SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Test: Nemôžete spávať?

Obrátime sa na pravý bok, slastne zatvoríme viečka... Prvých päť minút sa oči obrátia smerom hore, mozgová činnosť sa spomaľuje. Ešte desať až dvadsať minút, oči sa prestanú hýbať a my spíme spánkom spravodlivých

. Môžeme čerpať energiu do ďalšieho dňa. Kiež by to bolo vždy také jednoduché!

 

1. Mal by si ísť človek ľahnúť vždy o tom istom čase?
áno    nie

2. Ak si máme naozaj oddýchnuť, je pravda, že potrebujeme osem hodín spánku?
áno    nie

3. Má sa človek nútiť, aby konečne zaspal?
áno    nie

4. Je pravda, že ak je človek príliš unavený, ťažšie zaspí?
áno    nie

5. Je pravda, že niektoré potraviny sťažujú zaspávanie?
áno    nie

Skryť Vypnúť reklamu

6. Poloha, v ktorej človek najradšej spáva, veľa prezrádza o jeho charaktere.
áno     nie

7. Môže vplývať na spánok aj profesia?
áno     nie

8. Uľahčuje fyzická aktivita zaspávanie?
áno     nie

9. Súvisí tma a denné svetlo s fyziológiou spánku?
áno     nie

10. Môžu vitamínové prípravky zlepšiť spánok?
áno    nie

11. Môže prítomnosť partnera negatívne ovplyvniť spánok?
áno    nie

12. Sú nočné mory prejavom duševnej poruchy?
áno     nie

 

Správne odpovede:

1. áno - spánok má svoj cyklus, ktorý by sme mali rešpektovať. Ideálne by bolo chodiť do postele vždy v rovnaký čas.
2. nie - spomínaných osem hodín spánku je ideálom iba pre necelých 50 percent ľudí. Mnohým stačí štyri až päť hodín, iným nestačí ani deväť hodín. Závisí to od vášho biorytmu, veku, profesie, fyzického stavu...
3. nie - ak v posteli začneme uvažovať len o tom, že by sme už konečne mali zaspať, znervóznieme a potom sa nám už vôbec zaspať nepodarí.
4. áno - prílišná vyčerpanosť môže byť zdrojom nepríjemných myšlienok, nervozity a stresu, a to nám zaspávanie sťažuje. Po veľmi náročnom dni je múdrejšie venovať sa aspoň hodinku pred odchodom do postele nejakej obľúbenej činnosti.
5. áno - mali by sme sa vyhýbať červenému mäsu, salámam, mastným rybám, ale napríklad aj mušliam, pretože obsahujú "budiace" látky. Takisto pred spánkom nie je dobré jesť syry, lebo vyžadujú dvojité trávenie - proteínov i tukov. Ak chcete spať, jedzte cestoviny, banány, hrušky, jablká...
6. áno - v spánku sa prejavujú skrývané aspekty charakteru. Ak niekto spáva v polohe "plod", je oddaný a úprimný. Ak si dakto skrýva hlavu pod vankúšom, je neistý. Ten, kto sa zahrabe ma kraj postele, býva nervózny a podozrievavý.
7. áno aj nie - zdá sa, že profesia mužov pri zaspávaní príliš netrápi. Ženy áno, najmä domáce panie alebo tie, ktoré so svojou profesiou spokojné sú.
8. nie - iba ak by sme fyzicky pracovali stále. V opačnom prípade, občasné fyzické nápory spánok iba zhoršia, pretože telo nie je navyknuté na takúto aktivitu, je v strese.
9. áno - melatonín, hormón, ktorý ovplyvňuje spánok, sa v organizme vylučuje iba v tme. Svetlo bráni zaspávaniu, pretože samo osebe symbolizuje aktivitu a pohyb.
10. áno - Najmä vitamíny zo skupiny "B" a vitamín "E", ale tiež magnézium, vápnik a kalcium. Večer by sme sa mali vyhýbať užívaniu vitamínu "C".
11. áno - predovšetkým v období, keď pár prechádza krízou. Už len samotný partnerov dych alebo jeho chrápanie môžu tomu druhému vziať chuť k spánku.
12. zväčša nie - nočné mory môže vyvolať aj bežná telesná choroba, problémy s trávením, nepravidelná srdcová činnosť. Ak sa však nočné mory opakujú, s veľkou pravdepodobnosťou ide o duševnú poruchu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  2. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  3. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  4. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  6. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  7. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  4. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  5. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  6. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  7. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  8. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  9. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  10. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 14 907
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 969
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 278
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 5 514
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 352
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 970
  7. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 3 929
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 525
  9. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 2 356
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 142
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť
  2. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  3. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia
  5. Martin Majzlan: Žuvanie a svieži dych na maldivský spôsob
  6. Blanka Ulaherová: Osem hodín v Salzburgu
  7. Ján Urda: Za kostolmi
  8. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 8 172
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 085
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 011
  4. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 863
  5. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 655
  6. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 3 272
  7. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 077
  8. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený 2 713
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu