SME
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta

Jazda v tuneli Branisko si vyžiada novelu zákona o pozemnej premávke

Bratislava 23. mája (TASR) - Blížiace sa otvorenie diaľničného tunela Branisko si vyžiada úpravu zákona o premávke na pozemných komunikáciách. Novelu ...

Bratislava 23. mája (TASR) - Blížiace sa otvorenie diaľničného tunela Branisko si vyžiada úpravu zákona o premávke na pozemných komunikáciách. Novelu tejto normy predložili poslanci Alexej Ivanko a Dušan Fedoročko. Ich návrh získal podporu poslancov, a tak ho dnes postúpili do druhého čítania.

Novela upravuje zastavenie vozidla v tuneli. Ak by došlo pri jazde k poruche, pre ktorú by sa auto stalo nepojazdným, prípadne by došlo k požiaru, je vodič povinný neodkladne vypnúť motor aj kúrenie. Zákon mu ukladá vykonať vhodné opatrenie, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky v tuneli. V tomto prípade môže aj zastavovať iné vozidlá.

Ohlásiť dopravnú nehodu musí osobe dozerajúcej na prevádzku tunela a tiež polícii. V tuneli nesmie vodič, jeho spolujazdec a prepravovaná osoba fajčiť alebo manipulovať s otvoreným ohňom. Na pokyn prevádzkovateľa tunela sú povinní opustiť vozidlo a sústrediť sa do miest na to určených, respektíve tunel opustiť.

Skupina poslancov predložila aj novelu zákona o meste Košice, podľa ktorej by sa východoslovenská metropola stala samostatným územným samosprávnym a správnym celkom združujúcim osoby s trvalým pobytom na jej území.

Zo zákona by sa mala vytvoriť Rada starostov, ktorá by bola poradným orgánom primátora. Jej členmi by boli starostovia mestských častí. Zmenil by sa aj počet poslancov miestneho zastupiteľstva s tým, že do 500 obyvateľov by malo 3 až 5 poslancov; od 501 do 1000 - 5 až 7; nad 1000 až do 3000 - 7 až 9; nad 3000 do 10 000 - 11 až 13; nad 10 000 do 50 000 - 15 až 25 poslancov a nad 50 000 obyvateľov - 23 až 41 poslancov. Autori navrhujú účinnosť od prvého júla.

Novelu dnes poslanci postúpili do druhého čítania.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  2. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  3. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  4. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  6. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  10. Sloboda na Slovensku oslavuje 30 rokov
  1. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  2. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  3. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  4. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  5. Changes to the Public Procurement Law – Take Two
  6. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  7. Vlastný biznis? S kvalitným účtom sa živnosť rozbieha ľahšie
  8. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  10. Róbert Boženík je nový patrón školského turnaja McDonald's Cup
  1. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 11 475
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 11 226
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 10 365
  4. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 8 883
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 8 176
  6. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 7 700
  7. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 4 711
  8. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 4 575
  9. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 4 567
  10. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 3 928