Briti majú hlbšie do vrecka, preto šetria na dovolenkách

Londýn 10. apríla (TASR) - Fakt, že Briti majú tento rok pre krízu hlbšie do vrecka, potvrdzujú aj najnovšie údaje Asociácie britských cestovných kancelárií.

Rezervácie za prvé tri mesiace tohto roka totiž jasne ukázali, že počet ľudí, ktorí sa chystajú dovolenkovať v zahraničí a predovšetkým v krajinách eurozóny, oproti vlaňajšku prudko klesol.

Podľa asociácie rezervácie dovolenkových pobytov v eurozóne sa oproti vlaňajšku znížili o 15 %. Prieskumná agentúra GFK okrem toho odhalila, že celkovo tento rok záujem Britov o dovolenku klesol o 12 %, a to bez ohľadu na destináciu.

Turistický priemysel však upozorňuje, že ani tzv. last moment, teda neobsadené pobyty, ktoré sa predávajú za zníženú cenu tesne pred nástupom na dovolenku, tento rok nemusia priniesť veľkú zľavu.

Hlavným dôvodom menšieho záujmu o pobyt v zahraničí je podľa cestovných kancelárií recesia, ktorá má negatívny dopad na rodinný rozpočet, a tiež oslabovanie libry oproti euru.

Manažéri hotelov si to uvedomujú, a preto sa snažia nalákať hostí na rôzne pokušenia. "Mnohé hotely ponúkajú jednu noc zadarmo hosťovi, ktorý u nich plánuje zostať minimálne týždeň, alebo zadarmo polpenziu, len aby mali aspoň nejaké tržby," vysvetľuje Andy Rowden z cestovnej kancelárie Kitts Travel. Pripomína však, že tí, ktorí kalkulujú, že ušetria, keď si kúpia dovolenku tesne pred odchodom, sa môžu prerátať.

O 26 % zredukovali svoje kapacity dve najväčšie britské cestovné kancelárie TUI a Thomas Cook v predchádzajúcich dvoch rokov, aby neprodukovali straty a neboli nútené predávať zájazdy na poslednú chvíľu pod cenu.

"Roky sa pokúšame ľuďom vysvetliť, že ak chcú lacnú dovolenku, musia si ju rezervovať v januári alebo vo februári. A mnohí z nich to pochopili," skonštatoval Sean Tiptom z Abta.

Informoval o tom britský spravodajský server BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 804
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 674
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 968
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 581
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 7 528
  6. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 6 467
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 342
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 4 601
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 232
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 2 908