Washington 11. marca (TASR) - Kým v rokoch 2007 a 2008 došlo celkovo k 32 zvýšeniam cien leteniek, tento rok sa ich ceny nezvýšili ani raz. Podľa analytikov ...
Washington 11. marca (TASR) - Kým v rokoch 2007 a 2008 došlo celkovo k 32 zvýšeniam cien leteniek, tento rok sa ich ceny nezvýšili ani raz. Podľa analytikov ponúkajú dnes americké letecké spoločnosti najlepšie ceny za posledných 10 rokov. Mnohé z nich zaviedli dokonca špecifické poistenie, ktoré cestujúcim umožní vrátiť cestovné náklady, ak stratia prácu.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
"Minulý rok sme mali jedny z najvyšších cien v histórii, keďže sme mali ropnú krízu," uviedol pre rozhlasovú stanicu NPR výkonný riaditeľ firmy Farecompare Rick Seaney. Jeho spoločnosť sa zaoberá porovnávaním a analýzou cien leteckej prepravy. Od Dňa vďakyvzdania v novembri minulého roka dochádza podľa Seaneyho ku kontinuálnemu poklesu cien. Letecká spoločnosť Spirit Air dokonca ponúkla akciové americké letenky iba za jeden dolár, čo je známa marketingová taktika európskych nízkonákladových spoločností. Už niekoľko týždňov sa na americkom trhu odohrávajú cenové vojny. Cena leteckého spojenia medzi východným pobrežím Spojených štátov amerických a Európou klesla dokonca na úroveň približne 400 USD (313 eur). Ako upozornil Seaney, tohtoročná jarná a letná sezóna bude najlacnejšou za posledných 10 rokov.
Okrem odporúčania uskutočniť leteckú dovolenku v tomto roku odporučil Seaney kupovať letenky v utorok popoludní východného času. To je moment, keď už sú známe všetky akciové ponuky ako aj reakčné ponuky konkurencie. Najlacnejšie prevádzkové dni sú spravidla utorok, streda a sobota.
Letecké spoločnosti podobne ako firmy v iných ekonomických odvetviach vážne postihol pokles dopytu. "Typicky sa letecká spoločnosť starala najmä o to, koľko zarobí v priemere na jednom predanom mieste, ale dnes sa usilujú v podstate iba dostať ľudí do lietadiel na tie sedadlá," vysvetlil Seaney. Firmy sa snažia dovolenkárov motivovať aj novými ochrannými poisteniami. Jedným z nich je napríklad možnosť poistiť si kompletné vrátenie zaplatených prostriedkov v prípade straty zamestnania a nemožnosti vycestovať. Tržby leteckých spoločností však najviac poznačilo dramatické zníženie počtu obchodných cestujúcich vo vyšších triedach. Práve tí sú totiž pre mnohé letecké spoločnosti kľúčovou zákazníckou skupinou.