Španielsko očakáva, že globálne oživenie a Čína podporia jeho turizmus

Španielsko dúfa, že finančnou krízou poškodený sektor cestovného ruchu by mohlo podporiť očakávané oživenie najsilnejších európskych ekonomík a najnovšie aj Čína a India.

MADRID.

Španielsko je 3. najvyhľadávanejšou turistickou destináciou vo svete, kríza však znížila záujem Európanov o cestovný ruch v tejto krajine. Španielsko verí, že zlepšenie ekonomickej situácie vráti turistov z Európy späť a navyše, ďalší rast si sľubuje od ľudnatých krajín ako Čína a India, kde Madrid otvoril turistické centrá.

"Náš rozpočet na cestovný ruch bude v roku 2010 vyšší než v minulom roku, pričom chceme viac peňazí vyčleniť na prezentáciu Španielska v zahraničí," povedal tento týždeň minister pre cestovný ruch Joan Mesquida.

Článok pokračuje pod video reklamou

Španielska vláda uvoľnila na podporu turizmu v minulom roku 67,8 milióna eur, no napriek tomu nezabránila poklesu počtu návštevníkov. Ich počet klesol oproti roku 2008 o 8,7 % na 52 miliónov. Cestovný ruch je pritom jedným zo základných pilierov španielskej ekonomiky. Na hrubom domácom produkte sa podieľa 11 %.

Madrid sa teraz spolieha na oživenie ekonomiky v Británii, Nemecku a vo Francúzsku, čo sú pre španielsky turizmus najdôležitejšie krajiny. Ich ekonomiky by mali tento rok rásť o 0,9 až 1,2 %. Okrem toho dúfa aj v príchod väčšieho počtu turistov z Ázie, najmä z Číny a Indie, kde ekonomiky také problémy ako v európskych krajinách počas svetovej krízy nezaznamenali.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 159
  2. Vizuálny smog je problém 10 376
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 703
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 256
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 720
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 331
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 206
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 991
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 617
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 388