SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Objednávateľ zájazdu musí chybnú službu reklamovať písomne v CK

Bratislava 14.apríla (TASR) - Objednávateľ zájazdu si v prípade porušenia záväzkov, vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy, musí svoje právo uplatniť písomne ...

Bratislava 14.apríla (TASR) - Objednávateľ zájazdu si v prípade porušenia záväzkov, vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy, musí svoje právo uplatniť písomne v cestovnej kancelárii (CK) alebo v cestovnej agentúre (CA), ktorá zájazd sprostredkovala, a to ihneď, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu.

Vzhľadom na prípady z minulosti bude klient oproti zmluvným podmienkam zrejme najčastejšie reklamovať drahšiu dopravu, ubytovanie a stravovanie, omeškanie nástupu na zájazd alebo návratu z pobytu respektíve zmenu termínu či nekonanie zájazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

Nový zákon o zájazdoch, ktorý platí od 1. apríla 2002, vyžaduje povinné zmluvné poistenie CK pre prípad úpadku. Dokladom poistenia je garančný list ako povinná príloha zmluvy o dojednaní zájazdu. List vymenúva prípady, na ktoré je CK poistená. Aj katalógy destinácií majú mať vyznačenú cenovú kalkuláciu zájazdu a dojednané poistenie.

Ak CK nedodrží náležitosti zmluvy o dojednaní zájazdu a poskytuje alebo poskytla chybnú službu, môže klient CK uplatniť reklamáciu. CK je povinná zabezpečiť nepretržitú prítomnosť zodpovedného pracovníka, povereného vybavovaním reklamácií, a klienta informovať o reklamačnom poriadku.

Vybavenie reklamácie chybnej služby, zaevidovanej klientom u CK pred 1. aprílom 2002 i po ňom, nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Predávajúci zájazdu (CK) je povinný vydať spotrebiteľovi doklad o reklamácii a o spôsobe vybavenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákon o zájazdoch predovšetkým chráni občana ako spotrebiteľa služby, čo vymedzujú ustanovenia upraveného Občianskeho zákonníka v nadväznosti na tento zákon.

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) ani žiadny kontrolný orgán do reklamačných sporov medzi CK a spotrebiteľom služby (zájazdu) nevstupuje. Spory tohto charakteru má v kompetencii výlučne občiansky súd až vtedy, keď spotrebiteľ podal žalobu.

Okrem CK môže reklamácie klienta prijímať i CA, ktorá nemusí byť poistená ako CK. Obe pôsobia na trhu na základe živnostenského oprávnenia. Ak však SOI dostane podnet na prešetrenie CK i CA, ktorá predáva zájazdy bez toho, aby mala uzatvorenú poistku pre prípad úpadku, respektíve bez živnostenského listu, môže na ňu uvaliť finančnú pokutu, v krajnom prípade navrhnúť odobratie živnostenského listu. Zákon o zájazdoch ponechal 6-mesačnú lehotu na doladenie stavu s novým zákonom, teda transformovanie CK na CA, čoho dôkazom je nový živnostenský list.

Skryť Vypnúť reklamu

Informácia o tom, koľko zo súčasného počtu 500 aktívnych subjektov cestovného ruchu bude na trhu operovať ako CK respektíve CA, nie je ešte dostupná. Neskoro začali poistenie ponúkať poisťovne, mešká i vybavovanie nových živnostenských oprávnení. Koľko CK sa bude môcť preukázať poistkou pre prípad úpadku bude podľa SACK známe asi o mesiac, najneskôr o dva. SACK i SOI budú zoznam poistených CK zverejňovať už v najbližších týždňoch prostredníctvom svojich internetových stránok.

* ku gl

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Budovanie zelenej značky
  6. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  7. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 279
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 331
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 16 409
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 139
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 714
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 589
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 553
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 461
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 400
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 302
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu