SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Cyklista v meste je „škodnou“

Hoci je cykloturistika v poslednom čase v Bratislave stále obľúbenejšia a pomaly sa sťahuje z prírody aj do mesta, jej podiel v uliciach je mizivý. Nedá sa porovnať s metropolami západných štátov.

Podľa občianskeho združenia ARTUR (Architektúra pre trvalo udržateľný rozvoj) súčasný stav cyklodopravy v Bratislave charakterizuje fakt, že na území mesta doteraz neexistuje taká súvislá sieť ciest, ktorá by dokázala motivovať obyvateľov, aby bicykle viac využívali. Cyklisti v meste nie sú, lebo nemajú chodníky. Ale platí aj opak. Nie sú chodníky, lebo táto možnosť dopravy sa málo využíva.

Prvé dopravno-inžinierske štúdie zamerané na cyklistickú dopravu v Bratislave boli spracované v rokoch 1985 – 1986 a v roku 1991 prijalo mestské zastupiteľstvo rozvojový dokument Cyklistická doprava v Bratislave. V ňom navrhli sieť cyklotrás i rozdelenie kompetencií, kto by sa o ne staral a spravoval ich. Aktualizácia generálneho dopravného plánu Bratislavy v roku 1995 vychádzala z tohto dokumentu, ale napriek dlhodobej a bohatej projektovej príprave sa do dnešných dní zrealizovalo iba minimum navrhovaných projektov.

Skryť Vypnúť reklamu

A tak majú cyklisti v Bratislave stále ťažký život. Žiadna trasa nie je kompletná, navyše na nej často parkujú autá, býva zanedbaná a neoznačená. Raz idete po nej, potom po chodníku a aj po ceste. Ohrozujú vás automobilisti, pre ktorých je cyklista v uliciach mesta stále „škodnou“, ktorá zavadzia, brzdí a obmedzuje.

A tak sa postupne dostávame na začiatok. Ľudia využívajú bicykel najmä na turistiku v okolí Bratislavy. A tam je našťastie dosť možností, ktoré sú hojne využívané.

PROKOP SLOVÁČEK

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Päť chýb pri zateplení strechy
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 192
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 838
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 628
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 537
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 725
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 561
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 372
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 170
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu