SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Test: Nemôžete spávať?

Obrátime sa na pravý bok, slastne zatvoríme viečka... Prvých päť minút sa oči obrátia smerom hore, mozgová činnosť sa spomaľuje. Ešte desať až dvadsať minút, oči sa prestanú hýbať a my spíme spánkom spravodlivých

. Môžeme čerpať energiu do ďalšieho dňa. Kiež by to bolo vždy také jednoduché!

 

1. Mal by si ísť človek ľahnúť vždy o tom istom čase?
áno    nie

2. Ak si máme naozaj oddýchnuť, je pravda, že potrebujeme osem hodín spánku?
áno    nie

3. Má sa človek nútiť, aby konečne zaspal?
áno    nie

4. Je pravda, že ak je človek príliš unavený, ťažšie zaspí?
áno    nie

5. Je pravda, že niektoré potraviny sťažujú zaspávanie?
áno    nie

6. Poloha, v ktorej človek najradšej spáva, veľa prezrádza o jeho charaktere.
áno     nie

7. Môže vplývať na spánok aj profesia?
áno     nie

8. Uľahčuje fyzická aktivita zaspávanie?
áno     nie

9. Súvisí tma a denné svetlo s fyziológiou spánku?
áno     nie

10. Môžu vitamínové prípravky zlepšiť spánok?
áno    nie

11. Môže prítomnosť partnera negatívne ovplyvniť spánok?
áno    nie

12. Sú nočné mory prejavom duševnej poruchy?
áno     nie

 

Správne odpovede:

1. áno - spánok má svoj cyklus, ktorý by sme mali rešpektovať. Ideálne by bolo chodiť do postele vždy v rovnaký čas.
2. nie - spomínaných osem hodín spánku je ideálom iba pre necelých 50 percent ľudí. Mnohým stačí štyri až päť hodín, iným nestačí ani deväť hodín. Závisí to od vášho biorytmu, veku, profesie, fyzického stavu...
3. nie - ak v posteli začneme uvažovať len o tom, že by sme už konečne mali zaspať, znervóznieme a potom sa nám už vôbec zaspať nepodarí.
4. áno - prílišná vyčerpanosť môže byť zdrojom nepríjemných myšlienok, nervozity a stresu, a to nám zaspávanie sťažuje. Po veľmi náročnom dni je múdrejšie venovať sa aspoň hodinku pred odchodom do postele nejakej obľúbenej činnosti.
5. áno - mali by sme sa vyhýbať červenému mäsu, salámam, mastným rybám, ale napríklad aj mušliam, pretože obsahujú "budiace" látky. Takisto pred spánkom nie je dobré jesť syry, lebo vyžadujú dvojité trávenie - proteínov i tukov. Ak chcete spať, jedzte cestoviny, banány, hrušky, jablká...
6. áno - v spánku sa prejavujú skrývané aspekty charakteru. Ak niekto spáva v polohe "plod", je oddaný a úprimný. Ak si dakto skrýva hlavu pod vankúšom, je neistý. Ten, kto sa zahrabe ma kraj postele, býva nervózny a podozrievavý.
7. áno aj nie - zdá sa, že profesia mužov pri zaspávaní príliš netrápi. Ženy áno, najmä domáce panie alebo tie, ktoré so svojou profesiou spokojné sú.
8. nie - iba ak by sme fyzicky pracovali stále. V opačnom prípade, občasné fyzické nápory spánok iba zhoršia, pretože telo nie je navyknuté na takúto aktivitu, je v strese.
9. áno - melatonín, hormón, ktorý ovplyvňuje spánok, sa v organizme vylučuje iba v tme. Svetlo bráni zaspávaniu, pretože samo osebe symbolizuje aktivitu a pohyb.
10. áno - Najmä vitamíny zo skupiny "B" a vitamín "E", ale tiež magnézium, vápnik a kalcium. Večer by sme sa mali vyhýbať užívaniu vitamínu "C".
11. áno - predovšetkým v období, keď pár prechádza krízou. Už len samotný partnerov dych alebo jeho chrápanie môžu tomu druhému vziať chuť k spánku.
12. zväčša nie - nočné mory môže vyvolať aj bežná telesná choroba, problémy s trávením, nepravidelná srdcová činnosť. Ak sa však nočné mory opakujú, s veľkou pravdepodobnosťou ide o duševnú poruchu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Spready a poplatky pri obchodovaní
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  2. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  4. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  5. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  6. Od mája sa mení definícia kilogramu
  7. Spready a poplatky pri obchodovaní
  8. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  9. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  10. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 24 210
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 220
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 8 459
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 409
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 5 255
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 581
  7. Od mája sa mení definícia kilogramu 4 567
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 229
  9. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 2 655
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 513