SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Najlepšou reklamou sú spokojní turisti

BRATISLAVA - Niet lepšej reklamy pre krajinu ako chvála turistov, ktorí ju navštívili. Dobre spropagovaná krajina, ktorá vie využiť cestovný ruch, zarába nielen na poskytovaní služieb, ale aj na dobrom imidži.

S propagáciou našej krajiny je to však slabé. „Raz som dostala pozvánku na tlačovú konferenciu o slovenských termálnych kúpeľoch. Nechcem byť nezdvorilá, ale bolo to veľmi neprofesionálne. Organizátorom nefungoval diaprojektor, snažili sa ho opraviť, potom chvíľu zase fungoval, a zase sa pokazil. Tlačovka trvala takmer hodinu, za ten čas stále len rozprávali nejakí ľudia o tom, že je tu šesť dobrých hotelov s termálnou vodou. Z toho článok nenapíšem. Ľudia nepotrebujú si prečítať, že v týchto šiestich hoteloch sú pekné izby, to pokladajú za samozrejmé. Chcú si vždy prečítať niečo aj o krajine, kultúre, súčasnej situácii, získať širší obraz. Takto sa dnes už prezentácie krajín nerobia,“ hovorí novinárka Cornelia Brucknerová z Mníchova, ktorá sa špecializuje na reportáže o turistických destináciách pre magazín vydávaný vplyvným Všeobecným nemeckým automobilovým klubom - ADAC.

Skryť Vypnúť reklamu

Turizmus ako možnosť propagácie nevyužila žiadna doterajšia vláda. Z roka na rok sa do neho investovalo menej. Zlom nastal až vlani.

Susedné štáty nielenže dávali na reklamu v prepočte o stovky miliónov korún viac, ale dávno si systematicky tvoria aj turistické zázemie v cudzine. Kým Slovensko má za hranicami len jedno turistické zastúpenie v Prahe, Česi ich majú trinásť (aj v USA a Japonsku), Maďari 20, Poliaci 11, Rumuni podobne, Rakúšania dokonca vyše 30.

Riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Ivana Magátová už niekoľko rokov rezignovane vyhlasuje, že rozpočet agentúry je trvalo poddimenzovaný. Pohybuje sa okolo 40 miliónov korún ročne, čo je na hranici, pod ktorou propagácia prestáva mať význam a mení sa na vyhadzovanie peňazí. „Na konkurenčnom trhu medzinárodného cestovného ruchu je nevyhnutné zvýšiť rozpočet agentúry na minimálne 80 miliónov.“

Skryť Vypnúť reklamu

Nové turistické zastúpenia agentúry vzniknú ešte do konca roka v Moskve, Paríži a Viedni. Pred troma týždňami to schválila porada vedenia ministerstva hospodárstva. Ku koncu roka majú nasledovať ďalšie vo Varšave, v Budapešti a Amsterdame. Ľudia, ktorí tam budú pracovať (ráta sa zatiaľ na každé s jedným pracovníkom), vzídu z výberových konaní posudzovaných komisiou ministerstva. Zastúpenia budú pracovať oddelene od našich ambasád, aby sa ich chod plne prispôsobil potrebám turizmu, a nie otváracím hodinám štátnych úradovní.

(ru)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 140
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 026
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 374
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 027
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 982
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 264
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 609
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 539
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 536
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 424
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu