U Slovákov v lete bodovala egyptská Hurhada

Tradične najpredávanejšie destinácie u Slovákov zostávajú Egypt a Grécko, ktoré zároveň zaznamenali aj najväčší prepad dopytu.

BRATISLAVA. Egyptské letovisko Hurhada v tohtoročnej letnej sezóne jednoznačne boduje u Slovákov. Vyplýva to z júlových štatistík online predajcu zájazdov, cestovnej agentúry (CA) INVIA.sk.

Slovenskí dovolenkári podľa údajov CA túto sezónu masívnejšie cestovali do Bulharska a Tuniska. Spoločne so Španielskom ide o tri turistické destinácie, ktoré zaznamenali oproti júlu 2009 rast predaja. Tradične najpredávanejšie destinácie však zostávajú Egypt a Grécko, ktoré zároveň zaznamenali aj najväčší prepad dopytu. "Tohtoročnú prvú sedmičku najobľúbenejších destinácií pre občanov SR tvorili Egypt, Grécko, Tunisko, Bulharsko, Turecko, Chorvátsko a Španielsko," informoval TASR marketing manager spoločnosti INVIA.sk, s.r.o., Ivan Šidla.

Článok pokračuje pod video reklamou

Najväčší dopyt medzi letnými destináciami je po Egypte, hoci s miernym 1,1-% medziročným poklesom predaja. Zároveň sa potvrdili predpoklady mnohých odborníkov, že ekonomické problémy Grécka zneistili cestujúcich, čo sa odrazilo na predaji tejto tradične obľúbenej destinácie. Kým v júli minulého roku tvoril podiel predaja 22 % celkového objemu, za rovnaké obdobie tohtoročnej sezóny poklesol predaj na 16,8 %.

Podľa Šidlu minuloročný sezónny hit Turecko sa s podielom predaja 11,5 % dostalo až za žiadanejšie Tunisko 13,4 % a Bulharsko 12,8 %, ktoré prekvapilo a zaznamenalo najväčší nárast predaja, a to o 4,5 %. Ďalej zo štatistík vyplýva zvýšený záujem o Španielsko s podielom 5,4 % a ďalších z pravidla drahších, exkluzívnejších destinácií.

Celkovo z predaja INVIA.sk vyplýva "markantný nárast objemu nakupovaných dovoleniek cez internet, čo potvrdzuje dlhodobú tendenciu klientov využívať výhody nákupu dovolenky online".

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 024
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 251
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 964
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 510
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 549
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 5 020
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 414
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 801
  10. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy 3 049