Cyklista v meste je „škodnou“

Hoci je cykloturistika v poslednom čase v Bratislave stále obľúbenejšia a pomaly sa sťahuje z prírody aj do mesta, jej podiel v uliciach je mizivý. Nedá sa porovnať s metropolami západných štátov.

Podľa občianskeho združenia ARTUR (Architektúra pre trvalo udržateľný rozvoj) súčasný stav cyklodopravy v Bratislave charakterizuje fakt, že na území mesta doteraz neexistuje taká súvislá sieť ciest, ktorá by dokázala motivovať obyvateľov, aby bicykle viac využívali. Cyklisti v meste nie sú, lebo nemajú chodníky. Ale platí aj opak. Nie sú chodníky, lebo táto možnosť dopravy sa málo využíva.

Prvé dopravno-inžinierske štúdie zamerané na cyklistickú dopravu v Bratislave boli spracované v rokoch 1985 – 1986 a v roku 1991 prijalo mestské zastupiteľstvo rozvojový dokument Cyklistická doprava v Bratislave. V ňom navrhli sieť cyklotrás i rozdelenie kompetencií, kto by sa o ne staral a spravoval ich. Aktualizácia generálneho dopravného plánu Bratislavy v roku 1995 vychádzala z tohto dokumentu, ale napriek dlhodobej a bohatej projektovej príprave sa do dnešných dní zrealizovalo iba minimum navrhovaných projektov.

A tak majú cyklisti v Bratislave stále ťažký život. Žiadna trasa nie je kompletná, navyše na nej často parkujú autá, býva zanedbaná a neoznačená. Raz idete po nej, potom po chodníku a aj po ceste. Ohrozujú vás automobilisti, pre ktorých je cyklista v uliciach mesta stále „škodnou“, ktorá zavadzia, brzdí a obmedzuje.

A tak sa postupne dostávame na začiatok. Ľudia využívajú bicykel najmä na turistiku v okolí Bratislavy. A tam je našťastie dosť možností, ktoré sú hojne využívané.

PROKOP SLOVÁČEK

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 459
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 179
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 178
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 667
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 272
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 854
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 930
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 595
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 748
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 339