Reklamácie sa musí turista domáhať hneď na dovolenke

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Právo na reklamáciu zájazdu vzniká objednávateľovi vtedy, ak je rozsah a kvalita služieb na objektívne nižšej úrovni, ako bolo dohodnuté s cestovnou kanceláriou (CK). Zaplatené služby sa teda nezhodujú s tým, čo klient skutočne

dostane. Ako však uviedol riaditeľ marketingu cestovnej kancelárie Kartágotours Igor Krížik, je veľa reklamácií, ktoré sa zakladajú na subjektívnom posudzovaní služieb. Najčastejšie to býva podľa jeho slov pri cenovo nenáročnejších dovolenkách, ktoré nemôžu byť porovnávané s drahšími zájazdmi. Práva na reklamáciu sa však musí domáhať turista priamo na mieste, kde sa vyhotoví písomný zápis podpísaný sťažovateľom a delegátom. Ak klient uplatňuje reklamáciu až po návrate z dovolenky, jeho nárok vo väčšine CK zaniká. V prípade, že kancelária nezabezpečí nápravu priamo na mieste, môže klient uplatňovať svoje právo vo väčšine prípadov do troch mesiacov od dovolenky. Objednávateľ má nárok na zľavu či doplatenie rozdielu, ktorý vznikol medzi objednanými a skutočne poskytnutými službami. Ak si teda klient zaplatí balkón s výhľadom na more a takáto izba mu nebude poskytnutá, má právo po spísaní záznamu požadovať po návrate domov od CK finančný rozdiel.
Cestovná kancelária je zbavená zodpovednosti za škodu, ak ju nezavinila ona, ani jej zmluvní partneri, ale tretia osoba či nepredvídateľné okolnosti. Klienti by si mali vyberať dovolenky v lokalitách a zariadeniach primeraných svojmu životnému štandardu, odporúčajú pracovníci cestovných kancelárií. Spolu s presnými informáciami v katalógoch cestovných kancelárií je to možnosť, ako predchádzať reklamáciám.

vt;vz

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 154
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 992
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 578
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 266
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 216
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 097
  7. Rastie nám pokrivená generácia? 1 941
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 626
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 567
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 549