Takmer všetky CK a väčšina hotelov už majú internet

BANSKÁ BYSTRICA 21. apríla (SITA) - Takmer všetky cestovné kancelárie (CK) a viac ako štyri pätiny ubytovacích zariadení v SR majú pripojenie na internet. Podiel rezervácií, objednávok, platobných a iných operácií, uskutočňovaných cez internet, sa vo väčš

ine CK a ubytovacích zariadení pohybuje v desiatkach percent a v nadchádzajúcich dvoch rokoch očakávajú tieto podniky zdvojnásobenie podielu internetových transakcií. Vyplýva to z ankiet, ktoré v rámci študentských odborných prác spracovali poslucháči Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.

Polovica klientov CK využíva internet na nákup leteniek či nocľahov a tretina na nákup cestovných lístkov, v ubytovacích zariadeniach využívajú internet na rezervovanie ubytovania traja zákazníci zo štyroch. V styku s obchodnými partnermi využívajú CK internet z dvoch tretín na rezervácie, z jednej tretiny na bankové operácie a v 28 % prípadov na uskutočňovanie platobných operácií s inými firmami. V ubytovacích zariadeniach sa využíva internet z dvoch pätín na objednávanie tovaru, z jednej štvrtiny na bankový styk a v 4,3 % prípadov na platobný styk s inými podnikmi. CK aj ubytovacie zariadenia očakávajú, že podiel transakcií cez internet sa na ich celkovom obrate v priebehu dvoch rokov zdvojnásobí. Štyri CK i ubytovacie zariadenia z piatich využívajú na propagáciu webovú stránku, e-mail na tento účel využíva 75 % CK a 50 % ubytovacích zariadení.

K týmto údajom dospeli Ivana Šípková a Branislav Baláž, ktorí oslovili dotazníkom 71 CK v 27 mestách a 75 ubytovacích zariadení v 40 mestách. Z CK mala štvrtina sídlo v Banskej Bystrici, viac ako 5-percentné zastúpenie mali ešte Košice, Bratislava a Piešťany. Spomedzi ubytovacích zariadení pochádzala sedmina z Banskej Bystrice, desatina z Košíc. Študentom sa vrátili všetky dotazníky, v prieskume napokon využili informácie zo 70 CK a 70 ubytovacích zariadení.

Miroslav Šinály, ktorý získal vyplnené dotazníky z 26 CK, 35 ubytovacích zariadení a 37 turistických informačných kancelárií (TIK), zistil, že pripojenie na internet mali všetky počítače firmy v polovici CK, v jednom ubytovacom zariadení z desiatich a v 40 % TIK. Pevnú linku využívalo na pripojenie 28 % CK, 34 % ubytovacích zariadení a 15 TIK. Svoju internetovú stránku malo v hlavných vyhľadávačoch registrovanú 38 % CK, 41 % ubytovacích zariadení a polovica TIK, pričom prezentáciu na internete denne aktualizovalo 8 % CK, 7 % ubytovacích zariadení a 11 % TIK. Špecializovaných pracovníkov na spracúvanie ohlasov návštevníkov webových stránok mala zhruba polovica CK, ubytovacích zariadení a TIK. V necelej polovici CK predstavoval podiel služieb realizovaných cez internet 11 až 30 %. Ubytovacie zariadenia realizovali cez internet 28 % svojich obchodných transakcií, z toho približne 70 % na ubytovanie. V dvoch TIK z piatich sa cez internet uskutočňuje 11 až 30 % služieb. Tretina CK a pätina ubytovacích zariadení a TIK sa vyjadrili, že internet im umožnil podstatne znížiť náklady, a okrem 18 % hotelov sú všetky oslovené zariadenia ochotné investovať do internetovej prezentácie.



vt;ku;in

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 106
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 987
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 854
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 983
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 637
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 900
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 782
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 096
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948