SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
OBYVATELIA EURÓPSKEJ ÚNIE SLOVENSKO NEPOZNAJÚ ANI NEMAJÚ ZÁUJEM DOZVEDIEŤ SA O ŇOM VIAC

Nevieme sa predať, nevedia o nás

BRATISLAVA - Obyvatelia Európskej únie Slovensko nepoznajú ani nemajú záujem dozvedieť sa o ňom viac. Nechcú k nám cestovať, ísť na dovolenku, žiť tu ani pracovať. Na Slovensku bolo na dovolenke len jedno percento obyvateľov krajín Európskej únie, len ...


Premiér Mikuláš Dzurinda (vpravo) sa objavil ako hosť najsledovanejšej americkej talkshow, ktorú už dlhé roky vedie moderátor Larry King (vľavo). FOTO TASR - IVAN MAJESKÝ

BRATISLAVA - Obyvatelia Európskej únie Slovensko nepoznajú ani nemajú záujem dozvedieť sa o ňom viac. Nechcú k nám cestovať, ísť na dovolenku, žiť tu ani pracovať. Na Slovensku bolo na dovolenke len jedno percento obyvateľov krajín Európskej únie, len 6 percent by o dovolenke u nás uvažovalo.

Tieto nelichotivé čísla vyplynuli z prieskumu Eurobarometer. „Myslím, že ostatné malé kandidátske krajiny ako Slovinsko alebo Estónsko sú na tom podobne,“ hovorí americký novinár pôsobiaci v Prahe Jeremy Druker. Slovensko je podľa prieskumu najmenej známou kandidátskou krajinou, spolu s Litvou a Slovinskom.

Názor európskych a amerických politikov na Slovensko sa za posledné roky síce zmenil, ale medzi ľuďmi krajina svoju propagáciu nezvládla. Hlavný vyjednávač s úniou Ján Figeľ hovorí: „Je to relatívne pomalá zmena. Nie sme ani veľká krajina, ani mocnosť. Najprv je dôležité, aby začali komunikovať politici, aby sa so štátom začalo vážne počítať, a až potom prichádza širšia komunikácia. Napríklad aj to, že je tu už veľmi veľa skupín zahraničných novinárov, o niečom vypovedá. To predtým nikdy nebolo alebo to bolo nasilu.“

Figeľ pripúšťa, že oblasť cestovného ruchu, ktorá by mohla zmeniť imidž Slovenska, sa značne zanedbala. „Urobilo sa menej, ako sa mohlo. Aj pobaltské štáty sú v tomto oveľa vitálnejšie.“

Pohľad na Slovensko podľa Petra Šťastného ovplyvnila napríklad účasť Dzurindu na maratóne solidarity s obeťami 11. septembra v New Yorku a účinkovanie v populárnej show Larryho Kinga. „Veľmi dobre mi padlo, keď mi potom volalo mnoho priateľov.“

Podľa Šťastného Slovensko muselo za posledné štyri roky urobiť pre svoj imidž oveľa viac mravčej práce než susedné štáty. „Pred štyrmi rokmi sa v Spojených štátoch o Slovensku alebo nepísalo, alebo keď sa písalo, tak to nebolo nič pekné. Za posledné roky sa toto negatívne vytratilo a o Slovensku sa viac píše v rôznych iných súvislostiach - s úniou, s NATO, so športom, o politických prijatiach.“ (mar, ru)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 237
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 973
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 731
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 174
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 059
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 570
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 894
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 832
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 533
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 693
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu