Slováci tento rok uprednostnili dovolenku v tuzemsku

Slováci tento rok uprednostnili dovolenku v tuzemsku. Zlákali ich najmä hory a jazerá, ktoré navštívili častejšie ako more v zahraničí.

BRATISLAVA. Mierne prevažuje počet dovolenkárov, ktorí využili služby cestovných kancelárií (CK) pred individuálnou turistikou. Vyplýva to z prieskumu, ktorý najnavštevovanejší slovenský cestovateľský portál Cestovanie.sk uskutočnil na vzorke 21.000 respondentov.

Z hľadiska destinácií boli výsledky vyrovnané. Najviac (16 %) čitateľov prežívalo letnú rekreáciu v SR. Dvojkou sa stali Chorvátsko (15 %) a Grécko (14 %). Horúci Egypt uzatvára najobľúbenejšie destinácie občanov Slovenska. Až 30 % návštevníkov portálu dovolenku tentokrát oželelo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z hľadiska zabezpečenia letnej dovolenky najviac, až 35 % respondentov využilo služby CK alebo cestovnej agentúry (CA), 33 % kombinovalo dovolenku na vlastnú päsť, využívajúc servis CK. Týka sa to zrejme dovolenkárov na Slovensku a v Chorvátsku. Niečo menej ako tretina (32 %) preferuje dovolenku vo vlastnej réžii.

"V letnej sezóne 2010 boli pre slovenských dovolenkárov najžiadanejšie destinácie Chorvátsko, Turecko a Bulharsko, ktoré spolu tvorili vyše 50 % celkového počtu zájazdov," konštatoval riaditeľ TIP Travel Juraj Vitko. Dvojnásobný počet klientov oproti minulému roku privítali letoviská v Egypte a krajina sa tak zaradila k najúspešnejším. Pokles záujmu zaznamenalo krízou najsilnejšie zasiahnuté Grécko a jeho ostrovy.

"Štatistiky potvrdili, že Slováci v čase krízy uprednostňujú lacnejšie destinácie. Najväčší dopyt online medzi letnými destináciami bol po Egypte, výrazne si polepšili Bulharsko a Tunisko," uviedol Ivan Šidla z portálu Invia.sk. Potvrdili sa predpoklady expertov, že ekonomické problémy Grécka zneistili cestujúcich. Ukázali to čísla - v júli podiel celkového predaja tvoril 16,8 %, ale pred rokom to bolo 22 %.

Minuloročný hit sezóny Turecko sa s podielom predaja 11,5 % dostalo za Tunisko (13,4 %) a Bulharsko (12,8 %). "Celkovo z predaja najväčšej online CA v SR vyplýva markantný nárast objemu nakupovaných dovoleniek cez internet, čo potvrdzuje dlhodobú tendenciu klientov využívať výhody nákupu dovolenky oline," zdôraznil Šidla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 173
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 251
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 945
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 509
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 016
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 410
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 752
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 2 962