Reklamácie sa musí turista domáhať hneď na dovolenke

BRATISLAVA 9. júna (SITA) - Právo na reklamáciu zájazdu vzniká objednávateľovi vtedy, ak je rozsah a kvalita služieb na objektívne nižšej úrovni, ako bolo dohodnuté s cestovnou kanceláriou (CK). Zaplatené služby sa teda nezhodujú s tým, čo klient skutočne

dostane. Ako však uviedol riaditeľ marketingu cestovnej kancelárie Kartágotours Igor Krížik, je veľa reklamácií, ktoré sa zakladajú na subjektívnom posudzovaní služieb. Najčastejšie to býva podľa jeho slov pri cenovo nenáročnejších dovolenkách, ktoré nemôžu byť porovnávané s drahšími zájazdmi. Práva na reklamáciu sa však musí domáhať turista priamo na mieste, kde sa vyhotoví písomný zápis podpísaný sťažovateľom a delegátom. Ak klient uplatňuje reklamáciu až po návrate z dovolenky, jeho nárok vo väčšine CK zaniká. V prípade, že kancelária nezabezpečí nápravu priamo na mieste, môže klient uplatňovať svoje právo vo väčšine prípadov do troch mesiacov od dovolenky. Objednávateľ má nárok na zľavu či doplatenie rozdielu, ktorý vznikol medzi objednanými a skutočne poskytnutými službami. Ak si teda klient zaplatí balkón s výhľadom na more a takáto izba mu nebude poskytnutá, má právo po spísaní záznamu požadovať po návrate domov od CK finančný rozdiel.
Cestovná kancelária je zbavená zodpovednosti za škodu, ak ju nezavinila ona, ani jej zmluvní partneri, ale tretia osoba či nepredvídateľné okolnosti. Klienti by si mali vyberať dovolenky v lokalitách a zariadeniach primeraných svojmu životnému štandardu, odporúčajú pracovníci cestovných kancelárií. Spolu s presnými informáciami v katalógoch cestovných kancelárií je to možnosť, ako predchádzať reklamáciám.

vt;vz

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 333
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 348
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 375
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 832
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 775
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 635
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 510
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 402
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 249
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 044