ZAHRANIČNÍ POLITICI O NÁS VEDIA, TURISTI VÄČŠINOU LEN TO, ŽE SA TU KRADNE

Slovensko sa nevie predať, je neznáme

BRATISLAVA – Politici sú presvedčení, že obraz Slovenska vo svete sa za posledné roky zmenil k lepšiemu a že aj bežní ľudia na Západe o nás vedia. Pravda je taká, že približovanie sa k Európskej únii a NATO urobilo našej krajine naozaj dobrý imidž,

BRATISLAVA – Politici sú presvedčení, že obraz Slovenska vo svete sa za posledné roky zmenil k lepšiemu a že aj bežní ľudia na Západe o nás vedia. Pravda je taká, že približovanie sa k Európskej únii a NATO urobilo našej krajine naozaj dobrý imidž, ale poznajú nás viac-menej len zahraničné politické špičky.

Obyvatelia únie podľa prieskumu Slovensko nepoznajú ani nemajú záujem dozvedieť sa o ňom viac a na dovolenku k nám prišlo len jedno percento z nich.

Novinári, ktorí pracujú na Slovensku alebo v stredoeurópskom regióne, nezáujem o našu krajinu potvrdzujú. O Slovensku takmer nič nevedia ľudia, ktorí žijú hneď za hranicami. Povesť sme si do veľkej miery pokazili sami – vysokou kriminalitou.

„Keď v Rakúsku odporúčam svojim známym prísť na Slovensko, prvá reakcia je: Ale veď tam by mi ukradli auto,“ hovorí novinár Christoph Thanei, korešpondent rakúskych a nemeckých novín. „Tí, ktorí na Slovensko mali trošku záujem prísť, tu už buď boli a okradli ich, alebo počuli o niekom, kto bol.“

Ako-tak sa Rakúšania odhodlajú na autobusové zájazdy do opery v Bratislave. „Podľa mňa zatiaľ neexistuje nič také, čo by sa priemernému Európanovi automaticky vybavilo, keď počuje Slovensko,“ hovorí americký novinár pôsobiaci v Prahe Jeremy Druker.

Novinárka Cornelia Brucknerová z Mníchova, ktorá sa špecializuje na reportáže o turistických destináciách, si myslí, že s propagáciou našej krajiny je to slabé. „Na Slovensku som bola raz pred ôsmimi rokmi v Tatrách a Košiciach. Odvtedy sa určite veľa zmenilo, ale nič o tom neviem. Pravidelne navštevujem veľké turistické veľtrhy v Nemecku, ale nespomínam si, že by som zaregistrovala stánok Slovenska. Možno tam aj bol, ale asi malý a nenápaditý.“

Podľa hlavného vyjednávača Slovenska Ján Figeľa „všetko chce svoj čas“. Pripúšťa, že oblasť cestovného ruchu sa značne zanedbala.

Známy športovec Peter Šťastný, ktorý imidž Slovenska vo svete sleduje mimoriadne pozorne, je presvedčený, že v informovanosti o našej krajine aj „medzi bežnou verejnosťou“ v Amerike nastal posun. „Nebolo to také ľahké, lebo Slovensko ešte nie je taká významná krajina“. Aj Šťastný súhlasí, že pre obraz Slovenska sa urobilo veľmi málo. „Hoci Slovensko má dnes rešpekt,“ hovorí.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  2. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  3. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  4. Vysoká hra o súdne trovy
  5. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  6. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  7. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  8. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Ako na refinancovanie hypotéky
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 747
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 704
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 256
  4. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 3 423
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 112
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 527
  7. Splnený sen 1 984
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 641
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 399
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 167