SME

Aeroflot rozhoduje o linke z Moskvy do Bratislavy

Najväčšia ruská letecká spoločnosť Aeroflot ešte nerozhodla o budúcnosti fungovania jedinej pravidelnej linky medzi Moskvou a Bratislavou. Malo by sa tak stať v tomto týždni.

BRATISLAVA. Najväčšia ruská letecká spoločnosť Aeroflot ešte nerozhodla o budúcnosti fungovania jedinej pravidelnej linky medzi Moskvou a Bratislavou. Malo by sa tak stať v tomto týždni, pretože predaj leteniek na uvedenú trasu po 15. januári je naďalej zastavený. "Rozhodnutie ešte nie je," povedal pre agentúru SITA vedúci zastúpenia Aeroflotu na bratislavskom letisku Sergej Rubcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Letisko Bratislava disponuje informáciami, že v žiadnom rezervačnom systéme nie je možné zakúpiť si letenku na priamy let na linke Bratislava - Moskva a späť po 15. januári 2010. Zastúpenie ruského dopravcu nám ukončenie prevádzkovania daného spojenia oficiálnou cestou nepotvrdilo," uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.

SkryťVypnúť reklamu

Regionálne zastúpenie Aeroflotu u nás ako aj ruské veľvyslanectvo majú podľa letiska v Bratislave veľký záujem o zachovanie tohto tradičného spojenia. Náhrada leteckého spojenia do Moskvy by bola podľa Madunickej veľmi komplikovaná vzhľadom na existujúce medzivládne dohody. Podľa nich môžu linku prevádzkovať iba vybrané subjekty, tzv. designovaní

Aeroflot obnovil pravidelnú linku spájajúcu ruskú metropolu so slovenskou koncom mája 2008 s dvoma spojmi týždenne a s lietadlom Tupolev 154. Ruské aerolínie prepravili medzi Moskvou a Bratislavou v uplynulých dvoch rokoch prevádzky spojenia spolu 14 228 cestujúcich. "Letecké spojenie do Moskvy a späť využilo v roku 2008 celkovo 6 417 cestujúcich, pričom linka bola prevádzkovaná od mája dvakrát týždenne.

SkryťVypnúť reklamu

V uplynulom roku v máji dopravca lety zredukoval na jeden týždenne. Za celý minulý rok Aeroflot na linke prepravil 7 811 cestujúcich," informovala ďalej Madunická. V súčasnosti na tejto trase funguje jeden spoj týždenne v piatok, počas dvoch týždňov na prelome rokov bol podľa letového plánu prevádzkovaný aj let v pondelok. Aeroflot na linke používa už lietadlo Airbus A319.

Ukončenie spojenia Bratislavy s Moskvou by bolo podľa bratislavského letiska škoda, i keď linka sama o sebe nemá výrazný počet cestujúcich. "Domnievame sa, že problém spojenia spočíva v nevhodne zvolenom type lietadla v začiatkoch jej prevádzkovania (lietadlo Tupolev 154 malo príliš veľkú sedačkovú kapacitu a boli s ním spojené značné prevádzkové náklady), nesprávne postavenom letovom poriadku a v nedostatočnej propagácii linky zo strany dopravcu," uviedla Madunická. Určitým problémom mohla byť i existencia vízovej povinnosti medzi Ruskou federáciou a Európskou úniou.

SkryťVypnúť reklamu

Priame letecké spojenie medzi Bratislavou a Moskvou predtým prevádzkovali Slovenské aerolínie do konca januára 2007. Kvôli vlaňajšiemu krachu však bola spoločnosť nútená linku do Moskvy a tiež do Bruselu zrušiť, podobne ako všetky svoje aktivity. Aeroflot v minulosti dlhé roky prevádzkoval linku Moskva - Bratislava. Spoločnosť Aeroflot so základňou na moskovskom letisku Šeremeťovo je jednou z najstarších leteckých prepravcov na svete, vznikla na základe dekrétu vlády vo februári 1923. Súčasné meno nesie od roku 1932.

Rusko

Súvisiace témy: Bratislava, Moskva
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 995
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 377
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 589
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 580
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 728
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 447
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 423
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 116
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 33 750
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 9 347
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 835
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 136
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 4 076
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 936
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 803
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 799
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu