Slováci tento rok uprednostnili dovolenku v tuzemsku

Slováci tento rok uprednostnili dovolenku v tuzemsku. Zlákali ich najmä hory a jazerá, ktoré navštívili častejšie ako more v zahraničí.

BRATISLAVA. Mierne prevažuje počet dovolenkárov, ktorí využili služby cestovných kancelárií (CK) pred individuálnou turistikou. Vyplýva to z prieskumu, ktorý najnavštevovanejší slovenský cestovateľský portál Cestovanie.sk uskutočnil na vzorke 21.000 respondentov.

Z hľadiska destinácií boli výsledky vyrovnané. Najviac (16 %) čitateľov prežívalo letnú rekreáciu v SR. Dvojkou sa stali Chorvátsko (15 %) a Grécko (14 %). Horúci Egypt uzatvára najobľúbenejšie destinácie občanov Slovenska. Až 30 % návštevníkov portálu dovolenku tentokrát oželelo.

Z hľadiska zabezpečenia letnej dovolenky najviac, až 35 % respondentov využilo služby CK alebo cestovnej agentúry (CA), 33 % kombinovalo dovolenku na vlastnú päsť, využívajúc servis CK. Týka sa to zrejme dovolenkárov na Slovensku a v Chorvátsku. Niečo menej ako tretina (32 %) preferuje dovolenku vo vlastnej réžii.

"V letnej sezóne 2010 boli pre slovenských dovolenkárov najžiadanejšie destinácie Chorvátsko, Turecko a Bulharsko, ktoré spolu tvorili vyše 50 % celkového počtu zájazdov," konštatoval riaditeľ TIP Travel Juraj Vitko. Dvojnásobný počet klientov oproti minulému roku privítali letoviská v Egypte a krajina sa tak zaradila k najúspešnejším. Pokles záujmu zaznamenalo krízou najsilnejšie zasiahnuté Grécko a jeho ostrovy.

"Štatistiky potvrdili, že Slováci v čase krízy uprednostňujú lacnejšie destinácie. Najväčší dopyt online medzi letnými destináciami bol po Egypte, výrazne si polepšili Bulharsko a Tunisko," uviedol Ivan Šidla z portálu Invia.sk. Potvrdili sa predpoklady expertov, že ekonomické problémy Grécka zneistili cestujúcich. Ukázali to čísla - v júli podiel celkového predaja tvoril 16,8 %, ale pred rokom to bolo 22 %.

Minuloročný hit sezóny Turecko sa s podielom predaja 11,5 % dostalo za Tunisko (13,4 %) a Bulharsko (12,8 %). "Celkovo z predaja najväčšej online CA v SR vyplýva markantný nárast objemu nakupovaných dovoleniek cez internet, čo potvrdzuje dlhodobú tendenciu klientov využívať výhody nákupu dovolenky oline," zdôraznil Šidla.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 23 041
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 481
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 089
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 550
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 382
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 488
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 401
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 383
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 346
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 009