SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Reklamácie sa musí turista domáhať hneď na dovolenke

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Právo na reklamáciu zájazdu vzniká objednávateľovi vtedy, ak je rozsah a kvalita služieb na objektívne nižšej úrovni, ako bolo dohodnuté s cestovnou kanceláriou (CK). Zaplatené služby sa teda nezhodujú s tým, čo klient skutočne

dostane. Ako však uviedol riaditeľ marketingu cestovnej kancelárie Kartágotours Igor Krížik, je veľa reklamácií, ktoré sa zakladajú na subjektívnom posudzovaní služieb. Najčastejšie to býva podľa jeho slov pri cenovo nenáročnejších dovolenkách, ktoré nemôžu byť porovnávané s drahšími zájazdmi. Práva na reklamáciu sa však musí domáhať turista priamo na mieste, kde sa vyhotoví písomný zápis podpísaný sťažovateľom a delegátom. Ak klient uplatňuje reklamáciu až po návrate z dovolenky, jeho nárok vo väčšine CK zaniká. V prípade, že kancelária nezabezpečí nápravu priamo na mieste, môže klient uplatňovať svoje právo vo väčšine prípadov do troch mesiacov od dovolenky. Objednávateľ má nárok na zľavu či doplatenie rozdielu, ktorý vznikol medzi objednanými a skutočne poskytnutými službami. Ak si teda klient zaplatí balkón s výhľadom na more a takáto izba mu nebude poskytnutá, má právo po spísaní záznamu požadovať po návrate domov od CK finančný rozdiel.
Cestovná kancelária je zbavená zodpovednosti za škodu, ak ju nezavinila ona, ani jej zmluvní partneri, ale tretia osoba či nepredvídateľné okolnosti. Klienti by si mali vyberať dovolenky v lokalitách a zariadeniach primeraných svojmu životnému štandardu, odporúčajú pracovníci cestovných kancelárií. Spolu s presnými informáciami v katalógoch cestovných kancelárií je to možnosť, ako predchádzať reklamáciám.

vt;vz
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 276
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 028
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 855
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 200
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 758
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 673
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 523
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 421
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 420
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 276
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu