Na letnú dovolenku chcú lákať aj nižšími cenami

POPRAD 11. mája (SITA) – Nižšími cenami, balíčkami služieb a ústretovejšími zamestnancami chcú prilákať Vysoké Tatry návštevníkov počas letnej turistickej sezóny. Až 50 % všetkých príjmov v cestovnom ...

POPRAD 11. mája (SITA) – Nižšími cenami, balíčkami služieb a ústretovejšími zamestnancami chcú prilákať Vysoké Tatry návštevníkov počas letnej turistickej sezóny. Až 50 % všetkých príjmov v cestovnom ruchu vo Vysokých Tatrách sa tvoria počas letnej sezóny. Zvyšok pripadá na jarnú a jesennú medzisezónu a zimnú sezónu. Počas zimy zaznamenali poskytovatelia ubytovania vo Vysokých Tatrách o 24 percent menej návštevníkov. Jednodenných návštevníkov bolo 40 percent menej v porovnaní s predchádzajúcou zimnou sezónou. „Robíme všetky kroky pre to, aby letná turistická sezóna dopadla čo najlepšie a prípadne aj vykompenzovala prepad zo zimnej sezóny,“ uviedol pre SITA riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry (ZCR) Peter Chudý.

Pracovníci Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry absolvovali počas zimy 16 veľtrhov a výstav cestovného ruchu. „Avíza z veľtrhov hovoria jednoznačne o tom, že si treba dať pozor na cenovú úroveň, na čo sme v zime doplatili,“ dodal P. Chudý. Vedenie ZCR už dalo odporúčania podnikateľom v cestovnom ruchu, aby ceny pobytov prispôsobili návštevníkom, ktorí budú do Vysokých Tatier v lete prichádzať. Ide najmä o turistov z Českej republiky, Maďarska, Poľska a Slovenska. Motiváciou pre návštevníkov majú byť balíčky služieb, ktoré môžu pomôcť viacerým podnikateľom.

Tretím dôležitým opatrením, na ktoré by nemali podnikatelia v cestovnom ruchu zabudnúť, je výchova vlastných zamestnancov k väčšej ústretovosti a ochote. „Kvalita služieb v cestovnom ruchu je založená na ľuďoch a v personálnej oblasti máme stále veľké rezervy,“ uviedol P. Chudý. Výchova zamestnancov je podľa Chudého oblasť, ktorá prevádzkovateľov stojí ekonomicky najmenej, ale „prínos môže byť podstatný.“

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 286
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 936
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 115
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 765
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 963
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 800
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 621
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 977