SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Reklamácie sa musí turista domáhať hneď na dovolenke

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Právo na reklamáciu zájazdu vzniká objednávateľovi vtedy, ak je rozsah a kvalita služieb na objektívne nižšej úrovni, ako bolo dohodnuté s cestovnou kanceláriou (CK). Zaplatené služby sa teda nezhodujú s tým, čo klient skutočne

dostane. Ako však uviedol riaditeľ marketingu cestovnej kancelárie Kartágotours Igor Krížik, je veľa reklamácií, ktoré sa zakladajú na subjektívnom posudzovaní služieb. Najčastejšie to býva podľa jeho slov pri cenovo nenáročnejších dovolenkách, ktoré nemôžu byť porovnávané s drahšími zájazdmi. Práva na reklamáciu sa však musí domáhať turista priamo na mieste, kde sa vyhotoví písomný zápis podpísaný sťažovateľom a delegátom. Ak klient uplatňuje reklamáciu až po návrate z dovolenky, jeho nárok vo väčšine CK zaniká. V prípade, že kancelária nezabezpečí nápravu priamo na mieste, môže klient uplatňovať svoje právo vo väčšine prípadov do troch mesiacov od dovolenky. Objednávateľ má nárok na zľavu či doplatenie rozdielu, ktorý vznikol medzi objednanými a skutočne poskytnutými službami. Ak si teda klient zaplatí balkón s výhľadom na more a takáto izba mu nebude poskytnutá, má právo po spísaní záznamu požadovať po návrate domov od CK finančný rozdiel.
Cestovná kancelária je zbavená zodpovednosti za škodu, ak ju nezavinila ona, ani jej zmluvní partneri, ale tretia osoba či nepredvídateľné okolnosti. Klienti by si mali vyberať dovolenky v lokalitách a zariadeniach primeraných svojmu životnému štandardu, odporúčajú pracovníci cestovných kancelárií. Spolu s presnými informáciami v katalógoch cestovných kancelárií je to možnosť, ako predchádzať reklamáciám.

vt;vz

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  2. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  3. Zažite svoj vlastný úspech
  4. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  5. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  8. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  9. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  10. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  1. Radšej škola ako metla
  2. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  3. Zažite svoj vlastný úspech
  4. EkF TUKE – výzva pre tvoju budúcnosť
  5. Zoznámte sa: Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
  6. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  7. Slováci sa najčastejšie stretávajú pri spoločnom stole na večeru
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  10. SEAT predstavil e-Scooter
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 12 634
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 12 438
  3. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 7 461
  4. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 7 046
  5. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 7 041
  6. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 632
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 6 322
  8. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 157
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 5 642
  10. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 5 562