SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Chorvátsko vlani navštívilo dvestotisíc turistov zo Slovenska

„Chorvátsko navštívilo vlani bezmála šesť miliónov zahraničných hostí a turizmus priniesol do štátnej pokladnice 3,75 miliardy dolárov. Je to o pol miliardy viac ako v predchádzajúcej sezóne. Vlani navštívilo našu krajinu 202 tisíc slovenských turistov, .

„Chorvátsko navštívilo vlani bezmála šesť miliónov zahraničných hostí a turizmus priniesol do štátnej pokladnice 3,75 miliardy dolárov. Je to o pol miliardy viac ako v predchádzajúcej sezóne. Vlani navštívilo našu krajinu 202 tisíc slovenských turistov, a to je o osem percent viac ako v roku 2000. V rebríčku štátov, z ktorých v predchádzajúcom roku turisti najčastejšie cestovali do Chorvátska, sa Slovensko umiestnilo na ôsmom mieste,“ povedal riaditeľ Chorvátskeho turistického spolku Niko Bulič.

Skryť Vypnúť reklamu

Keď hovoril o cieľoch tohtoročnej chorvátskej politiky cestovného ruchu, zdôraznil, že prioritou je zvýšiť výkonnosť turistického odvetvia o päť percent. „V tomto roku očakávame príjem štyroch miliárd dolárov. Zdôrazňujem, že do nového tisícročia vstúpil chorvátsky cestovný ruch s vysokými cieľmi, ale aj s predpokladom, že sa zrealizujú. Držíme sa svetového trendu a prechádzame z cestovného ruchu služieb na cestovný ruch zážitkov. K doterajšiemu imidžu Chorvátska, ktorý bol postavený výlučne na slnku a mori, pridávame ekológiu, čistotu, pohostinnosť, bezpečnosť, zábavu, emócie a dobrodružstvo. Chorvátsko má veľkú šancu získať vedúcu pozíciu v jachtárskom cestovnom ruchu spomedzi destinácií v Stredomorí. V nadchádzajúcej sezóne očakávame, že sa počet športových jachtárov na našom Jadrane zvýši najmenej o pätinu.

Skryť Vypnúť reklamu

K privatizácii turistických objektov Niko Bulič odpovedal: „Tento proces je už v záverečnej fáze. Dve stovky hotelov, ktoré sú ešte v rukách štátu, sa dávajú do dražby. Presadzujeme rozumnú privatizáciu, t.j. takú, ktorá dáva záruku budúceho kvalitného a efektívneho podnikania nových majiteľov. Nejde nám teda iba o predaj, ale o optimalizáciu vlastníckych vzťahov a rast turistického imidžu Chorvátska. Zahraniční investori majú o naše turistické objekty veľký záujem. Prebieha rad rokovaní s renomovanými svetovými hotelovými reťazcami týkajúcich sa predaja či renovácií hotelov, najmä v Dalmácii. Treba dodať, že naša celková ubytovacia kapacita v roku 1990 bola 130-tisíc lôžok a dnes iba 95-tisíc postelí. Na znovuspre- vádzkovaní nefunkčných ubytovacích objektov sa chorvátsky štát už nebude podieľať, investovať do ich oživenia a zveľadenia budú už noví majitelia. Rezort turizmu chce však pomôcť, a to aj finančne, rozvoju menších ubytovacích zariadení. Táto hotelová báza však už bude výlučne v rukách chorvátskych podnikateľov.“

Skryť Vypnúť reklamu

Spomedzi veľkých projektov, ktoré v budúcnosti skvalitnia cestovný ruch v Chorvátsku, poukázal Niko Bulič najmä na výstavbu diaľnice od maďarských hraníc do Splitu. Mala by byť hotová do troch rokov a skráti čas strávený za volantom zo Záhrebu do Splitu z viac ako päť hodín na tri. Zo Záhrebu do Zadaru potrvá cesta dokonca už len dve hodiny.

Slovenskému turistovi by malo v tohtoročnej sezóne zjednodušiť cestu na Jadran zavedenie špeciálnych vlakov z Bratislavy do Splitu, ktoré by prepravovali aj osobné autá. Z Bratislavy by vlak vychádzal o 20. hodine a na druhý deň ráno o ôsmej by už stál na splitskej stanici. Podľa veľvyslankyne Chorvátskej republiky na Slovensku Andrey Gustovič-Ercegovac, o zavedení tohto vlakového spojenia sa už rokuje medzi železničnými spoločnosťami oboch krajín.

Skryť Vypnúť reklamu

(tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu