Takmer všetky CK a väčšina hotelov už majú internet

BANSKÁ BYSTRICA 21. apríla (SITA) - Takmer všetky cestovné kancelárie (CK) a viac ako štyri pätiny ubytovacích zariadení v SR majú pripojenie na internet. Podiel rezervácií, objednávok, platobných a iných operácií, uskutočňovaných cez internet, sa vo väčš

ine CK a ubytovacích zariadení pohybuje v desiatkach percent a v nadchádzajúcich dvoch rokoch očakávajú tieto podniky zdvojnásobenie podielu internetových transakcií. Vyplýva to z ankiet, ktoré v rámci študentských odborných prác spracovali poslucháči Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici.

Polovica klientov CK využíva internet na nákup leteniek či nocľahov a tretina na nákup cestovných lístkov, v ubytovacích zariadeniach využívajú internet na rezervovanie ubytovania traja zákazníci zo štyroch. V styku s obchodnými partnermi využívajú CK internet z dvoch tretín na rezervácie, z jednej tretiny na bankové operácie a v 28 % prípadov na uskutočňovanie platobných operácií s inými firmami. V ubytovacích zariadeniach sa využíva internet z dvoch pätín na objednávanie tovaru, z jednej štvrtiny na bankový styk a v 4,3 % prípadov na platobný styk s inými podnikmi. CK aj ubytovacie zariadenia očakávajú, že podiel transakcií cez internet sa na ich celkovom obrate v priebehu dvoch rokov zdvojnásobí. Štyri CK i ubytovacie zariadenia z piatich využívajú na propagáciu webovú stránku, e-mail na tento účel využíva 75 % CK a 50 % ubytovacích zariadení.

K týmto údajom dospeli Ivana Šípková a Branislav Baláž, ktorí oslovili dotazníkom 71 CK v 27 mestách a 75 ubytovacích zariadení v 40 mestách. Z CK mala štvrtina sídlo v Banskej Bystrici, viac ako 5-percentné zastúpenie mali ešte Košice, Bratislava a Piešťany. Spomedzi ubytovacích zariadení pochádzala sedmina z Banskej Bystrice, desatina z Košíc. Študentom sa vrátili všetky dotazníky, v prieskume napokon využili informácie zo 70 CK a 70 ubytovacích zariadení.

Miroslav Šinály, ktorý získal vyplnené dotazníky z 26 CK, 35 ubytovacích zariadení a 37 turistických informačných kancelárií (TIK), zistil, že pripojenie na internet mali všetky počítače firmy v polovici CK, v jednom ubytovacom zariadení z desiatich a v 40 % TIK. Pevnú linku využívalo na pripojenie 28 % CK, 34 % ubytovacích zariadení a 15 TIK. Svoju internetovú stránku malo v hlavných vyhľadávačoch registrovanú 38 % CK, 41 % ubytovacích zariadení a polovica TIK, pričom prezentáciu na internete denne aktualizovalo 8 % CK, 7 % ubytovacích zariadení a 11 % TIK. Špecializovaných pracovníkov na spracúvanie ohlasov návštevníkov webových stránok mala zhruba polovica CK, ubytovacích zariadení a TIK. V necelej polovici CK predstavoval podiel služieb realizovaných cez internet 11 až 30 %. Ubytovacie zariadenia realizovali cez internet 28 % svojich obchodných transakcií, z toho približne 70 % na ubytovanie. V dvoch TIK z piatich sa cez internet uskutočňuje 11 až 30 % služieb. Tretina CK a pätina ubytovacích zariadení a TIK sa vyjadrili, že internet im umožnil podstatne znížiť náklady, a okrem 18 % hotelov sú všetky oslovené zariadenia ochotné investovať do internetovej prezentácie.



vt;ku;in

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 478
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 294
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 967
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 121
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 549
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 444
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 361
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 246
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 095
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 079