SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Objednávateľ zájazdu musí chybnú službu reklamovať písomne v CK

Bratislava 14.apríla (TASR) - Objednávateľ zájazdu si v prípade porušenia záväzkov, vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy, musí svoje právo uplatniť písomne ...

Bratislava 14.apríla (TASR) - Objednávateľ zájazdu si v prípade porušenia záväzkov, vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy, musí svoje právo uplatniť písomne v cestovnej kancelárii (CK) alebo v cestovnej agentúre (CA), ktorá zájazd sprostredkovala, a to ihneď, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu.

Vzhľadom na prípady z minulosti bude klient oproti zmluvným podmienkam zrejme najčastejšie reklamovať drahšiu dopravu, ubytovanie a stravovanie, omeškanie nástupu na zájazd alebo návratu z pobytu respektíve zmenu termínu či nekonanie zájazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nový zákon o zájazdoch, ktorý platí od 1. apríla 2002, vyžaduje povinné zmluvné poistenie CK pre prípad úpadku. Dokladom poistenia je garančný list ako povinná príloha zmluvy o dojednaní zájazdu. List vymenúva prípady, na ktoré je CK poistená. Aj katalógy destinácií majú mať vyznačenú cenovú kalkuláciu zájazdu a dojednané poistenie.

Ak CK nedodrží náležitosti zmluvy o dojednaní zájazdu a poskytuje alebo poskytla chybnú službu, môže klient CK uplatniť reklamáciu. CK je povinná zabezpečiť nepretržitú prítomnosť zodpovedného pracovníka, povereného vybavovaním reklamácií, a klienta informovať o reklamačnom poriadku.

Vybavenie reklamácie chybnej služby, zaevidovanej klientom u CK pred 1. aprílom 2002 i po ňom, nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Predávajúci zájazdu (CK) je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o reklamácii a o spôsobe vybavenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákon o zájazdoch predovšetkým chráni občana ako spotrebiteľa služby, čo vymedzujú ustanovenia upraveného Občianskeho zákonníka v nadväznosti na tento zákon.

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) ani žiadny kontrolný orgán do reklamačných sporov medzi CK a spotrebiteľom služby (zájazdu) nevstupuje. Spory tohto charakteru má v kompetencii výlučne občiansky súd až vtedy, keď spotrebiteľ podal žalobu.

Okrem CK môže reklamácie klienta prijímať i CA, ktorá nemusí byť poistená ako CK. Obe pôsobia na trhu na základe živnostenského oprávnenia. Ak však SOI dostane podnet na prešetrenie CK i CA, ktorá predáva zájazdy bez toho, aby mala uzatvorenú poistku pre prípad úpadku, respektíve bez živnostenského listu, môže na ňu uvaliť finančnú pokutu, v krajnom prípade navrhnúť odobratie živnostenského listu. Zákon o zájazdoch ponechal 6-mesačnú lehotu na doladenie stavu s novým zákonom, teda transformovanie CK na CA, čoho dôkazom je nový živnostenský list.

Skryť Vypnúť reklamu

Informácia o tom, koľko zo súčasného počtu 500 aktívnych subjektov cestovného ruchu bude na trhu operovať ako CK respektíve CA, nie je ešte dostupná. Neskoro začali poistenie ponúkať poisťovne, mešká i vybavovanie nových živnostenských oprávnení. Koľko CK sa bude môcť preukázať poistkou pre prípad úpadku bude podľa SACK známe asi o mesiac, najneskôr o dva. SACK i SOI budú zoznam poistených CK zverejňovať už v najbližších týždňoch prostredníctvom svojich internetových stránok.

* ku gl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 672
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 131
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 161
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 871
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 688
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 486
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 781
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 144
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 963
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 624
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu