SME

Náklady na bezpečnostné opatrenia v letectve môžu ohroziť financie letísk

Londýn 11. apríla (TASR) - Požiadavky amerického Zákona o bezpečnosti letectva a dopravy predstavujú veľké projekty, ktoré z krátkodobého hľadiska budú ...

Londýn 11. apríla (TASR) - Požiadavky amerického Zákona o bezpečnosti letectva a dopravy predstavujú veľké projekty, ktoré z krátkodobého hľadiska budú stáť miliardy dolárov a musia byť dokončené v rýchlo sa blížiacich termínoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ratingová agentúra Fitch Ratings uvádza, že pridružené náklady môžu prinútiť letiská a možno aj letecké spoločnosti hromadne presmerovať miliardy dolárov zo zdrojov na zabezpečovanie činnosti, čo vytvorí finančný schodok pre investície do produktívnych aktív.

Riaditeľ agentúry James Gilliland uvádza, že plný finančný dosah môžu zhodnotiť až po tom, čo dostanú presné údaje o požadovaných opatreniach od Federálneho úradu pre leteckú dopravu a Úradu pre bezpečnosť dopravy, ako aj rozsah vládneho príspevku na tieto projekty. Podľa jeho slov však už teraz je jasné, že v mnohých prípadoch bude potrebné prebudovať garážové parkoviská a premiestniť požičovne automobilov, pričom všetky tieto aktíva predstavujú kľúčový zdroj príjmov letísk.

SkryťVypnúť reklamu

Správa Fitch Ratings zdôrazňuje celonárodnú platnosť príkazu, aby všetky americké letiská boli vybavené systémami pre odhaľovanie výbušnín (EDS - explosive detection systems), čo je hlavným príkladom veľkého finančného dosahu nových bezpečnostných opatrení. Na základe štúdie o jednom z 10 najväčších amerických letísk prichádza agentúra k záveru, že ministerstvom dopravy odhadovaný podiel letísk na pridružených stavebných nákladoch pre inštaláciu EDS vo výške 2,3 miliardy USD môže byť príliš nízky.

J. Gilliland upozorňuje, že letiská s územným obmedzením kapacity čelia najvyšším nákladom súvisiacim s inštaláciou EDS a väčšinu z nich predstavujú staršie veľké letiská. Okrem toho termín 31. december 2002 pre plné zavedenie EDS bude ťažké splniť, keďže v súčasnosti je k dispozícii len 165 z potrebných 3 000 až 5 000 EDS a termín je nereálny, kým nebude prístupný terminálový priestor pre ich inštaláciu.

SkryťVypnúť reklamu

* 12 sov

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 655
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 372
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 743
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 511
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 016
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 859
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 535
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 370
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 413
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 18 803
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 415
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 766
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 776
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 660
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 524
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 498
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu