spoločnosti, poskytuje svojim zamestnancom za "dobré správanie za volantom" niektoré výhody či úľavy. Medzi ne patria napríklad nulové úroky pri pôžičke na nákup auta vybaveného modernými ochrannými prostriedkami, alebo financovanie špecializovaných kurzov pre vodičov na zdokonalenie ich jazdy.
Spoločnosti a podniky, ktoré sa zapojili do akcie, zistili, že sa znížili dopravné nehody ich zamestnancov o polovicu v porovnaní s predchádzajúcim sledovaným obdobím koncom 90. rokov. Podľa I. Massinovej je to potvrdenie faktu, že do tohto programu by sa mali zapojiť aj ďalšie podniky, uzatvára Le Figaro.