SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Dovolenku si dnes ľudia vyberajú podľa ceny

Oddych v zahraničí je v čase krízy pre časť Slovákov luxusom. Tí, ktorí na dovolenku našetrili, sa vraj nerozhodujú podľa vysnívanej destinácie, ale najnižšej ceny.

Mladí dávajú prednosť rušným strediskám s barmi a diskotékami.Mladí dávajú prednosť rušným strediskám s barmi a diskotékami. (Zdroj: LENKA ŠTEPÁNEKOVÁ)

TRENČÍN. Grécko, Turecko a Chorvátsko sú túto sezónu najčastejšie destinácie, kde budú Trenčania tráviť svoju dovolenku. Istota počasia i prijateľné ceny tam každý rok lákajú množstvo turistov. Majitelia cestovných kancelárií však oproti minulým rokom pocítili pokles predaja.

„Teraz sa to rozbieha, ale kríza počet dovoleniek znížila asi o tretinu. Viac ako rodiny s deťmi chodia na dovolenky len dvojice," hovorí majiteľka trenčianskej cestovnej agentúry Anna Rudinská. Jej cestovka má v ponuke aj exotické zájazdy, jazykové pobyty, či plavby loďou.

Skryť Vypnúť reklamu

Požiadavky na exotiku máme skôr v zime. Predáva sa Dominikánska republika, Kuba, Thajsko aj Dubaj. Ľudia dávajú prednosť moru pred horami," hovorí Rudinská. Tento rok sú vraj medzi Trenčanmi v kurze aj poznávacie zájazdy. „Najčastejšie sú to kratšie zájazdy, rôzne okruhy po európskych metropolách ako Paríž či Rím," vysvetľuje Rudinská.

Požiadavky sú rôzne

Hoci každý má o dovolenke iné predstavy, základnou požiadavkou takmer všetkých klientov je cena. „Najviac sa nám predávajú destinácie s autobusovou dopravou, letecké sú drahšie. Ľudia viac pozerajú na to, koľko na dovolenku minú," hovorí Júlia Hadvigová, konzultantka cestovnej kancelárie zameranej na pobyty v Grécku. Rodiny s deťmi chcú, podľa nej, bývať priamo na pláži s pozvoľným vstupom do mora. Mladí dávajú prednosť rušným strediskám s barmi a diskotékami, staršia generácia hľadá pokoj na malých ostrovoch v Egejskom a Stredozemnom mori.

Skryť Vypnúť reklamu

„Najradšej by ľudia išli na all inclusive zájazd za čo najnižšiu cenu," povedala Rudinská. Ľuďom, podľa nej, ani tak nezáleží na tom, kam idú, ak je to za výhodnú cenu. „Ak bude nejaký výhodný last-minute, tak by sme išli aj k moru," povedal Trenčan Peter. Podobne zmýšľa aj Lucia, ktorá chce počkať na septembrové zľavy.

Last-minute sa oplatí dvojiciam

Čakať s objednaním dovolenky na poslednú chvíľu sa síce cenovo vyplatí, ale môže sa stať, že pre všetkých členov rodiny nebude na zájazde miesto. „Viacčlenné rodiny by na last-minute čakať nemali. Bývajú tam voľné posledné dve - tri miesta ," povedala Rudinská. Využiť vraj môžu ponuky first-moment, pri ktorých si zájazd objednajú niekoľko mesiacov vopred. Ponuka dátumov i hotelov je vtedy oveľa širšia ako pri dopredaji posledných miest.

Skryť Vypnúť reklamu

Dovolenkujú aj na Slovensku

V porovnaní s minulosťou stúpol túto sezónu počet pobytov na Slovensku. „Ľudia chodia do Tatier, obľúbené sú aj wellness pobyty v kúpeľoch a termálne kúpaliská," povedala konzultantka Iveta Majerová. Cestovná kancelária kde pracuje, ponúka aj pobyty v maďarských a českých kúpeľoch. „Kto nemá na dovolenku v zahraničí, oddýchne si aj doma ," povedala Majerová. Najčastejšie chodia ľudia na týždňové pobyty, priemerná dovolenka pri mori trvá desať až dvanásť dní.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 431
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 630
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 383
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 343
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 962
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 226
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 942
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 742
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 637
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu