SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Dopravcov teší záujem Slovákov o Chorvátsko

BRATISLAVA – Slovenskí dopravcovia evidujú na letnú sezónu zvýšený záujem o pobyt v Chorvátsku. Železničná spoločnosť, ktorá do tejto krajiny vypraví dvanásť špeciálnych vlakov, zaznamenala väčší dopyt predovšetkým o prepravu automobilov. Letecká s

BRATISLAVA – Slovenskí dopravcovia evidujú na letnú sezónu zvýšený záujem o pobyt v Chorvátsku. Železničná spoločnosť, ktorá do tejto krajiny vypraví dvanásť špeciálnych vlakov, zaznamenala väčší dopyt predovšetkým o prepravu automobilov. Letecká spoločnosť SkyEurope Airlines zvýšila na základe nárastu rezervácií frekvenciu pravidelných letov z Bratislavy do chorvátskeho Splitu z dvoch týždenne na štyri.

Vlaky budú premávať na trase Bratislava – Split od 21. júna do 6. septembra v pravidelných týždenných intervaloch. Spiatočný lístok pre dospelého stojí 1290 korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Spoločnosť SkyEurope Airlines ohlásila od 20. júna otvorenie nových pravidelných liniek z Bratislavy do chorvátskeho Splitu a Zadaru. Obe linky mali pôvodne lietať dvakrát týždenne, a to do Splitu každý utorok a sobotu, do Zadaru každý štvrtok a nedeľu, spoločnosť však pridala na linke do Splitu ďalšie dva lety, a to v pondelok a vo štvrtok. Jednosmernú letenku bez poplatkov si možno kúpiť od 1990 korún.

V minulom roku navštívil Chorvátsko približne každý dvadsiaty piaty Slovák, keď oficiálne štatistiky zaznamenali 203-tisíc turistov zo Slovenska. Príjmy Chorvátska z cestovného ruchu dosiahli vlani 3,75 miliardy dolárov. Ubytovacie zariadenia využilo 7,8 milióna turistov, z toho 6,5 milióna zahraničných. Spomedzi zahraničných turistov bolo najviac návštevníkov z Nemecka, ktorých počet sa medziročne zvýšil o 24 percent na 1,3 milióna. Nasledovali turisti z Talianska, zo Slovinska, z Českej republiky a Rakúska. Slováci sa v návštevnosti umiestnili na ôsmom mieste. V kempingoch dovolenkovalo 1,7 milióna turistov, čo prinieslo obrat približne 300 miliónov eur. (sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 103
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 790
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 666
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 191
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 001
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 582
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 976
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 843
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 541
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 704
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu