Reklamácie sa musí turista domáhať hneď na dovolenke

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Právo na reklamáciu zájazdu vzniká objednávateľovi vtedy, ak je rozsah a kvalita služieb na objektívne nižšej úrovni, ako bolo dohodnuté s cestovnou kanceláriou (CK). Zaplatené služby sa teda nezhodujú s tým, čo klient skutočne

dostane. Ako však uviedol riaditeľ marketingu cestovnej kancelárie Kartágotours Igor Krížik, je veľa reklamácií, ktoré sa zakladajú na subjektívnom posudzovaní služieb. Najčastejšie to býva podľa jeho slov pri cenovo nenáročnejších dovolenkách, ktoré nemôžu byť porovnávané s drahšími zájazdmi. Práva na reklamáciu sa však musí domáhať turista priamo na mieste, kde sa vyhotoví písomný zápis podpísaný sťažovateľom a delegátom. Ak klient uplatňuje reklamáciu až po návrate z dovolenky, jeho nárok vo väčšine CK zaniká. V prípade, že kancelária nezabezpečí nápravu priamo na mieste, môže klient uplatňovať svoje právo vo väčšine prípadov do troch mesiacov od dovolenky. Objednávateľ má nárok na zľavu či doplatenie rozdielu, ktorý vznikol medzi objednanými a skutočne poskytnutými službami. Ak si teda klient zaplatí balkón s výhľadom na more a takáto izba mu nebude poskytnutá, má právo po spísaní záznamu požadovať po návrate domov od CK finančný rozdiel.
Cestovná kancelária je zbavená zodpovednosti za škodu, ak ju nezavinila ona, ani jej zmluvní partneri, ale tretia osoba či nepredvídateľné okolnosti. Klienti by si mali vyberať dovolenky v lokalitách a zariadeniach primeraných svojmu životnému štandardu, odporúčajú pracovníci cestovných kancelárií. Spolu s presnými informáciami v katalógoch cestovných kancelárií je to možnosť, ako predchádzať reklamáciám.

vt;vz

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 097
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 739
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 330
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 535
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 001
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 158
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 3 714
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 708
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 960
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010