SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Dovolenka na Slovensku láka len minimum Európanov

Iba 0,5 % Európanov by si Slovensko vybralo ako cieľovú destináciu svojho pobytu, vyplynulo z prieskumu Európskej komisie Eurobarometer.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SITA)

BRATISLAVA. Iba 0,5 % Európanov by si Slovensko vybralo ako cieľovú destináciu svojho pobytu, vyplynulo z prieskumu Európskej komisie (EK) Eurobarometer. Informoval o tom prvý viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Stanislav Macko na minulýždňovom stretnutí s novinármi.

Návštevnosť cudzincov ukazuje, že turisti zo starého kontinentu, predovšetkým z tých krajín, kde sa platí eurom a nie sú bezprostrednými susedmi Slovenska, dlhodobo krajinu a jej hlavné mesto Bratislavu obchádzajú a mieria radšej do Poľska alebo Česka.

Skryť Vypnúť reklamu

Vlani zariadenia cestovného ruchu (CR) v SR ubytovali 3,38 milióna osôb, čo bol medziročný pokles o 17 %. Väčší prepad evidovali u zahraničných hostí (o 26,5 %) ako domácich návštevníkov (o 10,1 %). Výsledkom bol pokles prenocovaní o 16,6 % na 10,4 milióna nocí. Došlo tak k poklesu ubytovaných a prenocovaní po rokoch ich rastu.

Situáciu zachraňujú susedia

Prezident SACKA Tomáš Hasala ďalej uviedol, že hlavnými zdrojovými trhmi sú pre Slovensko turisti z Poľska, Česka a Maďarska. Zavedením eura a kurzové rozdiely k týmto národným menám zdraželi pre nich dovolenku na Slovensku a prišlo ich menej ako v roku 2008.

"Výhľad na rok 2010 je vzhľadom na pretrvávajúce oslabenie národných mien susedných krajín opatrný. Ukazuje sa náznak stability a treba počítať aj s poklesom v príjazdovom, aj domácom CR oproti roku 2009," avizoval Hasala. Dodal, že tento výhľad ovplyvňujú minuloročné faktory (euro), ktoré pretrvávajú, a robia meny V4 zraniteľnými.

Skryť Vypnúť reklamu

Príjazdový CR nemá očakávané parametre aj preto, že Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) nepropaguje destináciu správnym smerom. "SR je jediná krajina, ktorá svoje marketingové aktivity financuje prostredníctvom eurofondov a nie zo štátneho rozpočtu. To nie je štandardné," zdôraznil Hasala. Podľa Macka peňazí na propagáciu je dosť, ale vynakladajú sa na aktivity napr. do Peru a Číny, ktorých turisti si SR za cieľovú destináciu sotva zvolia.

Príkladom je Chorvátsko

Príkladom nasledovania propagácie môže byť podľa Macka Chorvátsko. Jeho spoty vysielajú svetové televízne stanice. SR chýba aj v zahraničnej tlači. Belgická, anglická a španielska tlač nedávno uverejnili reportáže, v ktorých sa odporúča spoznávanie napr. Dubrovníka celý rok. Mesto na juhu označili aj za významnú kongresovú destináciu.

Skryť Vypnúť reklamu

Belgický magazín Travel 2 chváli tiež miestnu kuchyňu. Dubrovník, Krakov a Prahu ako žiadané dovolenkové destinácie odporúča aj britský Daily Telegraph vo svojom časopise Ultra Travel. Španielsky Hispanic Meeting & Travel má na titulnej strane pohľadnicu Dubrovníka s nadpisom Going Global.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 297
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 845
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 127
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 470
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 310
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 088
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 362
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 268
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 121
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 896
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu