SME

Najobľúbenejšie sú dunajské cyklocesty

Hrádza na oboch brehoch Dunaja slúžila pôvodne iba ako zábrana proti povodniam. Po tom, čo dostala nový asfaltový povrch, stala sa vari najfrekventovanejším výletným miestom pre cykloturistov.


Na mapke sú schematicky znázornené najvýznamnejšie a najpoužívanejšie cyklotrasy v Bratislave. http://www.home.sk/vip/stofi/bs_cyclo.htm








Najfrekventovanejšou cyklocestou v Bratislave je dunajská hrádza v Petržalke. Niekde vedie nádhernými scenériami lužných lesov, inde pomedzi zabávajúcich sa ľudí v lunaparku. FOTO TASR – VLADIMÍR BENKO

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



V okolí Bratislavy je však viac možností na cesty mimo mesta či dokonca mimo územie našej republiky.

Hlavné trasy spravuje STaRZ

Uznesením z 15. marca 2001 schválilo mestské zastupiteľstvo rozšírenie predmetu činnosti Správy telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ) o vykonávanie správy a údržby hlavných cyklotrás.

SkryťVypnúť reklamu

„Snažíme sa, aby sme udržali v čo najlepšom stave najmä tie, ktoré sa za hranicami napájajú na medzinárodné. Na petržalskej strane je to celý úsek popri Dunaji od rakúskych hraníc až po Čunovo, všetko v rámci katastra mesta, a smerom k rieke Morave je to cyklocesta cez Devín až po Devínsku Novú Ves. Do výšky našich finančných možností zabezpečujeme čistotu, poriadok a značenie,“ povedal riaditeľ STaRZ-u Ľubomír Kadnár.

„Na petržalskej strane sme sa postarali o nové značenie, celú trasu sme vyčistili a sú vypracované projekty a návrhy, ktoré by mali zlepšiť prepojenie ciest. Chceli by sme vytvoriť novú trasu od Mosta Lafranconi do Devína. V spolupráci s mestskou časťou Ružinov chceme bezpečne vyriešiť prejazd z Prievozu na Prístavný most, lebo tu musia cyklisti prechádzať cez mimoriadne frekventovanú cestu, čo je často takmer nemožné. Podarilo sa nám nájsť vhodnú alternatívu, ale v týchto dňoch ešte rokujeme so Slovenskou správou ciest.“

SkryťVypnúť reklamu

Veľa vecí na zlepšenie podmienok pre cyklistov je rozbehnutých, záleží však na tom, či sa ich podarí dotiahnuť. „Pripravujeme aj iné projekty, a keď sa nám podarí zabezpečiť polovicu peňazí, môžeme sa uchádzať o zvyšok z projektu Phare.“

Ľavý breh Dunaja patrí Ružinovu

Cyklotrasy na ľavom (bratislavskom) brehu Dunaja má na starosti Ružinov, pokiaľ sa geograficky nachádzajú na území tejto mestskej časti. Podľa tlačovej hovorkyne Sabiny Zavarskej vyčlenil Ružinov na projektovú dokumentáciu pol milióna korún a na samotnú realizáciu a údržbu štyri milióny. V štádiu spracovania štúdie sú ďalšie cyklotrasy, ktoré by mali spojiť Ružinov so Starým a Novým Mestom a s plánovaným mostom Košická.

Najobľúbenejšia je petržalská strana Dunaja

Práve hlavné trasy v okolí Dunaja patria medzi najvyhľadávanejšie. Cyklisti sa nimi môžu dostať do miest, v ktorých boli kedysi rozľahlé lužné lesy. Cyklotrasa na petržalskej strane vedie popri rusovských jazerách do Čunova, známeho areálom vodných športov. Za Čunovom sa napája cez hraničný priechod na maďarskú časť cyklotrasy, ktorá vedie cez Rajku až do Nickelsdorfu. Pri Čunove sa dá pokračovať popri maďarských hraniciach až do Gabčíkova, prípadne sa vo Vojke prepraviť kompou na ľavú stranu Dunaja.

SkryťVypnúť reklamu

Za Slovnaftom chránené územie

Ak pod Prístavným mostom odbočíte doľava, smerom na Vlčie hrdlo, dostanete sa na cyklotrasu, ktorá vedie okolo ostrova Kopáč, ktorý pre svoju ojedinelú faunu a flóru patrí medzi územia chránené štátom. Ďalej sa dá pokračovať cez Hamuliakovo až do Gabčíkova a Číčova okolo mŕtvych číčovských ramien a zastaviť sa dá aj v Patinciach.

Podstatným nedostatkom je fakt, že medzi Hamuliakovom a Čunovom (leží presne oproti na druhej strane Dunaja) neexistuje lodné spojenie.

Cez Hamuliakovo, kde v bufete pri hrádzi pečú skvelé ryby, sa dostanete značenou cyklocestou až do Štúrova a odtiaľ do Ostrihomu.

Do rakúskeho Hainburgu

Cyklistická trasa do Hainburgu sa začína pod Novým mostom. Okrem krátkeho úseku tesne za dedinkou Wolfsthall je vhodná i pre deti. Trasa vedie stále po hrádzi, mimo cestnej komunikácie. Priemerný cyklista to do Hainburgu zvládne približne za hodinu. Celá trasa je veľmi dobre značená od hraničného priechodu Berg. Po cyklotrase sa možno dostať až do Viedne.

SkryťVypnúť reklamu

Rajom horských cyklistov je Železná studnička

Z ktorejkoľvek časti mesta sa cez Mlynskú dolinu, Patrónku alebo Kramáre dostanete na Železnú studničku, ktorá sa stala doslova rajom horských cyklistov. Cez víkend platí od Červeného mosta zákaz vjazdu pre autá bez špeciálneho povolenia. Potom si už každý môže vybrať, kam až sa chce dostať. V lesoch Malých Karpát sa však už treba orientovať podľa mapy.

Trasy v bližšom či vzdialenejšom okolí sú vhodné pre vyznávačov prírodných, mierne i veľmi náročných terénov.

PROKOP SLOVÁČEK

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 287
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 955
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 353
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 137
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  2. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  3. Iveta Bakitová: Fínsko - 5 dní v krajine tisícich jazier v zime
  4. Irena Šimuneková: Rozhľadňa pod Klenovou
  5. Blanka Ulaherová: Pokakalsapeter, veselý cintorín, plno kaktusov a hmyz na zožratie (Mexiko 2024/2)
  6. Martin Majzlan: Icefields Parkway – Najkrajšia cesta na svete
  7. Ladislav Kucharik: Thajsko Krabi Maya Bay
  8. Dada Vozáriková: Človek by nepovedal, aké krásne sú albánske hory
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 447
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 63 761
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 828
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 289
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 920
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 471
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu