SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Železničné spojenie medzi ČR a SR využíva stále menej cestujúcich

Praha 12. mája (TASR) - České dráhy (ČD) zaznamenali v posledných rokoch v osobnej diaľkovej i regionálnej preprave medzi Slovenskom a Českom výrazný ...

Praha 12. mája (TASR) - České dráhy (ČD) zaznamenali v posledných rokoch v osobnej diaľkovej i regionálnej preprave medzi Slovenskom a Českom výrazný pokles.

"Je pravda, že oproti obdobiu, keď naša republika bola spoločnou federáciou, počet cestujúcich výrazne poklesol," uviedol v rozhovore pre TASR generálny riaditeľ ČD Dalibor Zelený. Medzinárodná preprava osôb je pre ČD veľmi dôležitá, v prvom štvrťroku 2002 vzrástla medziročne o 10 %, v preprave medzi ČR a SR je ale opačný trend. A to i napriek tomu, že cenová politika ČD pre cestujúcich zo Slovenska využíva tzv. priame cenové tarify s výraznými zľavami, ktoré umožňujú vybavovanie cestujúcich za nižšie ceny než v medzinárodnej doprave.

Skryť Vypnúť reklamu

V roku 2001 pricestovalo zo SR do ČR po železnici 2,878 miliardy ľudí, kým ešte v roku 1998, keď sa uskutočnil predchádzajúci prieskum, ich pricestovalo o 687 miliónov viac. Opačným smerom z Česka na Slovensko cestovalo vlani 2,860 miliardy ľudí, v roku 1998 ich bolo o 596 miliónov viac.

V regionálnej preprave sa v smere do ČR počty cestujúcich znížili o 458 tisíc ľudí, v smere do SR o 472 tisíc. Najväčší pokles záujmu o cestovanie vlakom, o 400 tisíc ľudí, zaznamenali na hraničnom prechode Čadca.

Počty cestujúcich v diaľkovej preprave zaznamenali v oboch smeroch menší pokles. Do Česka pricestovalo zo Slovenska minulý rok o 230 tisíc ľudí menej než v roku 1998, v opačnom smere bol pokles počtu cestujúcich ešte nižší, železnice využilo o 123 tisíc ľudí menej než v roku 1998.

Skryť Vypnúť reklamu

* (spravodajkyňa TASR Kamila Pešeková) nel

* * *

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 495
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 784
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 682
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 285
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 321
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 361
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 289
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 306
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 299
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 480
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu