Dovolenka na Slovensku láka len minimum Európanov

Iba 0,5 % Európanov by si Slovensko vybralo ako cieľovú destináciu svojho pobytu, vyplynulo z prieskumu Európskej komisie Eurobarometer.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SITA)

BRATISLAVA. Iba 0,5 % Európanov by si Slovensko vybralo ako cieľovú destináciu svojho pobytu, vyplynulo z prieskumu Európskej komisie (EK) Eurobarometer. Informoval o tom prvý viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Stanislav Macko na minulýždňovom stretnutí s novinármi.

Návštevnosť cudzincov ukazuje, že turisti zo starého kontinentu, predovšetkým z tých krajín, kde sa platí eurom a nie sú bezprostrednými susedmi Slovenska, dlhodobo krajinu a jej hlavné mesto Bratislavu obchádzajú a mieria radšej do Poľska alebo Česka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vlani zariadenia cestovného ruchu (CR) v SR ubytovali 3,38 milióna osôb, čo bol medziročný pokles o 17 %. Väčší prepad evidovali u zahraničných hostí (o 26,5 %) ako domácich návštevníkov (o 10,1 %). Výsledkom bol pokles prenocovaní o 16,6 % na 10,4 milióna nocí. Došlo tak k poklesu ubytovaných a prenocovaní po rokoch ich rastu.

Situáciu zachraňujú susedia

Prezident SACKA Tomáš Hasala ďalej uviedol, že hlavnými zdrojovými trhmi sú pre Slovensko turisti z Poľska, Česka a Maďarska. Zavedením eura a kurzové rozdiely k týmto národným menám zdraželi pre nich dovolenku na Slovensku a prišlo ich menej ako v roku 2008.

"Výhľad na rok 2010 je vzhľadom na pretrvávajúce oslabenie národných mien susedných krajín opatrný. Ukazuje sa náznak stability a treba počítať aj s poklesom v príjazdovom, aj domácom CR oproti roku 2009," avizoval Hasala. Dodal, že tento výhľad ovplyvňujú minuloročné faktory (euro), ktoré pretrvávajú, a robia meny V4 zraniteľnými.

Príjazdový CR nemá očakávané parametre aj preto, že Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) nepropaguje destináciu správnym smerom. "SR je jediná krajina, ktorá svoje marketingové aktivity financuje prostredníctvom eurofondov a nie zo štátneho rozpočtu. To nie je štandardné," zdôraznil Hasala. Podľa Macka peňazí na propagáciu je dosť, ale vynakladajú sa na aktivity napr. do Peru a Číny, ktorých turisti si SR za cieľovú destináciu sotva zvolia.

Príkladom je Chorvátsko

Príkladom nasledovania propagácie môže byť podľa Macka Chorvátsko. Jeho spoty vysielajú svetové televízne stanice. SR chýba aj v zahraničnej tlači. Belgická, anglická a španielska tlač nedávno uverejnili reportáže, v ktorých sa odporúča spoznávanie napr. Dubrovníka celý rok. Mesto na juhu označili aj za významnú kongresovú destináciu.

Belgický magazín Travel 2 chváli tiež miestnu kuchyňu. Dubrovník, Krakov a Prahu ako žiadané dovolenkové destinácie odporúča aj britský Daily Telegraph vo svojom časopise Ultra Travel. Španielsky Hispanic Meeting & Travel má na titulnej strane pohľadnicu Dubrovníka s nadpisom Going Global.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  10. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 458
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 876
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 923
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 492
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 910
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 5 705
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 843
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 244