Bratislava 11. apríla (TASR) - Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Ľubo Roman definoval ako štyri najproblematickejšie oblasti Bratislavy nevyhovujúcu dopravu, narastajúcu kriminalitu a doteraz nevyriešené kompetencie v oblasti školstva a zdravotníctva.
V súvislosti s budúcim riešením bratislavskej hromadnej dopravy sa Ľubo Roman netají názorom, že výstavba metra v Bratislave v tej podobe, ako ju navrhuje ruská strana, je ekonomický nezmysel. "Voziť ľudí z Kútikov na Kamenné námestie a späť za 27 miliárd korún je holý nezmysel. Veď v Bratislave sa za posledných 9 rokov nezvýšil počet obyvateľov, ale naopak - klesol," povedal predseda BSK.
Preto bude Roman v piatok ráno na vláde SR hľadať spôsoby, ako podporiť a financovať výstavbu navrhnutého nosného koľajového dopravného systému Bratislava a región. "Spolu s primátorom mesta Jozefom Moravčíkom ideme rokovať o dotáciách, potrebných na výstavbu nosného koľajového dopravného systému, ktorý v budúcnosti spojí Petržalku nielen s historickým centrom mesta, ale aj s Malackami, Pezinkom, Stupavou či Sencom."
Predseda BSK v tomto prepojení celého Bratislavského samosprávneho kraja po koľajach vidí budúcnosť regiónu. Vie si predstaviť využitie budúcich priemyselných parkov na Záhorí v okolí Malaciek s potenciálom pracovnej sily z okolia Senca, Bernolákova či Rusoviec, resp. Jaroviec.
Vedenie BSK perspektívne uvažuje aj o spojení nosného dopravného koľajového systému s prihraničnými oblasťami Dolného Rakúska, čo by prispelo k rozvoju priemyslu, poľnohospodárstva, stavebníctva, agroturistiky a turistiky v tomto stredoeurópskom priestore. Pomohlo by to k zmene spôsobu života na oboch stranách slovensko-rakúskej hranice.
Ako predseda bratislavskej krajskej samosprávy pre TASR uviedol, v Dopravnom podniku Bratislava a SAD Bratislava už začali rokovania aj o zavedení spoločného cestovného lístka pre dopravné cesty celého Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý by pohyb cestujúcich v rámci regiónu veľmi uľahčil.