Cestovné kancelárie zatiaľ ceny zájazdov pre pokles eura nezvýšia

Dovolenka v Egypte, Tunisku či v ďalších krajinách naviazaných na americký dolár napriek pádu kurzu eura voči americkej mene zatiaľ nezdražie. Cestovné kancelárie sa predzásobili dolármi.

BANSKÁ BYSTRICA. Dovolenka v Egypte, Tunisku či v ďalších krajinách naviazaných na americký dolár napriek pádu kurzu eura voči americkej mene zatiaľ nezdražie. Cestovné kancelárie sa predzásobili dolármi, prípadne zaplatili zálohy za ubytovanie svojich klientov v čase, keď bol kurz ešte výhodnejší, informovali ČTK organizátori zájazdov. Aký bude vývoj cien na jeseň či v budúcej sezóne, zatiaľ nie je jasné. Euro je najslabšie za posledné štyri roky a od zimy oslabilo voči doláru o pätinu.

"Rozhodli sme sa zatiaľ nezvyšovať ceny do dolárových destinácií vzhľadom k poklesu kurzu eura. S leteckou spoločnosťou máme podpísané ceny v eurách, čo je zatiaľ rozhodujúce," povedal obchodný riaditeľ cestovnej kancelárie Hydrotour Juraj Sliacky. Zvýšenie cien pre pokles kurzu spoločnej meny zatiaľ firma vykrýva z vlastných zdrojov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jedinou krajinou, kde podpísala zmluvy na letnú sezónu v dolároch cestovná kancelária Koala Tours, je Egypt. "V tomto prípade sa nám podarilo zaplatiť väčšiu časť dohodnutej ceny ešte v dobe, keď bol kurz pre nás výhodný," povedal riaditeľ spoločnosti Oliver Kluch. Zájazdy na leto preto Koala Tours zdražovať nebude. Do cien nepremietne ani vyššie letiskové poplatky. Aký bude vývoj cien na ďalšiu sezónu, však podľa Klucha nie je zatiaľ jasné.

Väčší výber exotických dovoleniek do krajín platiacich americkými dolármi pripravila cestovná kancelária Bubo. Peniaze na zájazdy do Ázie, Afriky či priamo do USA si v tomto roku pripravili podľa konateľa Pavla Fellnera ešte v zime. "Nakoľko sme predpokladali, čo sa stane s americkým dolárom, nakúpili sme dostatočne včas americké doláre v rozumnom kurze, nebudeme preto zvyšovať ceny zájazdov," uviedol Fellner. Ceny do Egypta či Tuniska zatiaľ nezvyšuje ani cestovná kancelária Satur, aj keď jej to všeobecné podmienky umožňujú. Podmienkou je, aby sa po podpísaní zmluvy s dodávateľmi kurz eura voči doláru zmenil o viac ako päť percent.

Hoci cestovné kancelárie ceny zatiaľ držia, vývoj cien na jeseň a v budúcom roku si netrúfajú odhadnúť. "Uvidíme, ako bude vývoj kurzu pokračovať a podľa toho prispôsobíme našu cenovú politiku," dodal Sliacky. Podobne sa vyjadrila väčšina oslovených zástupcov cestovných kancelárií. Niektorí analytici očakávajú ďalší pád kurzu eura voči doláru, slabšia európska mena je pre krajiny eurozóny výhodná aj podľa niektorých politikov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  3. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  3. Company´s autumn in the High Tatras
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  7. Dva rekordy na druhý pokus
  8. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  9. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  10. Virtuálne sídlo v Bratislave
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 953
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 15 516
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 995
  4. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 9 850
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 763
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 460
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 615
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 483
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 908
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 155