SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Náklady na bezpečnostné opatrenia v letectve môžu ohroziť financie letísk

Londýn 11. apríla (TASR) - Požiadavky amerického Zákona o bezpečnosti letectva a dopravy predstavujú veľké projekty, ktoré z krátkodobého hľadiska budú ...

Londýn 11. apríla (TASR) - Požiadavky amerického Zákona o bezpečnosti letectva a dopravy predstavujú veľké projekty, ktoré z krátkodobého hľadiska budú stáť miliardy dolárov a musia byť dokončené v rýchlo sa blížiacich termínoch.

Ratingová agentúra Fitch Ratings uvádza, že pridružené náklady môžu prinútiť letiská a možno aj letecké spoločnosti hromadne presmerovať miliardy dolárov zo zdrojov na zabezpečovanie činnosti, čo vytvorí finančný schodok pre investície do produktívnych aktív.

Riaditeľ agentúry James Gilliland uvádza, že plný finančný dosah môžu zhodnotiť až po tom, čo dostanú presné údaje o požadovaných opatreniach od Federálneho úradu pre leteckú dopravu a Úradu pre bezpečnosť dopravy, ako aj rozsah vládneho príspevku na tieto projekty. Podľa jeho slov však už teraz je jasné, že v mnohých prípadoch bude potrebné prebudovať garážové parkoviská a premiestniť požičovne automobilov, pričom všetky tieto aktíva predstavujú kľúčový zdroj príjmov letísk.

Skryť Vypnúť reklamu

Správa Fitch Ratings zdôrazňuje celonárodnú platnosť príkazu, aby všetky americké letiská boli vybavené systémami pre odhaľovanie výbušnín (EDS - explosive detection systems), čo je hlavným príkladom veľkého finančného dosahu nových bezpečnostných opatrení. Na základe štúdie o jednom z 10 najväčších amerických letísk prichádza agentúra k záveru, že ministerstvom dopravy odhadovaný podiel letísk na pridružených stavebných nákladoch pre inštaláciu EDS vo výške 2,3 miliardy USD môže byť príliš nízky.

J. Gilliland upozorňuje, že letiská s územným obmedzením kapacity čelia najvyšším nákladom súvisiacim s inštaláciou EDS a väčšinu z nich predstavujú staršie veľké letiská. Okrem toho termín 31. december 2002 pre plné zavedenie EDS bude ťažké splniť, keďže v súčasnosti je k dispozícii len 165 z potrebných 3 000 až 5 000 EDS a termín je nereálny, kým nebude prístupný terminálový priestor pre ich inštaláciu.

Skryť Vypnúť reklamu

* 12 sov

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  7. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 713
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 971
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 7 873
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 784
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 510
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 801
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 716
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 361
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 819
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 866
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  2. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia
  3. Martin Majzlan: Žuvanie a svieži dych na maldivský spôsob
  4. Blanka Ulaherová: Osem hodín v Salzburgu
  5. Ján Urda: Za kostolmi
  6. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  7. Ida Tittelová: Bella Venezia
  8. Soňa Fröhlichová: Švajčiarsky Pilatus (2132 m) – tajomná Dračia hora, opradená legendami a ako bonus slovenský personál
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 422
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 5 343
  3. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 841
  4. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 803
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 738
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 586
  7. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 201
  8. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 3 432
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu