Cyklista v meste je „škodnou“

Hoci je cykloturistika v poslednom čase v Bratislave stále obľúbenejšia a pomaly sa sťahuje z prírody aj do mesta, jej podiel v uliciach je mizivý. Nedá sa porovnať s metropolami západných štátov.

Podľa občianskeho združenia ARTUR (Architektúra pre trvalo udržateľný rozvoj) súčasný stav cyklodopravy v Bratislave charakterizuje fakt, že na území mesta doteraz neexistuje taká súvislá sieť ciest, ktorá by dokázala motivovať obyvateľov, aby bicykle viac využívali. Cyklisti v meste nie sú, lebo nemajú chodníky. Ale platí aj opak. Nie sú chodníky, lebo táto možnosť dopravy sa málo využíva.

Prvé dopravno-inžinierske štúdie zamerané na cyklistickú dopravu v Bratislave boli spracované v rokoch 1985 – 1986 a v roku 1991 prijalo mestské zastupiteľstvo rozvojový dokument Cyklistická doprava v Bratislave. V ňom navrhli sieť cyklotrás i rozdelenie kompetencií, kto by sa o ne staral a spravoval ich. Aktualizácia generálneho dopravného plánu Bratislavy v roku 1995 vychádzala z tohto dokumentu, ale napriek dlhodobej a bohatej projektovej príprave sa do dnešných dní zrealizovalo iba minimum navrhovaných projektov.

A tak majú cyklisti v Bratislave stále ťažký život. Žiadna trasa nie je kompletná, navyše na nej často parkujú autá, býva zanedbaná a neoznačená. Raz idete po nej, potom po chodníku a aj po ceste. Ohrozujú vás automobilisti, pre ktorých je cyklista v uliciach mesta stále „škodnou“, ktorá zavadzia, brzdí a obmedzuje.

A tak sa postupne dostávame na začiatok. Ľudia využívajú bicykel najmä na turistiku v okolí Bratislavy. A tam je našťastie dosť možností, ktoré sú hojne využívané.

PROKOP SLOVÁČEK

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 25 924
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 923
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 700
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 566
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 348
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 149
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 016
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 983
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 913
  10. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 853